Badanie Boostsite: 96% stron e-commerce ma błędy istotne dla ich pozycjonowania

Autorskie narzędzie Boostsite naśladuje zachowanie robotów wykorzystywanych przez wyszukiwarkę Google do skanowania stron internetowych. Zebrane dane umożliwiają przeprowadzenie dogłębnej analizy technicznych aspektów SEO dowolnej witryny internetowej.

W lipcu br. Boostsite udostępnił raport z badania 4,3 tys. amerykańskich witryn e-commerce. Niemal wszystkie (96%) z nich miały błędy utrudniające pozycjonowanie w wyszukiwarce Google. Raport zawiera listę 18 najpopularniejszych błędów w optymalizacji technicznej sklepów internetowych oraz 16 błędów dotyczących treści na stronach. Zdecydowana większość błędów technicznych błędów związana jest z brakiem tagów treści (nagłówków i opisów). Najliczniejsze z problemów contentowych związane są z długością treści w tagach HTML tytułów stron, nagłówków oraz opisów podstron.

- Jeśli dana witryna czy sklep chcą podnosić i utrzymywać swoje pozycje w wynikach wyszukiwania, audytowanie ich pod kątem technicznego SEO powinno być procesem cyklicznym i kluczowym. Z użyciem Boostsite możliwa jest pełna automatyzacja tego procesu, a skan i analizę serwisu można przeprowadzać choćby raz w tygodniu - przekonuje Marcin Gaworski, twórca i CEO wrocławskiej spółki, który z branżą SEO związany jest od ponad 10 lat.

Cały raport (w języku angielskim) do pobrania tutaj.

Paweł Piasecki 895 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.