Rafał Madajczak redaktorem naczelnym Gazeta.pl
Stanowisko obejmuje z początkiem lipca.
– Czasy, gdy media internetowe rywalizowały ze sobą w ramach sztywnych kategorii “portale” czy “serwisy tematyczne”, już nie istnieją – nie w świecie, gdzie żyje aż 50 milionów osób, które mają co najmniej 100 tys. obserwujących czy fanów w sieci. Każdego dnia każda z nich może pokazywać coś ciekawszego niż tradycyjne media. To oznacza, że Gazeta.pl walczy o uwagę odbiorców nie tylko z innymi portalami, ale także z twórcami treści, streamerami, tiktokerami i każdą osobą, która w ciekawy sposób opowiada o świecie. To uczy pokory i jednocześnie podnosi nam poprzeczkę – mówi Rafał Madajczak, nowy redaktor naczelny Gazeta.pl. – Będziemy oczywiście kontynuować naszą misję informacyjną, ale planujemy więcej eksperymentować i testować format medium na nowe czasy. Nie tylko dlatego, że to ciekawe, ale też konieczne, żebyśmy nie stali się marką, która po prostu jest. Gazeta.pl idzie po nowe!
– Dla Gazeta.pl kluczowa jest jakość, kreatywność, zabawa formatem i przekazywanie najważniejszych informacji rzetelnie i szybko. Na tych kompetencjach chcemy budować nową strategię contentową, mając na uwadze przede wszystkim potrzeby młodszych odbiorców, konieczność wielokanałowego dotarcia do czytelnika i chęć wyróżnienia się pośród innych mediów. Jestem przekonana, że gotowość do wychodzenia poza utarte schematy i pomysłowość Rafała Madajczaka, a jednocześnie jego świetne zrozumienie trendów i potrzeb czytelników, sprawia, że jest on idealną osobą, by poprowadzić Gazeta.pl ku tej zmianie – mówi Agnieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl w Agorze.
Rafał Madajczak od 2020 r. pełnił rolę dyrektora kreatywnego Gazeta.pl. Zasłynął jako twórca serwisu satyrycznego ASZdziennik.pl, który obecnie należy do grupy naTemat (Glob360). W serwisie publikowano wiralowe materiały komentujące bieżące sprawy polityczne, gospodarcze i kulturalne. Od listopada 2018 r. Madajczak pełnił funkcję dyrektora kreatywnego naTemat360. Wcześniej pracował jako dziennikarz w “Rzeczpospolitej” i “Przekroju”, współtworzył serwis o polityce Pardon.pl oraz segment kabaretowy programu “Szymon Majewski Show” w telewizji TVN.
W procesie tworzenia strategii contentowej nowego redaktora naczelnego Gazeta.pl jako doradca ds. strategii będzie wspierać Filip Połoska, współzałożyciel grupy kreatywnej NOWY®ŁAD i były międzynarodowy redaktor naczelny Noizz,