TVP liczy, że na mundialu w Katarze zarobi więcej niż w 2018 r.

TVP szacuje, że transmisje mundialowe przyciągną 30,1 mln widzów (zasięg 84,5%).

Telewizja Polska (TVP) liczy, że na sprzedaży reklam wokół meczów tegorocznych piłkarskich Mistrzostw Świata FIFA w Katarze zarobi więcej niż podczas mundialu cztery lata temu w Rosji. Tak przynajmniej twierdzi Robert Kisiel, kierownik zespołu ds. sprzedaży sponsoringu sportowego w Biurze Reklamy TVP. Z powodu upałów w lecie w Katarze FIFA zdecydowała się przesunąć tegoroczną imprezę, tradycyjnie letnią, na zimę (21 listopada – 18 grudnia). W finałach zagrają 32 reprezentacje narodowe (w tym polska). Odbędą się 64 mecze – w fazie grupowej o 11.00, 14.00, 17.00 i 20.00 czasu polskiego, a w fazie pucharowej – o 16.00 i 20.00.

20 lipca TVP rozpocznie sprzedaż reklam na czas turnieju (wcześniej mogą je rezerwować sponsorzy FIFA). 30-sekundowe spoty przy meczach Polaków (w fazie grupowej zagramy kolejno: z Meksykiem, Arabią Saudyjską i Argentyną) wyceniła od 204 tys. zł do 591,6 tys. zł. Sprzedaż czasu reklamowego przy meczach mundialu TVP będzie prowadzić wyłącznie w cenniku. Oprócz standardowych rabatów BR TVP uzależnionych od poziomu wydatków (polityka cenowa na br.) będą obowiązywały dodatkowe rabaty: o 5% (przy wydatkach ponad 200 tys. zł) do 30% (ponad 1,5 mln zł).

TVP ma też ofertę pakietów sponsoringowych – np. za pakiet gwarantujący blisko 2,5 tys. GRP TVP chce aż 8,26 mln zł.

TVP przypomina, że mistrzostwa Euro 2012 przyciągnęły w Polsce 32,3 mln widzów, mundial w 2016 – 29 mln, Euro 2016 – 31,7 mln, mundial 2018 r. – 30,7 mln, a ubiegłoroczne Euro – 26,5 mln widzów.

Robert Kisiel przekonuje, że termin imprezy przypadający na IV kwartał, kluczowy dla wielu branż, nieomal tuż przed świętami Bożego Narodzenia może być dla państwowego nadawcy okazją do wyższego zarobku. Przypomnijmy, że podczas mundialu w 2018 r. w Rosji TVP zarobiła trochę ponad 67,5 mln zł. TVP już zarezerwowała sobie prawa do transmisji meczów podczas mundialu za cztery lata w USA, Kanadzie i Meksyku, na którym zagra aż 48 drużyn.

Maciej Burlikowski 1723 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.