Detaliści o metaversum: (mglista) przyszłość

Pierwsze firmy handlowe, takie jak Aldi, Kaufland, Carrefour testują zastosowanie wirtualnej przestrzeni. Jednak choć 78% ankietowanych detalistów zna pojęcie metaversum, to dla ponad 71% zagadnienie to nie jest nawet znane.

Według najnowszego badania online „Metaversum w handlu” przeprowadzonego przez EHI Reatil Institute w Kolonii na zlecenie EPAM System (dostawcy  oprogramowania) ponad trzy czwarte respondentów uważa, że ​​metaversum oferuje ciekawe możliwości branży handlowej i spożywczej. Sześcioro na dziesięcioro jest nawet zdania, że metaversum zdominuje te sektory, choć oczywiście nie już i nie teraz, ale najwcześniej za kilka lat.

Technologia Metaversum - to nowy wymiar internetu, czyli sieć wirtualnych światów 3D, które mogą być jednocześnie doświadczane przez nieograniczoną liczbę użytkowników. .

 Jak wynika z najnowszych badań o tym pojęciu, nawet co czwarta firma detaliczna deklaruje możliwość inwestycji w metaversum w ciągu najbliższych pięciu lat. Nie zmienia to jednak faktu w firmach zagadnienie to wciąż jest tematem specjalistycznym - choć 78% ankietowanych detalistów zna pojęcie metaversum, to dla ponad 71% zagadnienie to nie jest w ogóle znane. 59,7% pytanych uważa, że wirtualna przestrzeń jest przyszłością w biznesie, ale 20,3% uznaje, że to raczej mglista perspektywa.


Jeśli chodzi o znaczenie dla handlu detalicznego, opinie są bardzo zróżnicowane: podczas gdy prawie 41% badanych firm uważa, że ​​metaversum zmieni go na zawsze, to prawie 35% jest przekonanych, że stanie się odwrotnie. Dla ponad 96% ankietowanych cyberprzestrzeń ma na razie niewielkie znaczenie, jednocześnie ok. jedna piąta stoi na stanowisku, iż ​​stanie się ona ważniejsza dla ich firm handlowych w ciągu pięciu lat.

Zaledwie 4,9% respondentów uważa, że ​​ich firma dysponuje wiedzą niezbędną do wejścia w biznes metaversum; ponad połowa nie zatrudniła jeszcze pracowników z odpowiednią wiedzą fachową.




Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.