Salad Story liczy na 3,2 miliona złotych w emisji crowdfundingowej

Do końca 2023 roku sieć lokali gastronomicznych ma zwiększyć się z 41 do 57.

Wystartowała emisja crowdfundingowa Salad Story – sieci lokali typu fast food ze zdrową żywnością – o celu 3,2 mln zł, prowadzona we współpracy z platformą Beesfund. Dostępne są pakiety inwestycyjne o wartości od 490 zł (1 akcja) do 249,9 tys. złotych (510 akcji – oferta dla franczyzobiorców), z którymi powiązano określone benefity.

Firma Salad Story działająca od 15 lat (pierwszy lokal powstał w centrum handlowym Złote Tarasy w Warszawie), właśnie otworzyła 2 nowe restauracje w Warszawie i Krakowie. Ma dwie marki własne konceptów gastronomicznych WrapMe! oraz Haru Ramen & More. Do końca 2023 r. chce otworzyć jeszcze 16 restauracji, rozbudowując sieć z 41 do 57 lokali. Obecnie ma średnio 140 tys. gości miesięcznie, a w 2021 r. w jej lokalach sprzedano ponad 800 tys. sałatek i ponad 430 tys. wrapów. Firma zanotowała obrót ponad 41 milionów złotych, a rok zamknęła zyskiem 3,17 miliona złotych. – Na odzyskaniu poziomu przychodów sprzed lockdownu zaważyło drugie półrocze 2021, w którym obrót przekroczył 24 mln zł. Zysk netto wyniósł 4,64 mln zł i pozwolił nadrobić stratę z pierwszych miesięcy ubiegłego roku – wyjaśnia Dariusz Strojewski, dyrektor finansowy w Salad Story.

Z 18 restauracji, których otwarcie planowane jest do końca 2023 r. (łącznie z dwiema już uruchomionymi), 13 zlokalizowanych będzie w Warszawie i okolicach, 3 w Krakowie, a po jednym lokalu w Trójmieście i we Wrocławiu. – Plan minimum na ten rok to 7 lokali, w tym 5 w Warszawie oraz 2 w Krakowie – mówi Anna Krajewska, założycielka i prezes Salad Story. Szacowany koszt otwarcia nowych lokali to ok. 4 miliony złotych. Na ten cel pójdzie niemal połowa środków (1,55 miliona złotych), które firma chce uzyskać podczas obecnej emisji. Salad Story planuje też wzmocnienie obecności w kanale online – uruchomienie platformy do składania zamówień oraz programu lojalnościowego. Jeśli trwająca emisja się powiedzie, a sytuacja makroekonomiczna na to pozwoli, w 2023 lub 2024 r. mają rozpocząć się przygotowania do debiutu spółki na New Connect.

Jednym z inwestorów w Salad Story jest Movens Venture Capital (jeden z dwóch funduszy Movens Capital), który skupia się na wschodzących firmach z Polski i regionu CEE.

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.