Amazon publikuje drugi raport o ochronie marek

Firma podaje, że w 2021 r. zainwestowała ponad 900 mln dol. i zaangażowała ponad 12 tys. osób w ochronę klientów, marek i partnerów handlowych przed podrobionymi produktami, oszustwami i innego rodzaju nadużyciami.

Wśród specjalistów zaangażowanych przez Amazona w działania na rzecz ochrony marek są naukowcy zajmujący się uczeniem maszynowym, programiści i eksperci śledczy. W drugim raporcie o ochronie marek (Brand Protection Report) amerykańska firma podaje, że w ub.r. powstrzymała ponad 2,5 miliona prób założenia nowych kont przez oszustów. Amazon zablokował też ponad 4 miliardy nieuczciwych ofert przed ich publikacją w serwisie. Do końca ub.r. wszystkich nowych sprzedawców m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, państwach członkowskich UE i Japonii objęto obowiązkiem weryfikacji przed rozpoczęciem sprzedaży.

Liczba firm aktywnie korzystających z programu Brand Registry, adresowanego do właścicieli marek chcących chronić oznaczone nimi produkty przed fałszerstwami, wzrosła w porównaniu z rokiem 2020 o 40%, do ponad 700 tysięcy. Jednocześnie średnia liczba zasadnych zgłoszeń naruszeń dokonanych przez firmy z rejestru spadła w stosunku do poprzedniego roku o 25%. Jak deklaruje Amazon, wzrost popularności i skuteczności zautomatyzowanych narzędzi ochrony marek stale zmniejsza liczbę problemów, które firmy są w stanie znaleźć i zgłosić.

Jednostka ds. zwalczania podróbek Amazon (Counterfeit Crimes Unit – CCU) pozwała lub zgłosiła podejrzenia w stosunku do ponad 600 przestępców w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Unii Europejskiej i Chinach, co stanowi wzrost o ponad 300% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wykryto, przejęto i wyeliminowano ponad 3 miliony nieautentycznych produktów, zapobiegając negatywnym konsekwencjom dla klientów lub ponownej sprzedaży towaru w innej części łańcucha dostaw.

Pełny raport w języku polskim można znaleźć tutaj.

Paweł Piasecki 1036 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.