Publicis Groupe głównym zwycięzcą w przetargu Mondeleza

Wartość budżetu mediowego amerykańskiego koncernu spożywczego w Europie wynosi 450 milionów dolarów.

Mondelez rozstrzygnął międzynarodowy przetarg na planowanie i zakup mediów. Największa część budżetu trafi do Publicis Groupe. Francuski holding zajmie się obsługą tego klienta w Europie, Ameryce Łacińskiej, Środkowym Wschodzie, Południowej Afryce i Chinach. Wartość budżetu mediowego Mondeleza w Europie wynosi 450 milionów dolarów. Do Publicisu trafi też obsługa wideo, kontentu w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Agencja VaynerMedia utrzymała obsługę planowania i digitalu w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Z kolei do WPP trafi obsługa mediowa w południowo-wschodniej Azji, Indiach, Australii, Nowej Zelandii i Japonii.

Mondelez jest jednym z największych reklamodawców na świecie. Jego wydatki na media sięgnęły 1,6 miliardów dolarów w 2021 r.

W Polsce, gdzie Mondelez ma siedem zakładów produkcyjnych i jedno z dziewięciu globalnych centrów badawczo-rozwojowych, koncern pracował dotąd z domem mediowym Mindshare. Jak wynika z naszych ustaleń, międzynarodowa decyzja o wyborze Publicis Groupe będzie miała również wpływ na polski rynek.

Maciej Florek 2392 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.