Co nowego w social mediach (25)

Nowości proponowane m.in. przez Linkedin, Twittera i TikToka prezentuje Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w agencji marketingu efektywnościowego Performics.

Wśród największych zagrożeń czyhających na najmłodszych internautów, rodzicie uczestniczący w ankiecie PCMag Tech Parenting wymienili: agresywnych internautów (42%), nieodpowiednie treści (39%), uzależnienie od technologii (33%), obniżenie aktywności fizycznej (28%), cyberprzemoc (26%). Nic dziwnego, że aplikacje social mediowe dążą do tego, aby użytkownicy – szczególnie Ci młodsi, korzystający z ich platform – czuli się bezpiecznie. Instagram i TikTok aktualizują i wprowadzają nowe rozwiązania, aby edukować użytkowników w kwestiach bezpieczeństwa. W dzisiejszej prasówce poznacie także wyniki przeprowadzonego badania na temat tego, czy rolki na Instagramie, o których ostatnimi czasy jest bardzo głośno, mają rzeczywiście duże zasięgi. Co więcej, szykuje się kilka nowości od LinkedIn, Twittera oraz YouTube, o których więcej dowiecie się w poniższym materiale.

LinkedIn wprowadza opcję przypinania komentarzy

Użytkownicy LinkedIna mogą teraz przypiąć komentarz w sekcji odpowiedzi na post, co może pomóc wyróżnić najlepsze z nich i zwiększyć zaangażowanie w udostępnianych treściach. LinkedIn od dawna umożliwia użytkownikom biznesowym przypinanie wpisów na swojej stronie firmowej LinkedIn, podczas gdy mogą oni także „polecać” własne, najlepsze posty u góry swojego profilu, od teraz mogą maksymalizować zaangażowanie i interakcje z innymi użytkownikami przypinając konkretny komentarz. Opcja przypinania komentarzy jest teraz zatem udostępniona wszystkim użytkownikom (biznesowym i prywatnym), a komentarz można odpiąć za pomocą menu z trzema kropkami przy przypiętej odpowiedzi.

Czy rolki generują największy zasięg na Instagramie?

Nowe badania przeprowadzane przez HypeAuditor odpowiadają twierdząco na tytułowe pytanie. Badania te dotyczyły generowania największych zasięgów, biorąc pod uwagę różne formaty treści. W celu zdobycia informacji na ten temat, przeanalizowano 77,6 miliona postów na Instagramie pod kątem radzenia sobie w medium. Najpopularniejszym rodzajem treści w lipcu były posty graficzne (42,2%). Natomiast zaraz po nich popularnością cieszyły się karuzele (26,2%). Rolki znalazły się dopiero na trzecim miejscu (22,1%). Pomimo trzeciego miejsca, to właśnie ten format okazał się liderem pod względem otrzymanych polubieni, bo było to aż 35,4% oraz 33,8% szacowanego zasięgu. Mniej niż polowa badanych zdecydowała się na publikację rolek na swoim profilu i pomimo tego, że rolki powodują zwiększenie zaangażowania to więcej niż połowa badanych odpuściła sobie ten format.  

Twitter testuje nowe opcje dla kont profesjonalnych

Twitter powoli dodaje więcej opcji do swoich narzędzi kont profesjonalnych, a nowe, zmienne CTA są teraz udostępniane użytkownikom biznesowym w aplikacji. Teraz każdy użytkownik na całym świecie, korzystający z konta pro, może dodać do swojego profilu lokalizację, aby pomóc klientom znaleźć swój lokal i szybciej nawiązać kontakt. Dodatkowo, Twitter dodaje kolejną nową opcję profilu „Spotlight” z dostosowanym wyświetlaczem linku, w którym można wybierać spośród różnych CTA dla widocznego przycisku na stronie profilu. Twitter po raz pierwszy rozpoczął testowanie swoich profili profesjonalnych w kwietniu ubiegłego roku, a wybrane marki wzięły udział w początkowym programie beta. Twitter następnie otworzył tę opcję dla wszystkich marek i twórców w marcu, dzięki czemu wszystkie firmy mogą teraz umieszczać różne dodatkowe panele informacyjne na swojej głównej stronie Twittera, w tym kategorię biznesową, lokalizację czy dane kontaktowe. Więcej informacji o kontach profesjonalnych można znaleźć tutaj.

Instagram aktualizuje narzędzia bezpieczeństwa dla nastolatków

Instagram rozszerza swoje domyślne ustawienia dotyczące wrażliwych treści dla młodych użytkowników. Nowi użytkownicy w wieku poniżej 16 lat, rejestrujący się na Instagramie, są domyślnie przypisywani do kategorii „Mniej”. Dodatkowo osoby poniżej 18 roku życia zobaczą powiadomienia zachęcające ich do korzystania z ustawienia „Mniej”. Kontrola kontrowersyjnych treści oferuje trzy tryby: „Więcej”, „Standardowo” i „Mniej”. „Standardowo” to stan domyślny, który uniemożliwi użytkownikom oglądanie niektórych wrażliwych treści i kont. Dla osób poniżej 18 roku życia opcja „Więcej” jest niedostępna. Rzeczywiście, według własnego, wewnętrznego audytu Meta, Facebook i Instagram mogą mieć i miały szkodliwy wpływ na zdrowie psychiczne wielu nastoletnich użytkowników. Zgodnie z raportem: „Trzydzieści dwa procent nastolatek powiedziało, że kiedy czują się źle ze swoim ciałem, Instagram sprawia, że czują się gorzej”. W odpowiedzi na takie obawy Meta wprowadziła szereg nowych narzędzi i funkcji bezpieczeństwa, w tym przypomnienia „Zrób sobie przerwę” i zaktualizowane „ponaglenia” w aplikacji, które mają na celu odsunięcie użytkowników od potencjalnie szkodliwych tematów. Zaktualizowane elementy bezpieczeństwa dla nastolatków będą wprowadzane na całym świecie w najbliższych tygodniach.

TikTok wprowadza nową inicjatywę bezpieczeństwa cybernetycznego

TikTok rozpoczął nową kampanię uświadamiającą na temat bezpieczeństwa cybernetycznego, aby pomóc edukować młodzież w zakresie niebezpieczeństw związanych z interakcjami online. Po pierwsze, w nowym dążeniu do cyberbezpieczeństwa, TikTok nawiązał współpracę z Global Cyber Alliance (GCA), która ma na celu opracowanie nowego, interaktywnego zestawu narzędzi cyberbezpieczeństwa dla użytkowników. Zestaw narzędzi zawiera łącza do szeregu aplikacji i zasobów edukacyjnych dotyczących kluczowych problemów związanych z cyberbezpieczeństwem, co może być świetnym sposobem na zachęcenie ludzi do bardziej proaktywnego monitorowania potencjalnych zagrożeń. TikTok opublikował również nowy przegląd tego, jak ludzie mogą poprawić swój proces bezpieczeństwa online. Rekomenduje m.in. wykonywanie 2 kroków: zachowanie ostrożności podczas łączenia się z niezabezpieczoną publiczną siecią Wi-Fi oraz ustawienie silnego, unikatowego hasła na wszystkich kontach i włączenie weryfikacji dwuetapowej dla dodatkowego bezpieczeństwa. Z resztą wskazówek można zapoznać na zamieszczonej grafice.  

TikTok dzieli się nowymi spostrzeżeniami na temat ewolucji handlu elektronicznego w aplikacji

Integracja eCommerce, m.in. przez pokazy zakupów, transmisje na żywo, zintegrowane promocje daje kolejne sposoby skutecznej monetyzacji na TikToku. Twórcy mogą otrzymywać dzięki temu wynagrodzenie za swoje wysiłki. Jak przedstawia TikTok: „e-commerce to już nie przyszłość zakupów – to zakupy. W tym nowym krajobrazie marki muszą nadążyć za ciągle zmieniającymi się zachowaniami konsumentów w zakresie zakupów online – a TikTok jest na czele tej nowej ery”. Aby zapewnić nieco więcej perspektywy, TikTok podzielił się nowymi spostrzeżeniami na temat tego, jak użytkownicy postrzegają zakupy w aplikacji oraz w jaki sposób te trendy pomagają kształtować ewolucję tej platformy. Według badań, 41% użytkowników kupuje online dlatego, że jest to szybkie, a 30% dlatego, że jest to dla nich wygodne. Badanie pokazuje, że w porównaniu z tradycyjnymi mediami, zwyczaje zakupowe w e-commerce faktycznie przyspieszają podróż zakupową, sprawiając, że kupujący online są bardziej skłonni niż kupujący detaliczni do robienia codziennych zakupów. Wskazówki przygotowane przez TikToka, mogą być szczególnie pomocne w budowaniu strategii na zbliżający się okres świąteczny. Z całym materiałem można zapoznać się tutaj.

YouTube rozszerza dostęp do statystyk zachowań odbiorców i dodaje nowe narzędzia kreatywne do postów

„Inne filmy, które oglądali Twoi odbiorcy”, YouTube uruchomił po raz pierwszy w 2020 r., a zapewnia to wgląd w zwyczaje oglądania odbiorców, pokazując listę filmów, które obejrzeli. Do tej pory ta funkcja była dostępna tylko dla kanałów, które osiągnęły określone progi ruchu, ale teraz YouTube obniża te parametry, aby dać twórcom większy dostęp do danych. YouTube testuje również nowe elementy dla postów społecznościowych, w tym filtry tekstu i naklejki. Wygląda to bardzo podobnie, jak w każdej innej opcji publikowania, w różnych aplikacjach społecznościowych – co ma sens, biorąc pod uwagę, że użytkownicy lubią i korzystają z takich rozwiązań. YouTube zapowiada, że grupa losowo wybranych twórców, którzy mają dostęp do karty „Społeczność”, może teraz testować nowe narzędzia na Androidzie, a wkrótce pojawi się też na iOS. Co więcej, YouTube dodaje także kolejny sposób na zwiększenie zaangażowania w Shorts, dzięki funkcji w aplikacji mobilnej, która umożliwi użytkownikom zawężenie wyszukiwania do krótkich filmów. Nowa funkcja wyszukiwania „Shorts” jest teraz dostępna na iOS i Androida.

Nowa platforma podcastów na YouTube

YouTube podejmuje kolejne kroki w kierunku podcastów, a niektórzy użytkownicy z USA mogą teraz uzyskać dostęp do specjalnej strony podcastów w aplikacji, która ostatecznie umożliwi przesyłanie swojego contentu bezpośrednio do YouTube, dodając kolejną powierzchnię promocyjną dla tych treści. Jak donosi 9to5Google, strona podcastów YouTube jest teraz dostępna dla niewielkiej grupy osób, zapewniając pełny przegląd treści podcastów w aplikacji. YouTube potwierdza, że trwają testy strony docelowej podcastów, która ma pomóc użytkownikom odkrywać nowe i popularne odcinki podcastów, programy i twórców, a także polecać niektóre z tych treści. Obecnie test jest dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

 Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.