ReachABlogger z raportem "Rynek Influencerów w Polsce - 2022"
Najpopularniejszym wyborem marketerów jest Instagram, który odnotował wzrost rok do roku aż o 11 pkt proc. Najdynamiczniejszy wzrost odnotował TikTok.
Najczęściej wybierane przez reklamodawców platformy społecznościowe to kolejno Instagram – 80,4% (wzrost o ok. 11 punktów procentowych względem ub.r.), Facebook – 54,9% (wzrost o 9 pkt proc.), YouTube – 41,2% (wzrost o 25 pkt proc.), TikTok – 37,3% (największy wzrost w całej grupie – o 31 pkt proc.). Blogi internetowe przyciągają 34,3% badanych (niemal bez zmian względem ub.r.).
Zdecydowana większość uczestników badania – ponad 70% – nawiązuje współpracę z influencerami bezpośrednio. Co czwarty (23,5%) współpracował w ciągu ostatnich 6 miesięcy z 21-50 influencerami, a co dziesiąty (10,4%) z ponad 50. Niemal połowa badanych (49,1%) pozytywnie ocenia inicjatywę UOKiK związaną z oznaczaniem współprac z influencerami, 33,3% ma do niej stosunek neutralny, tylko 7% ocenia ją negatywnie i tylko 11,4% nie słyszało o tej inicjatywie.
W badaniu – to jego trzecia odsłona – wzięło udział 115 reklamodawców aktywnych w obszarze influencer marketingu – głównie marketerów, a także przedstawicieli agencji reklamowych i domów mediowych.
Więcej informacji o raporcie tutaj.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.