Detaliści o metaversum: (mglista) przyszłość
Pierwsze firmy handlowe, takie jak Aldi, Kaufland, Carrefour testują zastosowanie wirtualnej przestrzeni. Jednak choć 78% ankietowanych detalistów zna pojęcie metaversum, to dla ponad 71% zagadnienie to nie jest nawet znane.
Technologia Metaversum - to nowy wymiar internetu, czyli sieć wirtualnych światów 3D, które mogą być jednocześnie doświadczane przez nieograniczoną liczbę użytkowników. .
Jak wynika z najnowszych badań o tym pojęciu, nawet co czwarta firma detaliczna deklaruje możliwość inwestycji w metaversum w ciągu najbliższych pięciu lat. Nie zmienia to jednak faktu w firmach zagadnienie to wciąż jest tematem specjalistycznym - choć 78% ankietowanych detalistów zna pojęcie metaversum, to dla ponad 71% zagadnienie to nie jest w ogóle znane. 59,7% pytanych uważa, że wirtualna przestrzeń jest przyszłością w biznesie, ale 20,3% uznaje, że to raczej mglista perspektywa.
Jeśli chodzi o znaczenie dla handlu detalicznego, opinie są bardzo zróżnicowane: podczas gdy prawie 41% badanych firm uważa, że metaversum zmieni go na zawsze, to prawie 35% jest przekonanych, że stanie się odwrotnie. Dla ponad 96% ankietowanych cyberprzestrzeń ma na razie niewielkie znaczenie, jednocześnie ok. jedna piąta stoi na stanowisku, iż stanie się ona ważniejsza dla ich firm handlowych w ciągu pięciu lat.
Zaledwie 4,9% respondentów uważa, że ich firma dysponuje wiedzą niezbędną do wejścia w biznes metaversum; ponad połowa nie zatrudniła jeszcze pracowników z odpowiednią wiedzą fachową.