Polacy są przywiązani do swoich telefonów [badanie]

64% ankietowanych wymienia smartfon dopiero, gdy jest to konieczne, np. z powodu jego zużycia - to jeden z wyników badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Huawei CBG Polska.

29% spośród ok. tysiąca uczestników badania posiada swój od ponad dwóch lat, a komórki kolejnych 36% zostały zakupione rok do dwóch lat temu. Co czwarty wymienił komórkę w okresie od pół roku do roku, a 7% ma zupełnie nowe telefony – zakupione na przestrzeni ostatnich sześciu miesięcy.

Aż 64% ankietowanych wymienia smartfon dopiero, gdy jest to konieczne, np. kiedy jest już zużyty. Najbardziej przywiązani do swoich komórek są młodzi w wieku do 24 lat (71% osób w tej grupie wymienia urządzenie dopiero, gdy jest zużyte), a najmniej – osoby między 35 a 49 rokiem życia – 56 %. Jedynie co trzeci badany (31,4%) wymienia telefon regularnie, by uniknąć jego zużycia, a zaledwie dla 4,5% respondentów zakup jest efektem "pogoni za trendami".

Kupując nowy telefon szukamy urządzenia, które mieści się w założonym przez nas budżecie. Zazwyczaj jest to kwota do 1000 zł (27%) lub pomiędzy 1000 zł a 2000 zł (33%). Oprócz ceny (66% wskazań), kluczowe przy wyborze nowego smartfona okazują się także: czas pracy baterii – 57% i marka producenta – 51%. Możliwości aparatu oraz jakość ekranu wskazało po 42% respondentów. Zdecydowanie mniej osób kieruje się wyglądem urządzenia (28%), opiniami innych użytkowników (26%) czy zdaniem znajomych (18%). Sposób ładowania i wodoszczelność są istotne odpowiednio dla 14% i 13% ankietowanych.

- W dobie wyścigu na innowacje paradoksalnie to czas pracy na baterii okazuje się najważniejszym aspektem technicznym podczas wyboru nowego smartfona.  Aż 65% Polaków musi ładować swój telefon przynajmniej raz dziennie, co czwarty badany robi to co drugi dzień, a zaledwie 9% użytkowników rzadziej. W dodatku prawie 40% badanych uważa, że ładuje swój smartfon zbyt często – mówi Dorota Haller, szefowa marketingu Huawei CBG Polska oraz wiceprezeska ds. marketingu Huawei w regionie CEE i na rynki nordyckie.

Badanie SW Research zrealizowane w dniach 30 czerwca - 1 lipca br. objęło 995 Polek i Polaków w wieku powyżej 18 lat korzystających ze smartfonów (wywiady online CAWI na SW Panel).

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.