ReachABlogger z raportem "Rynek Influencerów w Polsce - 2022"

Najpopularniejszym wyborem marketerów jest Instagram, który odnotował wzrost rok do roku aż o 11 pkt proc. Najdynamiczniejszy wzrost odnotował TikTok.

Z raportu „Rynek Influencerów w Polsce – 2022” opartego na badaniu przeprowadzonym przez platformę ReachABlogger.pl na przełomie I i II kwartału br., wynika, że rynek influencer marketingu wrócił już do normalności po pandemii, a marketerzy zamierzają w 2022 r. zwiększać wydatki na tę część marketing miksu.

Najczęściej wybierane przez reklamodawców platformy społecznościowe to kolejno Instagram – 80,4% (wzrost o ok. 11 punktów procentowych względem ub.r.), Facebook – 54,9% (wzrost o 9 pkt proc.), YouTube – 41,2% (wzrost o 25 pkt proc.), TikTok – 37,3% (największy wzrost w całej grupie – o 31 pkt proc.). Blogi internetowe przyciągają 34,3% badanych (niemal bez zmian względem ub.r.).

Zdecydowana większość uczestników badania – ponad 70% – nawiązuje współpracę z influencerami bezpośrednio. Co czwarty (23,5%) współpracował w ciągu ostatnich 6 miesięcy z 21-50 influencerami, a co dziesiąty (10,4%) z ponad 50. Niemal połowa badanych (49,1%) pozytywnie ocenia inicjatywę UOKiK związaną z oznaczaniem współprac z influencerami, 33,3% ma do niej stosunek neutralny, tylko 7% ocenia ją negatywnie i tylko 11,4% nie słyszało o tej inicjatywie.

W badaniu – to jego trzecia odsłona – wzięło udział 115 reklamodawców aktywnych w obszarze influencer marketingu – głównie marketerów, a także przedstawicieli agencji reklamowych i domów mediowych.

Więcej informacji o raporcie tutaj.

Paweł Piasecki 887 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.