Co nowego w social mediach (23)

Kolejną porcję nowości co tydzień zapewnia nam Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w agencji marketingu efektywnościowego Performics.

Do okresu świątecznego jeszcze daleko, jednak giganci mediów społecznościowych już zalecają, aby reklamodawcy zaczynali planować swoje działania reklamowe na ten czas. Z tego powodu Meta udostępnia kilka cennych wskazówek, które mogą pomóc zwiększyć popyt w sezonie świątecznym. Instagram również zachęca do zapoznania się z możliwościami na jego platformie, a w swoim przewodniku pokazuje, jak dobrze tagować produkty w aplikacji oraz zakładać sklep. Może to być przydatne dla wielu osób posiadających własny biznes, ale nie do końca odnajdują się w technicznych aspektach aplikacji. Jeżeli mowa o okresie wzmożonych zakupów, warto przyjrzeć się zachowaniu konsumentów, to jak postrzegają marki oraz jakie nastawienie mają do zakupów online. O tym dowiecie się z artykułu na temat tego, czego tak naprawdę oczekuje pokolenie Z. Co więcej, Instagram, Meta oraz LinkedIn testują i wprowadzają kilka technicznych nowości, które w ciekawy sposób będzie można wykorzystać w swoich działaniach conetntowych, np. nowe możliwości graficzne w postach na LinkedIn, czy harmonogram Reels w Creator Studio.

Zwiększaj popyt w sezonie świątecznym - nowe wskazówki od Mety

Reklamodawcy i marki już zaczynają zastanawiać się, jak zaplanować kampanię świąteczną, jak wykorzystać trendy i trafić w preferencje konsumentów. Meta przygotowała w swoich przewodnikach kilka cennych wskazówek, które warto wykorzystać w działaniach reklamowych w ostatnim kwartale. Platforma udostępnia przewodnik dotyczący produktów szybko zbywalnych i sprzedaży detalicznej oraz dotyczący handlu elektronicznego. Rady jakie w nich znajdziemy to m.in. , aby postawić na personalizację zakupów, dzięki której poszukiwania upragnionych produktów przez konsumentów staną się dużo łatwiejsze. Potwierdza to badanie „Seasonal Holidays Study” przeprowadzone na zlecenie Mety, które wykazało, że ludzie w okresie świątecznym oczekują doświadczeń dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb. Co więcej, Meta pokazuje, że 56% osób robiących zakupy świąteczne, które odkryły produkty w technologiach firmy Meta, kupiło produkt za pośrednictwem spersonalizowanej reklamy na naszych platformach. A 86 % osób robiących zakupy świąteczne jest skłonnych wypróbować nową markę w okresie świątecznym. Planując świąteczną kampanię, warto przyjrzeć się udostępnionym wskazówkom, bo być może nie o wszystkich wiedzieliśmy, a mogą one pomóc osiągnąć zamierzone cele.

Przewodniki można znaleźć tutaj.

Jak sprzedawać pokoleniu Z?

Według raportu JustStart vol. 2, aż 60% zetek przykłada wagę do odpowiedzialnych wyborów konsumenckich i oczekują od marek uczciwości. Pokolenie Z chce, aby marki były odpowiedzialne, charakteryzowały się transparentnością i minimalizowały swój negatywny wpływ na środowisko. Oczywiście na decyzje zakupowe Zetek wpływa też wiele innych czynników, takich jak dostępność czy cena. Generacja Z to też to pokolenie, które najmniej ufa sprzedawcom. Przykładowo w badaniu „State of the Connected Customer” 71% millenialsów zadeklarowało zaufanie do sprzedających. Jednak takiej samej odpowiedzi udzieliło tylko 63% zetek, czyli o 8 p. proc. mniej. Czy Pokolenie Z lubi e-commerce? Czy interesuje ich tylko na content rozrywkowy? Czy dla Zetek najważniejsze będą wartości matki? Na te i wiele innych pytań znajdziecie odpowiedź w artykule Damiana Jemioło, klikając tutaj.

Nowe narzędzia Mety - Advantage+ Shopping Campaigns

Reklamodawcy zyskali nowe narzędzie do automatyzacji reklam. Mowa o Advantage + Shopping Campaigns, które ma automatyzować proces tworzenia kampanii dla branży e-commerce i retail. Meta przedstawia, że 52% konsumentów chce znaleźć marki i produkty, o których nie słyszeli, ale są zgodne z ich preferencjami zakupowymi. Dzięki rozwiązaniom Advantage+, reklamodawcy będą mogli wykorzystać możliwości sztucznej inteligencji, aby trafniej kierować kampanie do użytkowników. Kampanie produktowe Advantage+ Shopping pomagają reklamodawcom skuteczniej i szybciej wybierać kampanie, które prowadzą do konwersji. Eliminuje to ręczne etapy tworzenia reklam i automatyzuje do 150 kombinacji kreacji naraz. Pomaga to reklamodawcom szybciej dowiedzieć się, jakie reklamy działają, a jednocześnie maksymalnie wykorzystać budżet reklamowy. Badanie oparte o 15 testów A/B pokazało, że wykorzystanie Advantage+ Shopping Campaigns obniżyło Cost Per Purchase o 12% w porównaniu do reklam Business as Usual (BAU). Dodatkowe aktualizacje rozwiązań to:

  • Advantage+ App Campaigns: w którym nowe funkcje pomagają reklamodawcom zwiększyć skuteczność kampanii promujących instalacje aplikacji oraz dają możliwość „split testingu”, który pozwala na sprawdzenie efektywnych strategii i daje dostęp do bardziej szczegółowych danych.

  • Advantage+ Creative, gdzie reklamodawcy mają więcej opcji optymalizacji w menagerze reklam. Gdy reklamodawca przesyła obraz lub film do kampanii, może stworzyć wiele wersji reklamy zoptymalizowanych pod kątem przewidywanych preferencji widza.

Meta dodatkowo zaczyna testować nową ofunkcję, która ma dodawać muzykę z katalogu dźwiękowego do reklam graficznych, tworząc bardziej wciągające doświadczenia dla reklam zawartych w Rolkach. Nowe narzędzia miały być wprowadzone 15 sierpnia da wszystkich reklamodawców, więc zapewne każdy ma już możliwość ich przetestowania, do czego zachęcamy.

Meta uruchamia nowe funkcje Rolek

Meta ogłosiła kilka nowych aktualizacji dla Reels, zarówno na Facebooku, jak i Instagramie, w tym dodatkowe spostrzeżenia dotyczące Rolek, rozszerzenie naklejki „Add Yours’” i automatycznie utworzone Rolki. Głównym dodatkiem jest rozszerzenie naklejki „Add Yours” z Stories do Reels, zapewniając kolejny sposób na zwiększenie zaangażowania użytkowników. Następnym krokiem są automatycznie tworzone Rolki na Facebooku, które, jak się wydaje, umożliwią użytkownikom automatyczną konwersję zarchiwizowanych Stories na klipy Rolek. Wkrótce w procesie tworzenia rolek pojawi się nowy monit „Create from Your Story Archive”, który umożliwi zmianę Stories w Rolkę. Może to zapewnić użytkownikom i markom inny, prosty sposób tworzenia treści Stories, wykorzystując istniejące zasoby wideo. Wreszcie, Meta rozszerza również niektóre funkcje Reels, które wcześniej były dostępne tylko na Instagramie, również na Facebooku. Crossposting na Facebooku jest teraz dostępny dla wszystkich użytkowników Instagrama, dodatkowo Meta rozszerza swoją opcję Remix również na Facebook Reels. Więcej informacji o nowościach wprowadzonych przez Mete można znaleźć tutaj.

Snapchat ogłasza nowe funkcje dla użytkowników Snapchat+ 

Snapchat ogłosił kilka nowych dodatków do swojej oferty subskrypcji Snapchat+, a także podzielił się nowym spojrzeniem na zainteresowanie Snapchat+. Snapchat+, który został uruchomiony pod koniec czerwca, umożliwia użytkownikom Snapa płacenie 3,99 USD miesięcznie za dostęp do szeregu dodatkowych elementów, w tym zmiennych ikon aplikacji, nowych informacji o danych oraz możliwości przypięcia użytkownika w aplikacji jako „your #1 best friend”. Subskrybenci Snapchat + mają teraz dostęp do:

  • „Priority Story Replies”, dzięki której Twoje odpowiedzi są bardziej widoczne dla Snap Stars.

  • „Post View Emoji”, dzięki którym możesz wybrać dedykowane emotikony, które chcesz, aby znajomi zobaczyli po obejrzeniu Twoich Snapów.

Żadna z nowości nie jest przełomowym dodatkiem do obecnej oferty, mimo to Snapchat+ przyciąga uwagę, ponieważ jak informuje Snap, ma ona teraz ponad milion płatnych subskrybentów. Snapchat mówi, że w nadchodzących miesiącach będzie nadal udostępniać więcej funkcji dla Snapchata +.

Harmonogram Reels jest teraz dostępny dla wszystkich użytkowników

Może to być pomocne dla tych, którzy planują strategię Reels na Facebooku i Instagramie. Harmonogram Reels jest teraz dostępny dla wszystkich użytkowników w Creator Studio, z różnymi narzędziami i funkcjami formatowania, które pomagają dostosowywać treści i planować posty, a wszystko to z komputera stacjonarnego. Dodatkowo Meta niedawno dodała również nowe narzędzie do edycji wideo w aplikacji, które ułatwia przycinanie dłuższych klipów do rolek, zapewniając kolejną drogę do krótkich treści. Można sprawdzić zaktualizowane narzędzia do tworzenia i planowania Reels w aplikacji Creator Studio.

Instagram publikuje nowy przewodnik

Jeżeli panujecie strategie do marketingu na nadchodzący sezon świąteczny, ten przewodnik może Wam się przydać. Instagram opublikował niedawno poradnik dotyczący zakładania sklepu na Instagramie i używania tagów produktów w aplikacji. Po pierwsze, przewodnik pokazuje, jak skonfigurować katalog produktów w IG, który jest podstawą listy produktów typu In-Stream. W przewodniku wyjaśniono, jak wykorzystać każdą powierzchnię Instagrama w procesie marketingowym m.in. Reels. Ma to sens, ponieważ Reels to najszybciej rozwijający się element platformy i szybko staje się najlepszym sposobem na maksymalizację zasięgu i zaangażowania. Używanie tagów produktów w rolkach może być kluczowym sposobem na zwiększenie świadomości marki i produktu w sezonie zakupowym. Przewodnik zawiera również szereg porad dotyczących tagowania produktów w Rolkach, Stories, podczas transmisji live, czy na feedzie.

Cały przewodnik “How to Start Reaching Customers with Your Shop” można pobrać tutaj.

LinkedIn dodaje nowe szablony dla postów

LinkedIn wciąż dodaje nowe sposoby, aby pomóc twórcom zmaksymalizować zaangażowanie w aplikacji, tym razem za pomocą nowej opcji szablonów dla postów, która zapewnia szereg funkcji takich jak m.in. formatowania tekstu i tła. Użytkownik będzie mógł zaznaczyć nową opcję „Use a Template” w procesie tworzenia wpisu, która zapewni szereg funkcji dostosowywania posta. LinkedIn zachęca, aby oprócz wybrania czcionki i tła spośród dziesiątek dostępnych opcji, użytkownicy dodali również naklejkę z linkiem, o której wspominaliśmy w poprzedniej prasówce. LinkedIn twierdzi, że nowa opcja szablonów zostanie wprowadzona w nadchodzących tygodniach.

Snap uruchamia nowe „Family Center”

Funkcja ta była w fazie rozwoju przez ostatnie kilka miesięcy, jednak teraz Snapchat oficjalnie ją uruchomił. Family Center, ma umożliwić rodzicom monitorowanie, z kim ich dzieci kontaktują się w aplikacji, jednocześnie zachowując prywatność ich rozmów. Jak opisano w tym filmie wprowadzającym, celem Family Center jest pomoc rodzicom w zrozumieniu, w jaki sposób ich dzieci korzystają z aplikacji, bez naruszania zasad prywatności. Jak wyjaśnia Snapchat „Family Center” ma odzwierciedlać sposób, w jaki rodzice kontaktują się ze swoimi nastolatkami w prawdziwym świecie, gdzie rodzice zwykle wiedzą, z kim ich nastolatkowie się przyjaźnią i kiedy się spotykają – ale nie podsłuchują ich prywatnych rozmów. Aplikacja informuje, że w nadchodzących tygodniach doda również nową funkcję, która umożliwi rodzicom łatwe przeglądanie nowych znajomych, których dodali ich dzieci. Rodzice będą również mogli zgłaszać wszelkie konta, które są według nich nieodpowiednie, bezpośrednio do zespołów ds. zaufania i bezpieczeństwa Snap, bez powiadamiania dziecka. Aby uzyskać dostęp do platformy, rodzice będą musieli zarejestrować własne konto Snapchat, a następnie uzyskać dostęp do Family Center w aplikacji, następie nastolatkowie będą musieli zaakceptować zaproszenie od rodziców, aby dołączyć do pulpitu Family Center.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

 

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

 Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.