Rynek reklamy w drugim kwartale 2022 r. urósł o 4,5%

Wydatki na reklamę internetową wzrosły, a na telewizyjną zmalały.

Według szacunków Agory, wydawcy m.in. dziennika “Gazeta Wyborcza” i portalu Gazeta.pl, właściciela rozgłośni radiowych, firmy reklamy zewnętrznej AMS i sieci kin Helios, rynek reklamowy w Polsce urósł w II kwartale br. o 4,5% rok do roku, do 2,8 mld zł. Jego lepsza kondycja to oczywiście skutek powrotu do promowania swoich produktów i usług przedsiębiorstw, których działalność była ograniczona w wyniku wprowadzenie obostrzeń sanitarnych w trakcie pandemii COVID-19 w ub.r.

Według tych szacunków wydatki na reklamę internetową wzrosły w minionym kwartale o 8% r/r, na reklamę telewizyjną spadły o 3,5%, w radiu wzrosły o 3%, a w reklamie zewnętrznej (OOH) wzrosły i to aż o 33,5%. W czasopismach wzrost był o 5%, a w dziennikach o 8%. Rekordzistą była reklama kinowa, której wpływy reklamowe zwiększyły się 2,7-krotnie.

Tym samym w całym pierwszym półroczu nasz rynek reklamowy zanotował wzrost o 5,5%, osiągając wartość ponad 5,2 mld zł. Internet przy półrocznym wzroście o 8,5% umocnił się jako najważniejsze medium reklamowe (44% ogółu wydatków), na drugą pozycję spychając telewizję (40,5%, spadek o 1,5% w półroczu). Trzecim medium reklamowym było radio (6%), a tuż za nim OOH (5% udziału, 47% wzrostu w półroczu). Czasopisma to 2,5% całego rynku (+6%), dzienniki 1% (+9%) i tyle samo kina (ponad pięciokrotny wzrost wobec ub.r.).

Maciej Burlikowski 1696 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.