Co nowego w social mediach (17)

Tym razem w cyklu przygotowywanym przez Małgorzata Obielak z agencji marketingu efektywnościowego Performics przedstawiamy kilka nowości, które pojawiły się w samych aplikacjach.

Instagram aktualizuje Reels i wydłuża możliwość nagrywania video do 90 sekund. Wprowadza również m.in. naklejki, możliwość nagrania narracji głosowej oraz opcję synchronizacji klipów video z wybraną ścieżką dźwiękową. W Messengerze natomiast, zmiany dotyczą w kwestii rozmów audio i video, a dokładnie chodzi o pojawienie się nowej zakładki „Połączenia” na dolnym pasku, ukazującym się po włączeniu aplikacji. Video to bezsprzecznie trendujący format w social mediach, trzeba więc na bieżąco orientować się, jak ewoluuje na poszczególnych kanałach. Dzięki raportowi przygotowanemu przez zespół z Socialinsider wraz z Cloud Campaign, można dowiedzieć się, jakie treści i dla kogo są najlepsze na LinkedIn. Co więcej, mamy czerwiec, miesiąc celebrowania równości. Z tego powodu kilka platform przygotowało akcje, eventy, transmisje live oraz nowe narzędzia do wykorzystania w swoich treściach, aby podkreślić i promować społeczność LGBTQ+, więcej o tych działaniach w dzisiejszym przeglądzie nowości.

Meta zapowiada aktualizację rolek

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Meta testowała z wybranymi użytkownikami 90-sekundowe rolki. Od dziś już każdy użytkownik będzie mógł tworzyć klipy trwające do 90 sekund (wcześniej limit wynosił 60 sek.). Co więcej, Meta dodaje szereg naklejek do rolek, które możemy kojarzyć już z Instagram Stories. Pojawią się w nich m.in. ankiety, quizy czy suwaki z emotikonami co pozwoli na nowe sposoby łączenia się z użytkownikami oraz być może zwiększy ich zaangażowanie. Meta dodaje również nową opcję „Sound Sync”, która umożliwi twórcom Reels automatyczną synchronizację ich klipów wideo z rytmem wybranej ścieżki muzycznej. Jeżeli chodzi o rolki na Facebooku, platforma umożliwia teraz dodanie do rolek narracji głosowej, dzięki czemu użytkownicy będą mogli prezentować swoje treści w nowy sposób.

Meta dodaje nową zakładkę „Połączenia” w Messengerze

Meta coraz bardziej rozwija narzędzia do rozmów audio i wideo, czego przykładem jest wprowadzenie nowej zakładki. Oprócz zakładki „czaty”, „osoby” oraz „relacje” - jak było to widoczne do tej pory - zostanie dodana również zakładka „połączenia”, która będzie umieszczona na dolnym pasku funkcji w aplikacji. Messenger twierdzi, że połączenia audio i wideo rosły w szybkim tempie, przy ponad 40% więcej codziennych rozmówców korzystających z aplikacji w porównaniu z początkiem 2020 r., podczas gdy na całym świecie codziennie w Messengerze odbywa się ponad 300 milionów połączeń audio i wideo. Z punktu biznesowego nie jest to znacząca zmiana, natomiast jeżeli chodzi o użytkowników, być może zwiększy to liczbę połączeń w aplikacji.

Najskuteczniejsze typy postów na LinkedIn?

Na czym powinno koncentrować się podejście do treści LinkedIn? Zespół z Socialinsider połączył siły z Cloud Campaign, analizując pod tym kątem ponad 141 000 postów na LinkedIn z ponad 1000 stron firm na LinkedIn. Z raportu wynika, że materiały natywne generują 3 razy więcej kliknięć niż jakikolwiek inny rodzaj treści. Wielu użytkowników używa tego formatu również jako rodzaju natywnego posta na karuzeli LinkedIn, a każdy przesłany plik PDF jest wyświetlany na osobnym ekranie, który można przesuwać. Jeżeli chodzi o treści video, w dzisiejszych czasach rządzą one Internetem, dlatego nic dziwnego, że ta forma generuje najwyższy wskaźnik zaangażowania pod względem wyświetleń, przede wszystkim na małych i średnich kontach LinkedIn. Z raportu można uzyskać wiele cennych wskazówek dla małych, średnich i dużych firm, a zapoznać można się z nim tutaj.

TikTok dodaje nowe statystyki do swojej platformy Creative Center

TikTok dodał kilka nowych elementów spostrzeżeń do rozwijającej się platformy Creative Center, która dostarcza dane na temat popularnych piosenek, hashtagów, regionalnych statystyk wydajności, kluczowych osób mających wpływ i nie tylko. Jeżeli jeszcze nie korzystałeś z tej platformy, zobacz nasz film na TikToku tutaj, gdzie pokazujemy, jak poruszać się i wyszukiwać trendy dzięki tej stronie. Zaznaczając opcję „Zobacz dane analityczne” obok dowolnego utworu na liście, użytkownik otrzymuje wykres przedstawiający popularność tego utworu w czasie, wraz z danymi demograficznymi dotyczącymi tego, którzy użytkownicy się z nim angażują oraz ich powiązane zainteresowania. Nowe statystyki umożliwią marketerom zagłębienie się w najważniejsze trendy w aplikacji. Można także wyszukiwać popularne hashtagi, a wpisy wyświetlają popularność według regionu. Istnieje także możliwość uzyskania wglądu w to, jak każdy trend radzi sobie w różnych częściach świata, wraz z najlepszymi twórcami dopasowanymi do każdego z nich. Tymczasem karta „Twórcy” pokazuje najważniejsze osoby w aplikacji według regionu. Zaawansowane spostrzeżenia mogą być świetne do kierowania własnym podejściem do treści na TikToku, czy do planowania przyszłych działań na tej platformie, wykorzystując rozszerzone dane. Platformę Creative Center znajdziesz tutaj.

Snapchat wprowadza „dynamiczne reklamy podróżnicze”

Platforma chce pomóc reklamodawcom z kategorii podróży dotrzeć do odbiorców dzięki nowym dynamicznym reklamom. Jak mają wyglądać takie reklamy? Dynamiczne reklamy podróży dopasowują oferty z katalogu produktów firmy dla każdego użytkownika, na podstawie odwiedzonych przez niego miejsc oraz produktów, które wcześniej oglądał. Dzięki danym o odwiedzających unikalne miejsca wymienione na Snap Mapie, Snap może również zaoferować w oparciu o popularność zaawansowane, lokalne kampanie, które obsługują hotele, linie lotnicze, miejsca docelowe i wycieczki. Co więcej, jak twierdzi Snapchat, w testach beta, które trwały od sześciu miesięcy dynamiczne reklamy podróżne przyniosły lepsze wyniki dla Booking.com. Dynamiczne reklamy podróży są dostępne od dziś we wszystkich regionach. Więcej informacji o konfigurowaniu kampanii Dynamic Travel można znaleźć tutaj.

Wielkie platformy social mediowe świętują Pride Month

Wiele platform stara się obchodzić miesiąc równości. Z tego powodu TikTok ogłosił szereg nowych inicjatyw, mających na celu uczczenie tego okresu, w tym transmisje na żywo, ekskluzywne treści z parady i festiwalu LA Pride oraz prezentację firm należących do LGBTQIA+. Przez cały miesiąc TikTok będzie prowadził szereg transmisji na żywo pod hasłem #ForYourPride. Meta z kolei ogłosiła szereg nowych dodatków do Pride Month, w tym nowe naklejki i aktywacje AR w swoich aplikacjach oraz przeznaczone przestrzenie VR, które podkreślają kulturę queer i prezentują społeczność LGBTQ+. Meta dodaje również nowe naklejki na Instagram, Facebook i Messenger, które zostały stworzone przez artystów LGBTQ+. Meta chce także poprawić środki bezpieczeństwa, uruchamiając nowe centrum bezpieczeństwa LGBTQ+ na Facebooku, które zapewni łatwy dostęp do zasobów mających pomóc społeczności czuć się bezpiecznie.

YouTube uruchamia nowy proces łączenia urządzenia mobilnego z oglądaniem telewizji

YouTube wprowadza nową funkcję, która umożliwi użytkownikom połączenie oglądania telewizji z urządzeniem mobilnym, dzięki czemu można będzie oglądać treści na dużym ekranie, jednocześnie przeglądając komentarze do filmów, rekomendacje i inne informacje w aplikacji mobilnej. Aby wypróbować tę opcję, telefon i telewizor muszą być zalogowane na to samo konto YouTube. Należy następnie otworzyć aplikację YouTube na telewizorze, potem otworzyć aplikację YouTube na telefonie i kliknąć „Połącz” po wyświetleniu monitu. YouTube twierdzi, że 80% osób korzystających z platformy oglądając TV, korzysta także z innych urządzeń cyfrowych. Taka nowość może zatem być dobrym rozwiązaniem dla użytkowników. Pytanie czy będą oni pozostawać na YouTubie, czy podczas oglądania na telewizorze filmów z YT zdecydują się na scrollowanie innych treści na swoim telefonie. Jeszcze więcej informacji o nowym procesie integracji telewizorów w YouTube można znaleźć tutaj.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.