Infinix - kolejna chińska marka smartfonów debiutuje w Polsce

Infinix to marka Transsion Holdings, który odniósł wielki sukces w Afryce.

Na polski rynek zamierza niebawem wejść kolejny chiński producent smartfonów Transsion Holdings z marką Infinix.

Transsion z siedzibą Szanghaju powstał z przekształcenia założonej w 1992 r. firmy Ningbo Bird, która produkowała tanie pagery. W 2006 r. zaczęła sprzedawać smartfony pod marką Tecno w Afryce (na początek w Etiopii, później w Nigerii). Dzisiaj co drugi smartfon sprzedawany w Afryce pochodzi z fabryk tej firmy. Oprócz dwóch wymienionych firma ma jeszcze trzy inne marki, z których najważniejszą jest iTel. Łącznie w zeszłym roku Transsion sprzedał 185 mln sztuk smartfonów, o 61% więcej niż w 2020 r. Dla porównania Samsung sprzedał w ub.r. 272 mln szt. smartfonów, Apple – 235,7 mln szt., Xiaomi – 191 mln szt., a Oppo – 133 mln szt. Transsion informuje, że aktualnie operuje w 40 krajach. Marka Infinix powstała w 2013 r. na bazie przejętej w 2011 r. francuskiej firmy Sagem Wireless. Jak twierdzi producent, w ciągu ostatnich trzech lat jej sprzedaż zwiększyła się o 157%, co stawia ją wśród najszybciej rozwijających się marek w branży telefonii komórkowej. Oprócz Polski pierwszym etapem ekspansji w Europie są też Czechy.

– Rynki w Polsce i Czechach mają kluczowe znaczenie dla marki Infinix ze względu na szerokie grono zorientowanych technologicznie użytkowników z odpowiednimi dochodami oraz położenie geograficzne dające możliwość dalszej ekspansji w przyszłości – zapowiada Benjamin Jiang, dyrektor zarządzający, Infinix.

Maciej Burlikowski 1705 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.