32 marki nominowane do nagrody Best Brands 2022

Zwycięzców poznamy 15 września 2022 r. podczas gali w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.

W każdej z pięciu kategorii w pierwszej polskiej edycji rankingu organizowanego przez Group One i GfK Polonia wyłoniono top 10 firm, które powalczą o tytuły Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainability Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand.

Best Brands Award to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, jednego z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych. Ranking został zainicjowany blisko 20 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz wyróżnienia tych, którzy stoją za ich sukcesem. W tym roku nagrody po raz pierwszy zostaną wręczone także w Polsce. Uroczysta gala odbędzie się 15 września 2022 r. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.

Marki nominowane do nagrody wyłoniono na podstawie badania GfK, które mierzy  siłę marki na podstawie dwóch kluczowych wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego (“Share of Wallet”) oraz atrakcyjności marki dla konsumentów (“Share of Soul”). Przeanalizowano 260 potencjalnych kandydatur w 34 kategoriach produktowych. Opinię wyraziło 5 tysięcy respondentów.

- Unikalność metodologii opracowanej przez GfK wynika z kilku elementów. Przede wszystkim łączymy twarde dane rynkowe i odczucia konsumentów. Ponadto poddajemy ocenie bardzo różne kategorie produktowe, dzięki czemu wyłoniliśmy najlepszych z najlepszych, patrząc na rynek naprawdę szeroko. Nagrody są dopasowane do aktualnych trendów konsumenckich. Istotne jest dla nas polskie pochodzenie produktu, dostosowanie do post pandemicznej rzeczywistości, zbalansowanie proporcji offline i online, kliento-centryczność. Z naszego globalnego badania Consumer Life wynika, że to w Polsce bardzo ważny trend, podczas gdy na świecie już niekoniecznie. I w końcu społeczna odpowiedzialność biznesu, część tego obszaru - środowisko – to z kolei trend niezwykle istotny bo już na 3 miejscu w Polsce wśród konsumentów! Jednocześnie gorący temat w marketingu. W GfK właśnie wypuszczamy raport Green Mood, który szerzej omawia wpływ sustainability na postrzeganie marek – mówi Barbara Lewicka, Senior Director Marketing & Consumer Intelligence GfK.

- Lista nominowanych pokazuje, co liczy się dla konsumentów teraz, czyli w tzw. “ciekawych czasach”. Kategorie, w których zostaną przyznane nagrody są mocno związane z trendami rynkowymi. Niesamowicie przyspieszony rozwój usług online, często w tradycyjnie offline-owych dotąd kategoriach, czy masowe zainteresowanie obszarem “sustainability” - to tematy, które z pewnością pozostaną z nami na dłużej. Rozwój alternatywnej rzeczywistości - metaverse pokazuje, że to już nie jest technologiczna nowinka dla geeków, ale zupełnie nowy wymiar codzienności, który bez wątpienia wpłynie na naszą przyszłość, w tym również na przyszłość całej naszej branży. Na pewno świetną wiadomością dla nas wszystkich jest to, że zero-emisyjność firm i konkurencyjność klimatyczna w końcu przestały być tylko opcją w budowaniu strategii, a stały się podstawą rozwoju współczesnego odpowiedzialnego biznesu - o czym będziemy rozmawiać podczas gali wręczenia “Oscarów marketingu” już 15 września - mówi Wojciech Putrzyński, CEO Change Serviceplan.

Inicjatorem i organizatorem pierwszego w Polsce rankingu Best Brands jest Group One, a partnerem merytorycznym - GfK Polonia. Ranking wspiera Serviceplan Group. Sponsorem gali jest Salesforce. Redakcje "Media Marketing Polska" i "Handlu" są partnerami medialnymi wydarzenia.

Poniżej listy 10 marek nominowanych w każdej z 5 kategorii.

BEST OVERALL BRAND

  1. BIEDRONKA Sklepy spożywcze i kosmetyczne

  2. BOSCH Mały sprzęt kuchenny

  3. CANON Sprzęt fotograficzny

  4. FAIRY Środki do zmywania

  5. GOPRO Kamery sportowe/ drony

  6. JBL Urządzenia audio

  7. LAYS Słone przekąski

  8. PHILIPS Sprzęt elektryczny do pielęgnacji ciała

  9. SAMSUNG Smartfony

  10. SONY Konsole do gier

BEST POLISH BRAND

  1. BIEDRONKA Sklepy spożywcze i kosmetyczne

  2. EVELINE Naturalne kosmetyki

  3. HORTEX Żywność mrożona i lody

  4. MLEKOVITA Podstawowe artykuły spożywcze

  5. ONLY BIO Naturalne kosmetyki

  6. PIĄTNICA OSM Nabiał

  7. TYMBARK Napoje bezalkoholowe

  8. WAWEL Słodycze

  9. WEDEL Słodycze

  10. WINIARY Podstawowe artykuły spożywcze

BEST OMNICHANNEL BRAND

  1. BOSCH Mały sprzęt kuchenny

  2. GOPRO Kamery sportowe/ drony

  3. LIDL Sklepy spożywcze i kosmetyczne

  4. MEDIA EXPERT Sklepy z elektroniką

  5. MEDIA MARKT Sklepy z elektroniką

  6. PHILIPS Elektryczny sprzęt do domu

  7. ROSSMANN Sklepy spożywcze i kosmetyczne

  8. RTV EURO AGD Sklepy z elektroniką

  9. SAMSUNG Telewizory

  10. SONY Konsole do gier

BEST CUSTOMER CENTRICITY BRAND

  1. ALLEGRO Sklepy online

  2. BOSCH Mały sprzęt kuchenny

  3. CIF Środki czyszczące

  4. DOMESTOS Środki czyszczące

  5. FAIRY Środki do zmywania

  6. LIDL Sklepy spożywcze i kosmetyczne

  7. MEDIA EXPERT Sklepy z elektroniką

  8. NIVEA Środki do pielęgnacji włosów i ciała

  9. ROSSMANN Sklepy spożywcze i kosmetyczne

  10. SAMSUNG Smartfony

BEST SUSTAINABILITY BRAND

  1. BIO (Lidl) Żywność organiczna

  2. BOSCH Mały sprzęt kuchenny

  3. FAIRY Środki do zmywania

  4. GERBER Żywność organiczna

  5. GO VEGE (Biedronka) Żywność organiczna

  6. JBL Produkty audio

  7. MEDIA EXPERT Sklepy z elektroniką

  8. NIVEA Środki do pielęgnacji włosów i ciała

  9. PHILIPS Mały sprzęt kuchenny

  10. SAMSUNG Telewizory

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.