Co nowego w social mediach (18)

Małgorzata Obielak z agencji marketingu efektywnościowego Performics po dwutygodniowej przerwie wraca z kolejną porcją nowości.

Platformy społecznościowe coraz bardziej zwracają uwagę na ochronę młodych użytkowników przed wrażliwymi treściami, na które można trafić w social mediach. Z tego powodu Meta postanowiła rzetelniej podejść do weryfikacji wieku na Instagramie. Nie jest tajemnicą, że wielu użytkowników poniżej 13 roku życia podawało fałszywe informacje na temat swojego wieku, aby móc korzystać z aplikacji. Nowa opcja, taka jak m.in. weryfikacja przez wysłanie zdjęcia dokumentu tożsamości ma być odpowiedzią na dotychczasowe problemy albo przyczyną kolejnych, ale tym razem związanych z RODO. Inne platformy także starają się działać i eliminować negatywne skutki korzystania z platform social mediowych.TikTok wprowadził ostatnio funkcje, pozwalające kontrolować czas na platformie, a Instagram, idąc w ślady konkurenta, również dodał możliwość ustawiania limitu czasu spędzonego w aplikacji. Kolejne nowości to wprowadzenie przez Pinteresta nowych możliwości reklamowania Idea Pins oraz oznaczanie przez twórców współprac z markami. Nie tylko na Pintereście twórcy zostali docenieni, Meta postanowiła wprowadzić nowe inicjatywy pozwalające zarabiać użytkownikom, przez rozszerzenie swojego programu Reels Play Bonus. Co więcej, jeżeli interesuje Was, jak reklamodawcy w Polsce podchodzą do Influencer marketingu, jak zmieniły się wydatki oraz rodzaje i sposoby współprac z twórcami, zachęcamy do zapoznania się z ciekawym raportem przygotowanym przez Reach z Blogger. Dodatkowo, kilka dni temu ukazał się materiał IAB Polska „CSR w social media”, który zawiera wiele cennych wskazówek, jak przygotować i planować akcje CSR w mediach społecznościowych.

Nowe sposoby weryfikacji wieku na Instagramie

Instagram zaczyna testy nad nową opcją weryfikacji wieku osób na platformie, zaczynając od użytkowników z USA. Jeżeli użytkownik będzie chciał edytować swoją datę urodzenia powyżej 18 lat, będzie musiał zweryfikować swój wiek za pomocą jednej z trzech dostępnych opcji: przesłanie dokumentu tożsamości, nagranie selfie wideo lub potwierdzenie przez obserwujących tego, ile dana osoba ma lat. Co ważne, użytkownik weryfikujący również musi mieć 18 lat. Osoba oczekująca na weryfikację wieku może wysłać prośbę do trzech osób. Wówczas dostaną one komunikat z prośbą o potwierdzenie wieku. Na odpowiedź mają 3 dni. Jak wygląda sprawa w przypadku weryfikacji za pomocą selfie wideo? Jeżeli użytkownik wybierze tę opcje, na ekranie pojawią się instrukcje krok po kroku, co dalej wykonywać. Po zrobieniu selfie wideo Meta udostępnia obraz firmie Yoti i to wszystko. Technologia Yoti szacuje wiek użytkownika na podstawie rysów twarzy i udostępnia Mecie ostateczne wyniki. Użytkownicy mogą mieć wątpliwości co do rozwiązań, takich jak przesyłanie zdjęcia swojego dokumentu tożsamości bądź filmu, jednak Meta zaznacza, że po przesłaniu dokumentu plik zostanie zaszyfrowany i bezpiecznie przechowywany a po 30 dniach usunięty, a przesłane selfie wideo zostanie usunięte od razu po potwierdzeniu wieku.

 

Instagram testuje elementy AR w ramach Stories

 

Instagram testuje nowe naklejki AR i tekst AR w Stories, które umożliwią umieszczanie obiektów 3D w scenach świata rzeczywistego. Na przykładach udostępnionych przez Alessandro Paluzzi widać, że Instagram opracowuje kilka elementów AR do Instagram Stories. Są one podobne do tych, które wprowadził Snapchat kilka lat temu. Jak widać, może nie jest to rewolucyjna zmiana jednak z pewnością może ona przypaść do gustu wielu twórcom na Instagramie. Instagram chce również wprowadzić kolejny element AR, z nowymi opcjami wyświetlania NFT, w tym również z funkcją „Zobacz w AR”. Dzięki temu, przedmioty NFT wystawione na Instagramie będzie można zobaczyć w wirtualnej rzeczywistości. Może to zapewnić inną perspektywę do cyfrowych dzieł sztuki i nadać więcej kontekstu, jak ten obiekt może wyglądać w danym pomieszczeniu. Platforma nie podała jeszcze żadnych szczegółów na temat pełnego wdrożenia swoich elementów AR, a opcja „Zobacz w AR” jest dostępna tylko dla niewielkiej liczby twórców Instagrama.

 

Twitter wprowadza nową integrację Shopify

Twitter chce zrobić kolejny krok w kierunku usprawnienia handlu w aplikacji, uruchamiając nowe partnerstwo z Shopify, które umożliwi sprzedawcom Shopify wystawianie produktów na swoich profilach profesjonalnych na Twitterze, a następnie przekierowywanie użytkowników do strony produktu, aby finalnie mogli dokonać zakupu. Funkcje zakupów obejmują wyświetlanie karuzeli produktów w profilu i/lub specjalną stronę wyświetlania produktów. Co więcej, powiązane z Shopify wykazy takich produktów będą aktualizowane w czasie rzeczywistym. Twitter początkowo ogłosił swój Shop Spotlight (pierwotnie nazywany „Shop Module”), czyli stronę, na której można zaprezentować swoje produkty, w lipcu zeszłego roku. Ponadto dodał do swoich narzędzi konto profesjonalne, które umożliwia promocję treści przez reklamy oraz wykorzystanie Twittera w zakresie e-commerce. Profesjonalne profile na Twitterze były początkowo dostępne tylko dla wybranych sprzedawców, ale teraz wszyscy użytkownicy mogą zmienić swój profil na Twitterze na opcję biznesową, która zapewnia dodatkowe funkcje wyświetlania dla marek, w tym m.in. godziny otwarcia, informacje o lokalizacji itp. Nowa integracja Shopify na Twitterze zostanie początkowo udostępniona wszystkim sprzedawcom Shopify w USA.

Twitter uruchamia platformę „Campaign Planner”

Platforma testowała to narzędzie przez ostatnie miesiące, a teraz oficjalnie ogłasza jego uruchomienie. Mowa tutaj o platformie „Campaign Planner”, która ma pomóc użytkownikom w realizacji strategii reklamowej na Twitterze. Opcja na razie dostępna jest dla niektórych partnerów, jednak z czasem platforma planuje rozszerzyć dostęp do narzędzia dla większej liczby użytkowników. Co daje taka platforma? Jak wyjaśnia Twitter, Campaign Planner umożliwia reklamodawcom prognozowanie wyników kampanii przed ich uruchomieniem na platformie za pomocą szeregu narzędzi szacowania, opartych na wprowadzonych zmiennych. Campaign Planner jest w stanie prognozować zasięg, wyświetlenia, średnią częstotliwość i CPM na podstawie wybranych parametrów, a także zapewnia wgląd w wymagania budżetowe i prawdopodobne wyniki w oparciu o bazy danych Twittera. Warto mieć na uwadze, że te dane będą bazować na szacowanych wynikach, więc nie będą one w 100% dokładne, jednak wystarczające do oceny podczas kierowania działań reklamowych. Platforma zapewnia, że w nadchodzących miesiącach będzie rozszerzać planer kampanii, aby obsługiwał więcej celów i na większej liczbie rynków. Jak wcześniej wspomnieliśmy, planer kampanii jest obecnie dostępny tylko dla niektórych reklamodawców w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Japonii, którzy wydają na kampanię co najmniej 1000 USD (lub równowartość w walucie lokalnej).

Meta wprowadza nowe inicjatywy zarabiania dla twórców

Meta dodaje kilka nowych opcji zarabiania dla twórców, w tym nowe opcje Metaverse i Web3, aby zbudować kolejną platformę do kreatywnej ekspresji i zaangażowania. Po pierwsze, Meta testuje nowy Rynek twórców na Instagramie, gdzie twórcy będą mogli zostać odkryci przez marki pod kątem potencjalnych możliwości współpracy. Umożliwi to im wymienienie ich zainteresowań i rodzajów treści, które chcą tworzyć, co następnie pomoże markom znaleźć potencjalne dopasowania do ich kampanii. Meta ma już podobną funkcję Brand Collabs Manager, jednak ta opcja ma być bardziej specyficzna dla samego Instagrama. Meta rozszerza również swój program Reels Play Bonus, większej liczby twórców na Facebooku, który uruchomiła we wrześniu zeszłego rokuWkrótce umożliwi to publikowanie twórcom swoich rolek z Instagrama na Facebooku i zarabianie na nich w obu aplikacjach. Twórcy z USA mogą ubiegać się o program Reels Play Bonus, jeśli stworzyli więcej niż pięć rolek i osiągnęli łącznie co najmniej 100 000 wyświetleń w ciągu ostatnich 30 dni. Aby wziąć udział w programie, twórcy muszą również spełniać zasady monetyzacji dla partnerów oraz zasady monetyzacji treści. Przed tym rozszerzeniem program był tylko na zaproszenie. Jako że inne platformy dają wiele możliwości zarabiania twórcom, Meta również stara się wprowadzać podobne rozwiązania, dzięki czemu może zyskać jeszcze więcej użytkowników, którzy będą dzielić się swoimi kreatywnymi pomysłami na tej właśnie platformie.

Snapchat dzieli się nowymi spostrzeżeniami na temat AR

Jak mówi sam Snapchat: „Reklamy AR odgrywają wyjątkową rolę na każdym etapie podróży zakupowej. Marketerzy nie powinni myśleć o AR jako dodatku, ale jako aktywnym narzędziu do budowania i wzmacniania przekazu”. Z tego powodu platforma przygotowała kilka ciekawych przykładów i statystyk na temat tego, jak AR zmienia podróż zakupową użytkownika. Co więcej, w przeglądzie znajdą się też informacje o rozwoju AR za pomocą narzędzi Snap Lens Studio. Według raportu, 69% konsumentów uważa, że AR jest przyszłością zakupów, a częstotliwość korzystania z AR w czasie pandemii wzrosła o 32 %. Co więcej, 34% użytkowników korzystających z rozszerzonej rzeczywistości deklaruje, że jest skłonna dzielić się swoimi doświadczeniami z innymi, co może zwiększyć rozpoznawalność marki, która wykorzystuje ten format. Przykładowo marki odzieżowe mogą wykorzystać taką funkcję do tego, aby użytkownicy przymierzali wirtualnie produkty. Dzięki temu spędzają oni więcej czasu z daną marką i bardziej świadomie kupują produkty, co może zmniejszyć np. ilość zwrotów. Z całym raportem można zapoznać się tutaj.

Snapchat opracowuje nową usługę subskrypcji „Snapchat+”

Snapchat wewnętrznie bada nową potencjalną ścieżkę zarabiania za pośrednictwem nowej usługi subskrypcji o nazwie „Snapchat+”, która dałaby użytkownikom dostęp do nowej gamy eksperymentalnych funkcji aplikacji. Snapchat+ miałby oferować subskrypcję w różnych opcjach czasowych, a także bezpłatną tygodniową opcję próbną, umożliwiającą przetestowanie oferty. Snapchat Plus, ma podobno zapewnić jej posiadaczom dostęp do wczesnych funkcji niewdrożonych jeszcze do finalnej wersji aplikacji czy szeregu innych bonusów. Pierwsze screeny, które pojawiły się w Internecie, sugerują, że osoba, która zdecyduje się na zakup abonamentu, będzie mogła wybrać daną osobę jako „przyjaciela numer 1”. Między innymi mają zostać dodane także nowe odznaki i ikony oraz możliwość zobaczenia lokalizacji znajomego z ostatnich 24 godzin, o ile udostępni nam lokalizację oraz możliwość podglądu tego, ile razy nasi znajomi odtworzyli naszą relację.

Źródło: Socialmediatoday

Pinterest wprowadza nowe narzędzia reklamowe

Pinterest wprowadza dwa nowe produkty reklamowe: proces tagowania płatnej współpracy oraz Idea ads. Dzięki nowemu narzędziu do płatnego partnerstwa, twórcy mogą teraz oznaczać partnerów marek bezpośrednio w swoich treściach, aby zaprezentować ich sponsorowaną relację. Reklamy z płatnym partnerstwem będą zawierać etykietę „Promowane przez” pod nazwą twórcy, a także linki do profilów twórcy i marki partnerskiej w aplikacji. Pinterest twierdzi, że współpraca marki z twórcami generuje średnio o 38% wyższą świadomość marki i o 37% wyższą świadomość Pina, co warto wziąć pod uwagę, przy planowaniu działań reklamowych, bo być może ta platforma jest odpowiednia dla Twoich treści i dzięki niej wygenerujesz satysfakcjonujące wyniki. Jak wyjaśnia platforma, proces ten umożliwia twórcom oznaczenie marki partnerskiej w ich treściach, która następnie informuje ją o możliwości współpracy. Twórca i marka ustalają szczegóły partnerstwa, a marki mogą dalej promować treści, jeśli zechcą. Dodatkowo Pinterest dodaje nową ofertę „Reklamy pomysłów”, które podobnie jak Piny pomysłów (Idea Pins), są pełnoekranowymi, wielostronicowymi prezentacjami, które zawierają niestandardowe linki. Zasadniczo jest to Idea Pins, który możesz wzmocnić płatną promocją, dzięki której Twoje treści będą widoczne dla większej liczby użytkowników w aplikacji. Nowe formaty i narzędzia są teraz dostępne w ponad 30 krajach na całym świecie, nie ma jednak informacji czy opcja jest już dostępna w Polsce.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.