Amazon publikuje drugi raport o ochronie marek
Firma podaje, że w 2021 r. zainwestowała ponad 900 mln dol. i zaangażowała ponad 12 tys. osób w ochronę klientów, marek i partnerów handlowych przed podrobionymi produktami, oszustwami i innego rodzaju nadużyciami.
Liczba firm aktywnie korzystających z programu Brand Registry, adresowanego do właścicieli marek chcących chronić oznaczone nimi produkty przed fałszerstwami, wzrosła w porównaniu z rokiem 2020 o 40%, do ponad 700 tysięcy. Jednocześnie średnia liczba zasadnych zgłoszeń naruszeń dokonanych przez firmy z rejestru spadła w stosunku do poprzedniego roku o 25%. Jak deklaruje Amazon, wzrost popularności i skuteczności zautomatyzowanych narzędzi ochrony marek stale zmniejsza liczbę problemów, które firmy są w stanie znaleźć i zgłosić.
Jednostka ds. zwalczania podróbek Amazon (Counterfeit Crimes Unit – CCU) pozwała lub zgłosiła podejrzenia w stosunku do ponad 600 przestępców w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Unii Europejskiej i Chinach, co stanowi wzrost o ponad 300% w porównaniu z rokiem poprzednim. Wykryto, przejęto i wyeliminowano ponad 3 miliony nieautentycznych produktów, zapobiegając negatywnym konsekwencjom dla klientów lub ponownej sprzedaży towaru w innej części łańcucha dostaw.
Pełny raport w języku polskim można znaleźć tutaj.
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.