Nielsen: Respondenci LGBTQ+ postrzegają streaming jako najbardziej inkluzywną formę nadawania

Średnio 69% wszystkich odbiorców LGBTQ+ twierdzi, że dostrzega wysiłki mające na celu poprawę inkluzywności w mediach, jednak 27% uważa, że poziom inkluzywności nie uległ zmianie, a niewielki odsetek jest zdania, że uległ on ograniczeniu w ostatnich latach.

Firma Nielsen opublikowała raport “W poszukiwaniu autentyczności: jak międzynarodowa społeczność LGBTQ+ postrzega media”, z którego wynika, że respondenci społeczności uznają streaming za najbardziej inkluzywną formę nadawania dla ich grupy na tle innych platform medialnych. Średnio 69% wszystkich odbiorców LGBTQ+ twierdzi, że dostrzega wysiłki mające na celu poprawę inkluzywności w mediach, jednak 27% uważa, że poziom inkluzywności nie uległ zmianie, a niewielki odsetek jest zdania, że uległ on ograniczeniu w ostatnich latach.
Raport został opracowany przez firmę Dynata na podstawie ankiety przeprowadzonej z udziałem blisko 5500 osób ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Meksyku, Włoch, Niemiec, Francji, Brazylii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii w 2021 r. i w pierwszym kwartale 2022 r. Wskazano w nim, że osoby LGBTQ+ są średnio o 10% bardziej skłonne uznać usługi streamingu za najbardziej inkluzywną platformę medialną i o 5% bardziej skłonne preferencyjnie traktować media społecznościowe jako bardziej inkluzywne niż respondenci nieidentyfikujący się jako osoby LGBTQ+. Zgodnie z raportem społeczność oczekuje od sektora mediów i obsługujących go marek trafniejszych portretów osób LGBTQ+.

Według danych Gracenote Global Video Data zgodnie ze stanem na luty 2022 r. w tradycyjnych kanałach telewizyjnych i usługach streamingu dostępnych jest ponad 817 tys. tytułów filmów, jednak niewiele ponad 1000 dotyczy problematyki LGBTQ+. W rzeczywistości liczba nowych tytułów z gatunku LGBTQ+ spadła z 50 w 2020 r. do 36 w 2021 r.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.