Malarsko o architekturze

Budowanie strategii marketingowej, czy później konceptu kreatywnego w przypadku nieruchomości premium nasuwa porównania ze sztuką. Z jednej strony stanowi unikatową wartość samą w sobie, z drugiej - doskonałą lokatę kapitału - mówi Anna Tuzek, dyrektor marketingu Invest Komfort.

MMP: Dlaczego zdecydowaliście się na przeprowadzenie kampanii, w której główną rolę gra XVIII-wieczne malarstwo?

Anna Tuzek: Nieruchomości premium to lokalizacja, lokalizacja i jeszcze raz lokalizacja. Dlatego w przypadku kampanii „Opackiej” skupiliśmy się na miejscu i jego kontekście historycznym. Sztuka jest według mnie mostem łączącym przeszłość z teraźniejszością. Idąc dalej tym tropem: wysokiej klasy architektura, podobnie jak sztuka, ma ponadczasową wartość. Stąd pomysł na kampanię „Czas Tworzy Wartość”.

Pracując przy jednej z najbardziej interesujących inwestycji w naszym portfolio, wiedząc że to produkt dla koneserów i kolekcjonerów, nie mogliśmy pominąć sztuki – w tym przypadku XVIII-wiecznego malarstwa. Tamten czas to Złoty Wiek w historii Gdańska. I do współpracy zaprosiliśmy najwyższej klasy twórców: legendarnego portrecistę Jacka Porembę, wielokrotnie nagradzaną kostiumografkę Katarzynę Lipińską oraz reżysera filmów dokumentalnych Macieja Puczyńskiego.

Czy budowanie komunikacji Invest Komfort poprzez sztukę to długofalowa strategia marketingowa? Czy Opacka jest pierwszą taką kampanią w państwa portfolio?

Budowanie strategii marketingowej, czy później konceptu kreatywnego w przypadku nieruchomości premium nasuwa porównania ze sztuką. To bardzo specyficzny produkt. Z jednej strony stanowi unikatową wartość samą w sobie, z drugiej – doskonałą lokatę kapitału. W efekcie zaczynamy mówić o jego walorach kolekcjonerskich. Stąd prosta droga do czerpania inspiracji właśnie ze świata artystycznego.

W zeszłym roku, chcąc zakomunikować 25-lecie Invest Komfort, opublikowaliśmy miniserial dokumentalny „Twórcy Czasu i Przestrzeni”, w którym opowiedzieliśmy o twórczości naszych najbliższych partnerów biznesowych, architektów, rzemieślników. W filmach mogliśmy poznać twórców sukcesu Invest Komfort, którzy dzielą się z widzami swoim spojrzeniem na architekturę, zdradzają kulisy swojej pracy i opowiadają, na czym polega podejście firmy do każdej tworzonej przez nas inwestycji. Za kamerą tej produkcji stanął uznany twórca filmów dokumentalnych – Maciej Puczyński, a w naszej kampanii postawiliśmy na sztukę filmową.

Jesteście liderem na trójmiejskim rynku nieruchomości mieszkaniowych. W jaki sposób planujecie działania marketingowe? Czy wszystkie wasze inwestycje promowane są niestandardowymi kampaniami reklamowymi?

Pozycja lidera zobowiązuje, ale też jest olbrzymim wyzwaniem, zarówno w aspekcie budowlanym, architektonicznym, jak i marketingowym. Sami podnosimy sobie coraz wyżej poprzeczkę. Invest Komfort słynie z nieszablonowego podejścia do projektowania nieruchomości, co przekłada się na myślenie o komunikacji każdej z naszych inwestycji. Zawsze poszukujemy języka odpowiedniego dla DNA danego miejsca. Wiemy, że tak wysoka jakość produktu wymaga wyjątkowej historii, którą tworzymy we współpracy nie tylko z agencjami reklamowymi, ale z architektami, projektantami wnętrz, artystami.

Jak wygląda proces tworzenia kampanii reklamowych dla Invest Komfort?

Nie byłoby komunikacji Invest Komfort, gdyby nie zespół marketingu, który składa się ze świetnych specjalistów o różnych specjalizacjach. W pracy zawsze stawiam na zespół, na współpracę, wymianę doświadczeń i myśli. Myślę, że sam proces jest ogólnie znany – brief, debrief, ppm, produkcja. Różnicę robią ludzie, twórcy, w tym przypadku specjaliści ds. marketingu, którzy poprzez większe i mniejsze działania reklamowe budują na co dzień wizerunek naszej marki. Stojąc na czele tego zespołu wiem, że podstawą jest satysfakcja z pracy, rozwój kreatywny, a to przekłada się na skuteczny i prosprzedażowy marketing nieruchomości premium.

Jakie budżety Invest Komfort przeznacza na działania marketingowe?

Mam nadzieję, że adekwatne do zadań, jakie stoją przed działem marketingu. Kluczem do sukcesu jest bieżąca analiza skuteczności realizowanych działań i stała optymalizacja budżetu, jak w każdej innej firmie.

Dlaczego deweloper mieszkaniowy prowadzi działania marketingowe, przede wszystkim wizerunkowe? W ostatnich latach sprzedaż mieszkań właściwie nie potrzebowała wsparcia. Co stoi za takimi decyzjami?

Kampania wizerunkowa „Twórcy” to hołd dla naszych pracowników, partnerów, podziękowanie klientom z Trójmiejskiego rynku nieruchomości za dotychczasowe zaufanie i wybór naszych nieruchomości. To również budowanie świadomości wśród klientów spoza Trójmiasta, którzy coraz częściej wybierają apartamenty nad morzem. Czas rynkowego zainteresowania wysokiej klasy apartamentami należało dobrze wykorzystać i racjonalnie pokazać wszystkie przyszłe benefity płynące z takiej inwestycji. Tu nie do przecenienia staje się rola PR, który stanowi dla nas jeden z bardziej istotnych kanałów komunikacyjnych. Liczę, że działania te zwrócą się w kolejnych latach – tych bardziej wymagających biznesowo.

Jakie narzędzia są niezbędne, by działania marketingowe skutecznie wsparły sprzedaż inwestycji mieszkaniowych?

Najważniejsza jest ścisła synergia komunikacyjna na linii sprzedaż – marketing i umiejętności szybkiego reagowania oraz elastycznego podejścia do zaplanowanych działań w każdej określonej sytuacji. Ponadto, jak już wspomniałam, niezwykle istotną rolę pełni PR. Via media możemy dotrzeć do szerokiej grupy naszych potencjalnych klientów, prezentując najważniejsze aspekty produktu premium – jakość, styl, czy przyszłe benefity inwestycyjne. Dobrze przeprowadzona i zaadresowana kampania PR może przełożyć się na wzrost zainteresowania daną nieruchomością.

Jakie widzicie drogi skutecznej komunikacji marketingowej w sytuacji, w której znalazł się rynek mieszkaniowy tj. w kontekście wzrostu cen, inflacji oraz problemów kredytobiorców?

Nieruchomości premium rządzą się swoimi prawami – jest to połączenie wartości samej w sobie z doskonale pracującym produktem inwestycyjnym. Dodatkowo nasze lokalizacje sprawiają, że klienci wybierają oferowane apartamenty jako tzw. second home. Nadmorski klimat i urok Trójmiasta ściąga nabywców z całego kraju i zagranicy. Warto podkreślić, że w ubiegłym roku co trzeci apartament klasy premium w Polsce sprzedał się właśnie tutaj. Mając tak mocne argumenty racjonalne, stawiamy na merytoryczny komunikat do szerokiej pod względem geograficznym grupy naszych potencjalnych klientów. Realizujemy go wielokanałowo. Oczywiście nie mogę zdradzić szczegółów, ale codzienną komunikacją PR oraz via social media zapewne po raz kolejny wzmocnimy kampanię dla jednej z naszych następnych inwestycji.

Rozmawiała: Magdalena Soroczyńska

Anna Tuzek - ekspert ds. komunikacji marketingowej z ponad czternastoletnim doświadczeniem na polskim rynku reklamy. Od lat związana z branżą deweloperską, w tym od sześciu lat z nieruchomościami z sektora premium. Doświadczenie zawodowe zdobywała realizując projekty w strukturach agencji reklamowych: The Digitals, Genesis PR oraz w Communication Unlimited, świadcząc usługi dla: Dom Development, Marvipol Development, Ronson Development, GTC, Mennica Deweloper. Przez 5 lat pracowała w BBI Development SA, gdzie m.in. zajmowała stanowisko head of marketing. Spółka jest współinwestorem apartamentowca Złota 44, Centrum Praskim Koneser i Centrum Marszałkowska. Od października 2020 r. zajmuje stanowisko dyrektora marketingu w Invest Komfort, odpowiadając za lokalną oraz ogólnopolską komunikację marketingową oraz PR dewelopera.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.