Co nowego w social mediach (24)

Rękę na pulsie social mediów trzyma Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w agencji marketingu efektywnościowego Performics.

Według badania GWI zrealizowanego na grupie europejskich konsumentów, 38 proc. ankietowanych w ciągu ostatniego roku częściej robiło zakupy online. Prawie 70 proc. badanych deklaruje, że w przyszłości częstotliwość ich zakupów pozostanie na takim samym poziomie, a ponad jedna trzecia ankietowanych twierdzi, że będą jeszcze częściej kupowali online1. Nic dziwnego, że aplikacje social mediowe próbując sprostać oczekiwaniom konsumentów wdrażają coraz to nowsze i szybsze rozwiązania zakupowe. Ich rozwój jest już tak intensywny, że zdecydowanie łatwiej spytać kto ich nie wdraża, niż wymieniać po kolei TikTok, YouTube, Snapchat, Pinterest... Po szczegóły zapraszamy do najnowszego wydania Nowości z SoMe.

TikTok przedstawia nowe wskazówki dotyczące wartości opcji wyświetlania reklam „Instant Page”

Jeżeli poszukujecie sposobów na zmaksymalizowanie kampanii TikTok i upewnienie się, że reklamy będą rezonować u odbiorców, te wskazówki mogą pomóc. Na początku tego roku TikTok uruchomił „Instant Page”, która umożliwia markom łączenie swoich reklam z lekką, natywną stroną docelową, zbudowaną w samym TikToku, która ładuje się do 11 razy szybciej niż standardowe strony mobilne. Za pośrednictwem strony Instant Page, użytkownicy TikToka mogą oglądać filmy i obrazy, przewijać karuzele, a nawet klikać przyciski, aby odkrywać inne miejsce docelowe, a wszystko to bez opuszczania samej aplikacji. Co więcej, w nowym poście z poradami TikTok również rekomenduje Instant Page do zaprezentowania kluczowych funkcji produktu czy usługi. Platforma zauważa ponadto, że jego użytkownicy w rzeczywistości wolą być kierowani na stronę w ramach platformy, zamiast być przekierowywani na zewnętrzną stronę internetową lub aplikację. Jak przedstawia TikTok, kampanie korzystające z Instant Page osiągają od 25% do 35% wyższy współczynnik klikalności przycisków wezwania do działania na stronie błyskawicznej. Oznacza to, że na każde trzy lub cztery osoby, które oglądają Instant Page reklamodawcy, co najmniej jedna osoba wejdzie w interakcję z przyciskiem CTA. Wykorzystanie formatu Instant Page jest również dostępne w Polsce.

Więcej informacji o narzędziach Instant Page, czyli o stronie błyskawicznej znaleźć można tutaj.

Pinterest uruchamia nowy usprawniony proces zakupów w aplikacji

Pinterest chce pomóc sprzedawcom Shopify w maksymalizacji sprzedaży, dodając nowy usprawniony proces konwersji, który ma przyspieszyć i ułatwić użytkownikom kupowanie bezpośrednio z aukcji Pinów. Nowy proces Pinteresta „Hosted Checkout” umożliwia użytkownikom wybranie wszystkich istotnych informacji o zamówieniu produktów w aplikacji, zamiast odsyłać z powrotem do witryny sprzedawcy w celu dokonania faktycznego zakupu. Jak wyjaśnia Pinterest: „Kiedy ktoś robi zakupy z Pina produktu wykorzystując Hosted Checkout, wybiera dokładnie ten produkt, jego kolor i rozmiar. Następnie klika „Kup”, aby przejść do obsługi płatności za pośrednictwem Shopify. Stamtąd to tylko kwestia ostatecznych szczegółów, takich jak wysyłka i płatność”. Funkcja ta może prowadzić do znacznie większej liczby zakupów impulsowych, ponieważ skraca ścieżkę zakupową użytkownika – co jest dobre zarówno dla Pinteresta, jak i sprzedawców decydujących się na wdrożenie tego procesu. Usługa Hosted Checkout jest obecnie dostępna tylko dla wybranych sprzedawców ze Stanów Zjednoczonych, którzy biorą udział w programie Pinterest Verified Merchant i używają Shopify do sprzedaży swoich produktów. Kwalifikujący się sprzedawcy zobaczą sekcję hostowanej kasy u góry swoich ustawień zakupów w aplikacji Shopify.

Na Snapchata dołącza teraz kolejna firma znana w świecie mody

Podczas, gdy Meta kontynuuje prace nad zaawansowaną interakcją VR, z myślą o organizacji kolejnego etapu połączenia cyfrowego, Snapchat wytycza własną drogę. Oprócz rozwijania narzędzi AR, obszaru, w którym pozostaje wiodącą postacią, Snap buduje również bardziej zaawansowane opcje awatarów za pośrednictwem popularnej platformy Bitmoji. Od 2007 roku umożliwia ona użytkownikom tworzenie cyfrowych podobizn samych siebie. Najnowszym trendem na tym froncie jest moda Bitmoji, z szeregiem znanych marek podpisujących się pod tym, aby tworzyć cyfrowe repliki swoich produktów, w które użytkownicy mogą następnie ubierać swoje postacie. Marki, które znajdziemy w aplikacji to m.in. Adidas, Nike, Levi’s, Converse. Ostatnio do tego grona dołączyła marka Carhartt, która prowadziła stroje takie, jak kultowa kurtka Detroit, koszulka z krótkim rękawem K87, bluza Force, spodnie BO1 czy kultowy kombinezon na szelkach.

Nowa aplikacja komputerowa WhatsApp dla użytkowników systemu Windows

WhatsApp dodał kolejną opcję kontaktu, dzięki nowej aplikacji na komputery z systemem Windows. WhatsApp dla systemu Windows, który jest już dostępny w sklepie Microsoft, zapewnia kolejny sposób logowania się do czatów WhatsAppa za pośrednictwem komputera w bardziej zintegrowany i sprawny sposób. Użytkownicy komputerów stacjonarnych, w tym firmy, mogą od jakiegoś czasu logować się do WhatsAppa, więc funkcjonalnie nie jest to poważna zmiana. Ale nowa natywna aplikacja zapewni większą niezawodność i poprawi szybkość. Oprócz tego WhatsApp informuje, że trwają prace nad natywną wersją platformy dla komputerów Mac.

YouTube będzie automatycznie dodawać znaki wodne do pobieranych treści

YouTube podejmuje kroki, aby uniemożliwić użytkownikom publikowanie klipów YouTube Shorts do innych aplikacji, dodając do nich nowe znaki wodne. Jak wyjaśnia YouTube „Jeśli jesteś twórcą, który pobiera swoje krótkie filmy z YouTube Studio, aby udostępniać je na innych platformach, zobaczysz do nich dodany znak wodny. Zrobiliśmy to, aby widzowie mogli zobaczyć, że treści, które udostępniasz na różnych platformach, można znaleźć na YouTube Shorts”. Mimo tego, jak przedstawia to YouTube, może to utrudnić twórcom ponowne publikowanie swoich filmików na innych platformach, chociażby na Instagramie. Platforma ta jakiś czas temu poinformowała, że odradza publikowania treści z innych aplikacji, ponieważ może to skutkować obniżeniem zasięgów. Warto zauważyć, że zarówno TikTok, jak i Reels zawierają znaki wodne na pobranych klipach, więc nie jest zaskakujące, że YouTube stosuje podobne rozwiązanie. YouTube twierdzi, że od dzisiaj zacznie dodawać znaki wodne do krótkich filmów pobieranych na komputery, a wkrótce pojawi się to także na urządzeniach mobilnych.

TikTok wprowadza nowe reklamy produktowe

TikTok podejmuje kolejne kroki w integracji eCommerce, wprowadzając nowe reklamy produktowe, które zapewnią markom więcej sposobów na promowanie swoich produktów. TikTok zaprezentował trzy nowe formaty reklamowe: Video Shopping Ads, Catalog Listing Ads i LIVE Shopping Ads, które pokazują szczegóły produktu nałożone na ekran, aby lepiej zaprezentować je widzom. Z ciekawostek, takie rozwiązania TikTok oferuje już od jakiegoś czasu w swojej chińskiej wersji aplikacji, zwanej Douyin. Nowe reklamy produktowe TikTok są teraz dostępne za pośrednictwem zatwierdzonych partnerów aplikacji. Niektóre z tych elementów pozostają w ograniczonych testach, ale jeśli ktoś jest zainteresowany, ma możliwość skontaktowania się z tymi partnerami. TikTok udostępnił również przegląd sposobów wdrażania reklam produktowych, z którymi można zapoznać się klikając tutaj.

Meta rozpoczęła ogólnoeuropejską kampanię kierowaną do młodzieży

Meta uruchomiła kampanię reklamową pod nazwą "My Kind of Place", gdzie Partnerem polskiej odsłony jest Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Kampania ma przypominać o narzędziach Facebooka i Instagrama bdających o bezpieczeństwo oraz zapewniających kontrolę aktywności. Działania mają przypomnieć o takich funkcjach, jak: ukrywanie próśb o zgodę na otrzymywanie wiadomości, których użytkownik nie chce widzieć, kontrola nad komentarzami, tagami i oznaczeniami czy możliwość ustawienia dziennego limitu korzystania z Instagrama. Seria filmów przedstawiająca narzędzi bezpieczeństwa Facebooka i Instagrama, została przygotowana przez ilustratorkę i animatorkę 3D Loulou João. Postacie występujące w kampanii przeżywają przygody związane z dbaniem o bezpieczeństwo i kontrolowaniem swojej obecności w Internecie. Kampania "My Kind of Place", ma być prowadzona na wszystkich aplikacjach Mety.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

 Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.