Apple odzyskuje status najcenniejszej marki świata

Według rankingu Kantara BrandZ wartość marki Apple to obecnie 947,1 mld dol. Google przesunął się na drugą pozycję, ale jest nadal jednym z najszybciej rosnących uczestników rankingu z wartością marki 819,6 mld dol.

Kolejne miejsca po Apple i Google zajmują: Amazon, Microsoft, Tencent, McDonald’s, Visa, Facebook, Alibaba i Louis Vuitton.

W trakcie ubiegłego roku łączna wartość stu najcenniejszych marek świata (top 100) wzrosła o 23%, osiągając poziom 8,7 trylionów dol., co według Kantara wskazuje na istotną rolę siły marek w nawigowaniu przez wzburzone fale niespokojnej gospodarki światowej.

W roku 2022 swój ranking poprawiło 37 marek, a ponad trzy czwarte wartości całego rankingu wygenerowały firmy amerykańskie. “Media i rozrywka”, “Rozwiązania dla biznesu i technologia” oraz “Handel detaliczny” to kategorie, na które przypada ponad połowa łącznej wartości marek z pierwszej setki rankingu.

Microsoft, Zara i IBM zostały liderami nowego rankingu zrównoważonego rozwoju. Tesla odniosła niezwykły sukces, awansując w BrandZ na miejsce 29. z pozycji 47. Z kolei Louis Vuitton to pierwsza w historii luksusowa marka, która trafiła do top 10 rankingu i pierwsza marka europejska w top 10 od 2010 roku.

Tomasz Wygnański 761 Artykuły

W MMP prawie od 20 lat pisze o marketerach i strategiach marketingowych, a także o detalistach, BTL, digitalu i badaniach. Właściciel 8- kilogramowego kota.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.