Polska Akcja Humanitarna z kampanią "Twoja pomoc się liczy"

W kampanii pro bono zaprojektowanej i przeprowadzonej przez Albedo Marketing PAH pokaże bardzo konkretnie, na co przeznacza środki wpłacane na rzecz ofiar wojny w Ukrainie.

Do początku maja Polska Akcja Humanitarna przewiozła do Ukrainy ponad 340 ton zasobów – przede wszystkim żywności i produktów higienicznych. Oprócz tego organizacja angażuje się w liczne działania pomocowe na terenie Polski. Kampania „Twoja pomoc się liczy” jest formą podziękowania za hojne wsparcie udzielone przez Polaków i dokładnego rozliczenia się z zakupów dokonanych za pieniądze darczyńców. Moment uruchomienia akcji nie jest przypadkowy – po pierwszej fali spontanicznej pomocy zainteresowanie wojną w Ukrainie spada, a potrzeby wynikające z przedłużających się i przybierających na sile działań wojennych – rosną.

- Już od stycznia szykowaliśmy się do niesienia pomocy na wschodzie kraju w przypadku eskalacji trwającego tam od lat konfliktu - mówi Helena Krajewska, rzeczniczka prasowa Polskiej Akcji Humanitarnej. - To, co było dla wszystkich zaskakujące, to objęcie w zasadzie całej Ukrainy przez działania wojenne i skala potrzeb ofiar tej wojny. Od końca lutego byliśmy skoncentrowani na zbieraniu środków i dystrybucji pomocy do osób wymagających wsparcia. Zebrane pieniądze zmieniły się w paczki z artykułami pierwszej potrzeby, środkami higienicznymi i żywnością. Taka pomoc jest bardzo angażująca pod względem logistycznym, dlatego brakowało nam czasu, żeby regularnie informować o szczegółach naszych działań. Teraz chcemy to nadrobić. I tu z pomocą przyszło Albedo. Chcieliśmy wspólnie przekazać ludziom, którzy zaufali PAH, że każdy, nawet najmniejszy datek, miał znaczenie – tłumaczy Krajewska.

- Kiedy zaczęła się wojna, zastanawialiśmy się, co możemy zrobić jako agencja. Doszliśmy do wniosku, że najlepiej pomożemy, wykorzystując nasze kompetencje – czyli umiejętność planowania i prowadzenia kampanii. Skontaktowaliśmy się więc z Polską Akcją Humanitarną i zapytaliśmy, czy jest coś, co możemy w tym zakresie dla nich zrobić. No i okazało się, że jest – mówi Magdalena Gajewska Bogacz, dyrektor kreacji w Albedo Marketing – Pokazanie, jak PAH wykorzystuje zebrane środki, jest ważne nie tylko ze względu na transparentność działań, ale także dla potrzymania społecznej mobilizacji. Przecież chętniej pomagamy, jeśli widzimy, że nasza pomoc przynosi konkretny skutek.

Kampania „Twoja pomoc się liczy” będzie prowadzona na nośnikach OOH – billboardach i citylightach, a także online. Uruchomiana zostanie także specjalna strona internetowa, podająca bieżące informacje na temat udzielanej pomocy. Dwutygodniowa kampania ruszyła 6 czerwca. Albedo Marketing jest autorem koncepcji akcji i kreacji, przygotowała wszystkie formaty do komunikacji OOH i komunikacji w Internecie. Będzie również koordynować egzekucję. Agencja zrezygnowała z wynagrodzenia za przygotowanie i przeprowadzenie akcji. Działania PR poprowadzi PAH.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.