Huawei stawia na komputery
Wobec słabej sprzedaży smartfonów bez Google chiński producent próbuje ucieczki do przodu.
Wygląda na to, że wobec słabej sprzedaży smartfonów Huawei próbuje swego rodzaju ucieczki do przodu i chce mocniej postawić na biznes komputerowy. Przypomnijmy – z powodu amerykańskiego embarga (USA oskarżają chiński koncern o współpracę z tamtejszymi służbami specjalnymi) amerykańskie firmy, w tym m.in. Google – autor najpopularniejszego systemu operacyjnego smartfonów Android, mają zakaz współpracy technologicznej z Huawei. Z tego powodu jego smartfony nie mają zainstalowanych aplikacji i usług Google, a to z kolei zraża wielu konsumentów do ich zakupu. W efekcie w ciągu dwóch ostatnich lat biznes Huawei w Polsce malał po ok. 20% rocznie. Choć przedstawiciele Huawei twardo deklarują, że “nigdy” nie odpuszczą smartfonów jako głównego biznesu, to jak widać, starają się zwiększyć przychody z innych segmentów.
Kolejną ofensywę reklamową Huawei planuje jesienią, jednak nie zdradza jeszcze, jakiej kategorii produktowej będzie dotyczyła. Dla firmy pracuje reklamowo m.in. dom mediowy Wavemaker, natomiast jeśli chodzi o kreacje reklam, to firma bazuje aktualnie przede wszystkim na adaptacjach materiałów korporacyjnych.

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.