Huawei stawia na komputery

Wobec słabej sprzedaży smartfonów bez Google chiński producent próbuje ucieczki do przodu.

Polski oddział chińskiego koncernu technologicznego Huawei wprowadza do sprzedaży i będzie reklamował nowe modele notebooków (laptopów). To duże, 16-calowe modele: MateBook D 16 oraz MateBook 16s. Są one oferowane w konfiguracjach m.in. z procesorami Intel Core najnowej 12. generacji. To właśnie laptopom poświęcona jest kampania reklamowa, z którą Huawei startuje właśnie w mediach.

Wygląda na to, że wobec słabej sprzedaży smartfonów Huawei próbuje swego rodzaju ucieczki do przodu i chce mocniej postawić na biznes komputerowy. Przypomnijmy – z powodu amerykańskiego embarga (USA oskarżają chiński koncern o współpracę z tamtejszymi służbami specjalnymi) amerykańskie firmy, w tym m.in. Google – autor najpopularniejszego systemu operacyjnego smartfonów Android, mają zakaz współpracy technologicznej z Huawei. Z tego powodu jego smartfony nie mają zainstalowanych aplikacji i usług Google, a to z kolei zraża wielu konsumentów do ich zakupu. W efekcie w ciągu dwóch ostatnich lat biznes Huawei w Polsce malał po ok. 20% rocznie. Choć przedstawiciele Huawei twardo deklarują, że “nigdy” nie odpuszczą smartfonów jako głównego biznesu, to jak widać, starają się zwiększyć przychody z innych segmentów.

Kolejną ofensywę reklamową Huawei planuje jesienią, jednak nie zdradza jeszcze, jakiej kategorii produktowej będzie dotyczyła. Dla firmy pracuje reklamowo m.in. dom mediowy Wavemaker, natomiast jeśli chodzi o kreacje reklam, to firma bazuje aktualnie przede wszystkim na adaptacjach materiałów korporacyjnych.

Maciej Burlikowski 1755 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.