Co nowego w social mediach (20)

W dzisiejszych nowościach znajdzie się coś dla marek, które powinny na bieżąco śledzić, co w świecie social mediów zaczyna być na topie - pisze Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w agencji marketingu efektywnościowego Performics.

Polecamy przyjrzeć się najnowszemu badaniu Twittera, z którego można dowiedzieć się m.in., jaki wpływ na zachowania zakupowe mają rozmowy na temat marek na tej platformie społecznościowej. Tematem ostatnich miesięcy są również twórcy, z tego powodu Instagram zaczyna testy nowej platformy Creator Marketplace, gdzie marki będą miały możliwość w łatwy sposób wyszukiwać potencjalnych osób do współpracy w kampaniach. Instagram dodatkowo dodaje ekskluzywne opcje treści dla subskrybentów m.in. sesje czatowe dla 30 osób, które wykupiły subskrypcję u danego influencera. Jeżeli mowa o ekskluzywnych treściach, pamiętajmy że czasem mamy do czynienia z contentem, który jest nieodpowiedni. Z pomocą przychodzi TikTok, który na swojej platformie wprowadził nowe narzędzia, które mają pomagają chronić użytkowników przed potencjalnie obraźliwymi i szkodliwymi treściami. Może być to szczególnie pomocne, ponieważ z TikToka obecnie korzysta 34,1% Polaków w wieku 16-64 lat (Internet i social media w Polsce 2022). Pamiętajmy jednak, że większość nowości jest dopiero testowanych bądź wprowadzanych w innych krajach, najczęściej w USA. Warto mieć jednak rękę na pulsie i przyglądać się zmianom, bo być może za moment pojawią się one również i na naszym rynku.

Twitter sprawdza, jak rozmowa o marce napędza zakupy

Twitter przeprowadził nowe badanie dotyczące tego, jaki wpływ na rzeczywiste zachowania zakupowe mają wzmianki o markach w tweetach oraz czy dyskusje o produktach w aplikacji prowadzą do konwersji. Aby zapewnić głębszą perspektywę, przeprowadził badanie na ponad 9600 konsumentach z USA, Wielkiej Brytanii, Indii i Meksyku, aby określić, w jaki sposób postrzegają wzmianki o marce w aplikacjach społecznościowych. Twitter twierdzi, że 92% ankietowanych osób aktywnie poszukuje komentarzy na temat marek, produktów lub usług w mediach społecznościowych. Co więcej, 68% ankietowanych stwierdziło, że ich wrażenie marki zmieniło się w wyniku rozmowy o marce. Podkreśla to siłę obecności w aplikacjach społecznościowych, a zwłaszcza bycia dostępnym tam, gdzie klienci szukają informacji. Badanie pokazuje również, że większość respondentów uważa, że ​​rozmowy o markach w aplikacjach społecznościowych są skuteczniejsze niż recenzje na stronach zakupów. Dane pokazują również, że rozmowa społecznościowa ma największy wpływ na początku podróży zakupowej, podkreślając wartość mediów społecznościowych jako narzędzia budowania marki.

Cały raport Twittera „How brand conversation powers shopping” dostępny tutaj.

Meta dodaje nowe, ekskluzywne opcje treści dla subskrybentów

Meta chce ulepszyć swoje narzędzia do zarabiania i budowania społeczności dla twórców, dzięki nowym funkcjom tylko dla subskrybentów, które będą bardziej zachęcać użytkowników do rejestracji i wspierania twórców. Po pierwsze, Meta wprowadza nowe czaty dla subskrybentów, które umożliwią twórcom prowadzenie ekskluzywnych sesji czatowych z maksymalnie 30 osobami jednocześnie, zapewniając bardziej intymną i zamkniętą przestrzeń. Czaty subskrybentów zostaną aktywowane za pomocą nowej naklejki „dołącz do czatu” w Stories na Facebooku lub Instagramie, dzięki której będzie można dołączyć do wspólnej konwersacji. Czat można również tworzyć bezpośrednio z Messengera ze skrzynki odbiorczej. Co ważne, czaty będą automatycznie kończyć się po 24 godzinach. Posty subskrybentów będą teraz dostępne w osobnej karcie na profilach twórców, a także wyświetlane z fioletową plakietką z koroną, aby zaznaczyć, że mogą je zobaczyć tylko subskrybenci. Nowe opcje zapewnią więcej sposobów na dodanie wartości do oferty subskrypcji, co może pomóc w generowaniu większego zainteresowania płatnymi treściami.

TikTok chroni użytkowników przed szkodliwymi treściami

TikTok ogłosił nowy zestaw filtrów i opcji, aby zapewnić więcej sposobów ograniczania niechcianej ekspozycji w aplikacji. Po pierwsze, platforma uruchomiła nowy sposób automatycznego filtrowania filmów zawierających słowa lub hashtagi, których nie chcą widzieć w swoim kanale użytkownicy. Jak to będzie wyglądało w praktyce? Użytkownik może blokować określone hashtagi za pomocą zakładki „Szczegóły”. Jeśli więc nie chce on oglądać więcej filmów oznaczonych przekładowo #icecream, będzie mógł to zaznaczyć w swoich ustawieniach, a jednocześnie zablokować treści zawierające wybrane kluczowe terminy w opisie. TikTok mówi, że opcja będzie dostępna dla wszystkich użytkowników w ciągu najbliższych tygodni. Platforma rozszerza również swoje ograniczenia dotyczące ekspozycji treści związanych z potencjalnie szkodliwymi tematami, takimi jak m.in. dieta czy ekstremalna sprawność fizyczna. W nadchodzących tygodniach TikTok zacznie wprowadzać wczesną wersję systemu treści, aby zapobiec dotarciu materiałów o nadmiernie dojrzałej tematyce do odbiorców w wieku 13-17 lat. Gdy platforma wykryje, że film zawiera dojrzałe lub złożone motywy, na przykład fikcyjne sceny, które mogą być zbyt przerażające lub intensywne dla młodszych odbiorców, do filmu zostanie przydzielony wynik dojrzałości, aby uniemożliwić osobom poniżej 18 roku życia oglądanie go. Na ten moment nie wiadomo, kiedy opcje te będą dostępne w Polsce.

Twitter testuje alerty przypominające o dodaniu tekstu alternatywnego do obrazów

Tekst alternatywny to pisemny opis tego, co znajduje się na obrazie. Osoby korzystające z czytników ekranu, np. osoby niewidome i niedowidzące, polegają na tekście alternatywnym, aby zrozumieć tweety zawierające obraz. Obecnie każdy może pisać i dodawać tekst alternatywny do zdjęć i GIF-ów przesyłanych na Twittera, ale nie jest to wymagane. Twitter stara się zachęcić użytkowników do rozważenia dodania tekstu alternatywnego, dostarczając wyjaśnienia, dlaczego opisy tekstowe obrazów są ważne i jak mogą pomóc większej liczbie osób zaangażować się w ich treści w postaci alertów przypominających. Przypomnienia mają pojawić się jako wyskakujące okienko przed opublikowaniem zdjęcia bez tekstu alternatywnego, podobnie jak wyskakujące okienko zachęcające użytkowników do przeczytania artykułu przed jego ponownym przesłaniem. Nowe komunikaty tekstowe na Twitterze są od dziś udostępniane niewielkiej grupie użytkowników na iOS, Androidzie i w internecie. Twitter rozszerzy podpowiedzi do większej liczby użytkowników w nadchodzących tygodniach.

Facebook pozwoli nam mieć kilka tożsamości profilowych

Facebook testuje możliwość posiadania do pięciu oddzielnych profili powiązanych z jednym kontem użytkownika. Gigant mediów społecznościowych twierdzi, że test pozwala użytkownikom przeznaczać różne profile konkretnym grupom, z którymi chcą się łączyć, na przykład jeden wyłącznie dla znajomych, a drugi tylko dla współpracowników. Użytkownicy biorący udział w teście będą mogli przełączać się między różnymi profilami za pomocą kilku kliknięć. Jak mówi Facebook, dodatkowe profile nie muszą zawierać prawdziwego imienia i nazwiska osoby, ponieważ użytkownicy będą mogli wybrać dowolną nazwę profilu i nazwę użytkownika, o ile jest ona unikalna i nie zawiera cyfr ani znaków specjalnych. Główne profile ludzi muszą nadal używać nazwy, której używają w życiu codziennym. Firma twierdzi, że dodatkowe profile nadal podlegają jej zasadom i nie mogą fałszywie przedstawiać tożsamości użytkownika ani podszywać się pod inne osoby. Jeśli otrzymasz alert za naruszenie na dodatkowym profilu, wpłynie to na główne konto jako całość. Facebook twierdzi również, że niektóre części platformy są dostępne tylko dla głównych profili ludzi, np. tworzenie i zarządzanie stroną lub korzystanie z Facebook Dating. Do tej pory firma zabraniała zwykłym użytkownikom posiadania wielu kont na Facebooku, więc wprowadzenie dodatkowych profili oznacza zmianę dla giganta mediów społecznościowych. Uruchomienie testu wskazuje, że Facebook eksperymentuje ze sposobami zwiększania zaangażowania na swojej platformie, jednocześnie zachęcając użytkowników do publikowania i udostępniania większej ilości treści innym. Dodatkowa funkcja profili firmy jest obecnie testowana z wybranymi użytkownikami. Pytanie jak to wpłynie na miesięczną liczbę aktywnych użytkowników platformy i zasięg kampanii?

Instagram testuje nowe narzędzie „Live Producer” do transmisji na żywo

Instagram stara się pomóc twórcom transmitującym na żywo zmaksymalizować ich możliwości, dzięki nowemu narzędziu Live Producer, które umożliwi nadawcom w aplikacji prowadzić transmisje na żywo z komputera stacjonarnego i za pośrednictwem różnych platform strumieniowych innych firm takich jak OBS, Streamyard i Streamlabs. Meta zaznacza, że narzędzie jest nadal w fazie testów i nie zostało jeszcze w pełni wdrożone. Ponadto nadawcy będą mogli oglądać komentarze i odpowiadać na nie tylko w programie Live Producer. Inne funkcje Live, w tym pokoje na żywo, zakupy, zbiórki pieniędzy, przypinanie komentarzy oraz pytania i odpowiedzi, nie będą obsługiwane przez Live Producer, tak samo jak moderacja. Proces ten zapewne ułatwi to, aby transmisje IG Live wyglądały bardziej profesjonalnie oraz były dostosowane do obsługi wielu kamer, zewnętrznych mikrofonów, nakładek graficznych i innych. Warto zauważyć, że takie rozwiązania od dawna są dostępne na Facebooku. O tym, jak to narzędzie działa w praktyce przeczytacie w naszym case study.

Instagram uruchamia wstępny test nowej platformy odkrywania influencerów

Już od jakiegoś czasu był w fazie rozwoju, a dziś Instagram uruchomił wstępny test swojego Creator Marketplace specjalnie dla Instagrama. Podobnie jak platforma Facebook Brand Collabs Manager, Instagram Creator Marketplace umożliwi reklamodawcom wyszukiwanie potencjalnych twórców, z którymi mogą współpracować w kampaniach. Instagram tłumaczy, że jest to nowe miejsce, które pozwala markom znaleźć twórców, z którymi mogą chcieć zacząć współpracę. Będą mogły one korzystać z pulpitu w Meta Business Suite, aby filtrować twórców według płci, wieku, liczby obserwujących i zainteresowań. Będzie również możliwość filtrowania twórców na podstawie danych demograficznych zaangażowanych odbiorców, używając filtrów obejmujących płeć, wiek, zainteresowania, kraj i miasto czy zobaczyć twórców, którzy wyrazili zainteresowanie współpracą z markami, oznaczyli tagami lub zaobserwowali. Instagram informuje, że wszelkie wiadomości wysyłane przez marki do twórców trafią do nowo utworzonej skrzynki odbiorczej Wiadomości Partnerskich. Twórcy mogą odpowiadać markom i rozmawiać z nimi bezpośrednio w aplikacji Instagram. Platforma Creator Marketplace jest obecnie testowana tylko na zaproszenie z markami aktywnymi w USA.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.