Co nowego w social mediach (19)

Marketerzy starają się być na bieżąco z nowościami w mediach społecznościowych, jednak czy zawsze dobrze wykorzystują potencjał dostępnych platform - pyta w nowym odcinku cyklu Małgorzata Obielak z agencji marketingu efektywnościowego Performics.

Marketerzy starają się być na bieżąco z nowościami w mediach społecznościowych, jednak czy zawsze dobrze wykorzystują potencjał dostępnych platform? Warto przyjrzeć się przewodnikom, które są dostarczane przez aplikacje social mediowe i wziąć pod uwagę najlepsze praktyki w działaniach reklamowych. Z taką inicjatywą wychodzi Instagram, który umieścił kilka ważnych wskazówek, jak kreatywnie korzystać z Reels oraz jak w ciekawy sposób pokazać markę w tym formacie. Podobnie Twitter, który również wychodzi z propozycją najlepszych praktyk reklamowych na platformie, dzięki czemu marki mogą dowiedzieć się, jak dobrze zoptymalizować kampanie, jakie formaty video i foto przygotować, aby zwracały uwagę użytkowników oraz jakie dostępne narzędzia mogą pomóc w dotarciu do większej ilość odbiorców. Oprócz samych porad, pojawiło się kilka nowości technicznych. Facebook udoskonala grupy, wprowadzając m.in. szybkie wyszukiwanie oraz kanały czatu społeczności. TikTok natomiast testuje dodatkowy kanał zakupowy, na ten moment tylko z użytkownikami z Indonezji. YouTube z kolei usuwa możliwość ukrycia liczby subskrybentów na kanale, aby zwiększyć przejrzystość i bezpieczeństwo w aplikacji. Jeżeli mowa o bezpieczeństwie, to TikTok wydał raport, w którym ukazuje, jakie działania przeprowadził na przełomie od 24 lutego do końca pierwszego kwartału, aby zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników.

Instagram udostępnia nowe wskazówki dla Reels

Meta twierdzi, że ponad 20% czasu, jaki użytkownicy spędzają na Instagramie, poświęcają Instagram Reels. Platforma stawia coraz mocniej na format video, zważając na popularność swojego konkurenta jakim jest TikTok. Nic dziwnego, że Meta chce jeszcze bardziej przekonać użytkowników do korzystania z tego formatu. W związku z tym, Instagram opublikował nowy zestaw wskazówek, które pomogą zmaksymalizować wydajność Reels i dostarczyć więcej inspiracji do krótkich klipów wideo. W przewodniku znajdziemy m.in. to, że podobnie jak w przypadku wszystkich formatów wideo, marketerzy powinny pamiętać o swoich celach i podkreślać swoją markę w ciągu pierwszych kilku sekund klipów Reels. Co więcej, Instagram zauważa, że ​​ponad 80% rolek jest oglądanych z włączonym dźwiękiem, a synchronizacja treści z muzyką może odegrać dużą rolę w maksymalizacji wydajności treści. Mimo, że TikTok wciąż jest bardzo popularną aplikacją, to Instagramowi nie można odjąć tego, że jest liderem pod względem wpływu na kulturę. Jeśli chcesz mieć pewność, że wykorzystujesz pełen potencjał tej platformy, ten przewodnik z pewnością Ci w tym pomoże.

Ze wskazówkami możesz zapoznać się tutaj.

Facebook przedstawia funkcje umożliwiające szybkie wyszukiwanie i łączenie się z grupami

Zostanie wprowadzona specjalna przestrzeń na powiadomienia dla grup na pasku bocznym aplikacji oraz więcej funkcji dla mniejszych dyskusji w przestrzeniach grupowych. Po pierwsze, nowa opcja sortowania na pasku bocznym dla grup – Facebook testuje nową listę grup, których jesteś członkiem, a będzie dostępna po przesunięciu w prawo z głównego kanału informacyjnego. Wszystkie grupy, do których należy użytkownik, będą wyświetlane w kolejności na podstawie ostatniej aktywności. Oprócz tego Facebook dodaje również kilka nowych, mniejszych możliwości zaangażowania podgrupy, z kanałami czatu społeczności, pokojami audio i kanałami tematów w grupie. Kanały czatu społeczności umożliwią członkom grupy czatowanie w czasie rzeczywistym zarówno w grupach na Facebooku, jak i na Messengerze. Co więcej, społecznościowe kanały audio czyli funkcja, dzięki której administratorzy i członkowie mogą swobodnie włączać się i wychodzić z rozmów audio w czasie rzeczywistym. Facebook dodaje też kanały społecznościowe. Zamiast więc otrzymywać wszystkie aktualizacje z każdej grupy, do której dołączył użytkownik, będzie on mógł wybrać konkretne tematy dyskusji, które go interesują, a administratorzy grup będą mogli kategoryzować posty. Grupy to popularne narzędzie na Facebooku, z którego korzysta wielu użytkowników, a takie zmiany mogą tylko zwiększać ich potencjał.

TikTok testuje kanał zakupowy z użytkownikami w Indonezji

W najnowszym teście użytkownicy w Indonezji uzyskują dostęp do nowej karty „Sklep” w aplikacji, która znajduje się obok ich kanałów „Dla Ciebie” i „Obserwowane”. Na przykładzie udostępnionym przez Watchful.ai, TikTok testuje teraz określony segment zakupów, z takim samym priorytetem interfejsu użytkownika, jak jego główne strumienie treści. Widoczny jest również pasek wyszukiwania wraz z różnymi kategoriami zakupów, w tym uroda, odzież damska, elektronika, akcesoria, torby, kuchnia i inne. W prawym górnym rogu znajdzie się ikona koszyka na zakupy, dzięki czemu będzie można dodawać elementy do zakupu podczas przewijania, co wskazuje na kolejną ewolucję w światowej czołówce aplikacji wideo. TikTok nie powiedział, kiedy i czy planuje wprowadzić kartę Sklep na więcej rynków.

YouTube usuwa opcję ukrywania liczby subskrybentów

YouTube ogłosił kilka nowych aktualizacji, w tym usunięcie opcji ukrywania liczby subskrybentów kanału oraz nowe, zwiększone ustawienie ścisłości w narzędziach do automatycznej moderacji. Po pierwsze, liczba subskrybentów – w tej chwili kanały YouTube mogą nie wyświetlać liczby subskrybentów. Opcja ukrywania liczby subskrypcji miała na celu zabezpieczyć mniejszych twórców przed odejściem widzów. Często odbiorcy widząc mniejszą liczbę subskrypcji nie traktowali twórców poważnie, a nawet uważali ich za mniej merytorycznych. Dlatego też po to rozwiązanie chętnie sięgały mniejsze konta. Jednak YouTube odkrył, że pod najpopularniejszych twórców podszywali się mniejsi, w tym oszuści, których celem było wymuszenie danych innych użytkowników lub informacji poufnych. Często tacy oszuści zakładali konto z tymi samymi informacjami, zdjęciem, a nawet zamieszczali niekiedy te same filmiki. Następnie komentowali inne i zapraszali do odwiedzin kanału. Rezygnacja z tej opcji, to dobra aktualizacja i chociaż niektórzy użytkownicy woleliby nie wyświetlać liczby subskrybentów, wydaje się, że jest to mały kompromis w celu zwiększenia przejrzystości i bezpieczeństwa w aplikacji. Platforma daje również menedżerom kanałów większą możliwość filtrowania niechcianych komentarzy, aktualizując narzędzia do automatycznej moderacji dla ich kanału. Jak mówi YouTube, włączenie tych ustawień ma zwiększyć wykrywanie potencjalnie nieodpowiednich komentarzy i spamu. Dzięki temu będzie można zauważyć, że więcej spamu i propozycji jest automatycznie filtrowanych na karcie Do sprawdzenia, zamiast trafiać do odbiorców. YouTube twierdzi, że aktualizacja wejdzie w życie pod koniec lipca.

Snapchat wprowadza płatną wersję

Już wspominaliśmy, że Snapchat opracowuje nową usługę subskrypcji „Snapchat+”. Od 29 czerwca jest już dostępna. To płatna wersja aplikacji, w której użytkownicy znajdą „zbiór ekskluzywnych, eksperymentalnych i przedpremierowych funkcji”, a cena takiej zabawy to 3,99 dol. miesięcznie. Nowy program subskrypcji ma podobno zapewnić jego posiadaczom dostęp do wczesnych funkcji niewdrożonych jeszcze do finalnej wersji aplikacji czy szeregu innych bonusów. Dodatkowo będzie obejmował:

  • Dostęp do ekskluzywnych ikon Snapchata

  • Nową plakietkę profilu, aby pokazać, że jest się użytkownikiem Snapchat+

  • Nowe statystyki danych, w tym możliwość przeglądania historii lokalizacji znajomych (z ostatnich 24 godzin) oraz informacje o tym, kto ponownie obejrzał Snap Stories

  • Możliwość przypięcia użytkownika w aplikacji jako „najlepszego przyjaciela nr 1”

Snapchat+ jest dostępny w momencie premiery w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Australii, Nowej Zelandii, Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Z czasem rozszerzy działalność na kolejne kraje.

UOKiK nałożył kary na influencerów za brak oznaczania współprac

W ubiegłym roku UOKiK wziął pod lupę social media i profile najpopularniejszych influencerów. Zaczęto sprawdzać czy treści reklamowane są oznaczane w prawidłowy i widoczny sposób tak, aby internauci wiedzieli, co tak naprawdę jest reklamą, a co nie. Influencerzy byli zobowiązani w ciągu kilku ostatnich miesięcy dostarczyć Urzędowi odpowiednie dokumenty, jednak jak się okazało, część z nich nie odpowiedziała na wezwanie. Z tego powodu UOKiK po kilku miesiącach postępowania podjął decyzję o nałożeniu wysokich kar finansowych, a łącznie wyniosły one 139 tys. zł. Jak podkreśla Urząd, influencerzy mogą odwołać się do sądu, ponieważ decyzje nie są prawomocne. Co więcej, ostatnio powstał ciekawy eksperyment polskiego YouTubera Wojtka Przeździeckiego, który w swoim filmie na YouTube przedstawił, jak influencerzy reagują na propozycję reklamowania scamu, zakładając fikcyjną firmę i jej absurdalny produkt, który nie istnieje. Wielu twórców zorientowało się, że współpraca jest podejrzana i odmówiło, jednak niektórzy z nich zgodzili się reklamować dany produkt, który nie został nawet przez nich wcześniej sprawdzony. Oznacza to, że dalej mierzymy się z sytuacjami, gdy twórcy nie do końca zdają sobie sprawę z powagi sytuacji, aby działania reklamowe były wiarygodne i przede wszystkim klarowne dla odbiorców. Jednak z pewnością w jakimś stopniu działania UOKiK sprawiły, że oznaczanie treści reklamowych w mediach społecznościowych przez influencerów stało się bardziej przejrzyste niż kiedyś.

Piszemy też o tym tutaj.

TikTok podsumowuje swoje działania chroniące użytkowników przed szkodliwymi treściami

Ponad 102,3 miliona filmów zostało usuniętych na TikToku, tak mówi najnowszy raport aplikacji dotyczący szkodliwych treści. Informacje te z pewnością potwierdzają, że TikTok dba o bezpieczeństwo swoich użytkowników i usuwa szkodliwe treści wideo. Wyniki pochodzą z 30 rynków o największej liczbie usuniętych filmów, które odpowiadają za około 80% całkowitej liczby usuniętych filmów. Z kluczowych danych raportu m.in. wynika, że 95,2% treści zostało usuniętych, zanim ktokolwiek je zgłosił, a 94,1% w ciągu 24 godzin od ich wstawienia, a 90,1% usuniętych treści nie zostało przez nikogo wyświetlonych. Ponad 5,4 mln reklam zostało odrzuconych z powodu naruszenia zasad i wytycznych dotyczących reklam. Raporty publikowane są co kwartał, więc miejmy to na uwadze, aby na bieżąco obserwować, jakie działania podejmuje TikTok, aby zwiększyć bezpieczeństwo na swojej platformie.

Z raportem można zapoznać się tutaj.

Twitter udostępnia najlepsze praktyki reklamowe

Jeżeli szukacie sposobów na zoptymalizowanie podejścia do marketingu na Twitterze, to z pomocą przychodzi nowa sekcja na temat najlepszych praktyk reklamowych na tej platformie. Zawiera ona szereg wskazówek dotyczących optymalizacji tweetów marketingowych na podstawie studiów przypadków i danych z poprzednich kampanii. Przegląd Twittera zawiera uwagi na temat tweetów, zdjęć, filmów i nie tylko, które pomogą udoskonalić zasięg na Twitterze. W poradniku m.in. informacje o tym, że najskuteczniejsze tweety mają tylko po 50-100 znaków. Co więcej, Twitter radzi, aby upewnić się, że tweet jest prosty, przechodzi od razu do sedna i skupia się na jednej jasnej wiadomości. W sekcji znaleźć można wiele informacji o tym, dlaczego warto, aby marka wchodząc ze swoim produktem, reklamowała się na tej platformie oraz jakie narzędzia i funkcje na Twitterze najlepiej do tego wykorzystać, jakiego typu kreacje foto i video zamieszczać, aby przyciągały wzrok, oraz porady jak dobrze optymalizować kampanie.

Sekcję znajdziecie tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

 

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.