Electrolux partnerem głównym 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni

Szwedzka marka znana z innowacyjnych i przyjaznych środowisku urządzeń AGD będzie promować ideę cyrkularności w produkcjach filmowych, m.in. poprzez nagrodę "Klimatyczny film" i wystawę "Dobre kreacje cieszą dłużej". W tym roku Electrolux podejmuje współpracę z gdyńskim festiwalem po raz drugi.

Na tegoroczną obecność marki Electrolux na 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (12-17 września) składają się trzy elementy: po raz pierwszy w historii festiwalu zostanie wręczona nagroda "Klimatyczny film” dla najbardziej ekologicznej produkcji filmowej, odbędzie się wystawa „Dobre kreacje cieszą dłużej” oraz promocja mody cyrkularnej na czerwonym dywanie.

Nagroda „Klimatyczny film”, zainicjowana i ufundowana przez markę Electrolux, to wyraz docenienia wysiłków polskiej branży audiowizualnej na rzecz zielonej zmiany. Przyznawana w Polsce po raz pierwszy, ma wyróżnić najbardziej przyjazną środowisku produkcję filmową i zwrócić uwagę na problem nadmiaru odpadów i śladu węglowego produkowanych przez przemysł audiowizualny. O nagrodę „Klimatyczny film” mogły ubiegać się wszystkie produkcje filmowe prezentowane w Gdyni. Zostanie wręczona w dwóch kategoriach: dla filmów krótkometrażowych i filmów pełnometrażowych. W kategorii filmów pełnometrażowych swoją kandydaturę mogły zgłaszać filmy zakwalifikowane do Konkursu Głównego i Konkursów Filmów Mikrobudżetowych. Zwycięzcy, których poznamy 16 września podczas „Młodej Gali” FPFF, otrzymają statuetkę oraz nagrodę pieniężną w wysokości 15 tys. zł. Partnerem merytorycznym nagrody jest Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych, a partnerem wspierającym inicjatywa Film dla Klimatu.

Przy gdyńskim Teatrze Muzycznym powstanie też strefa marki Electrolux, a w niej pojawi się ekspozycja strojów z najsłynniejszych polskich filmów z kolekcji CeTA (Centrum Technologii Audiowizualnych), sukcesora Wytwórni Filmów Fabularnych. Na wystawie "Dobre kreacje cieszą dłużej" w gdyńskiej strefie Electrolux prezentowane są kostiumy noszone przez polskie gwiazdy kina i wykonane przez najlepsze polskie kostiumografki i kostiumografów. Wszystkie są świadectwem swoich czasów, ale i przykładem różnych kreacji, jakich potrzebuje świat filmu.

- Poprzez kino, poprzez modę w kinie chcemy w pozytywny sposób zmienić nastawienie ludzi do dbania o ubrania i odczarować stereotyp ubrań używanych. Z kolei nasza nagroda „Klimatyczny film” dla najbardziej ekologicznej produkcji filmowej to coś więcej niż tylko statuetka. To przede wszystkim idea, która pokazuje, że ekologiczna produkcja filmowa jest możliwa. Fundując ekologiczną nagrodę po raz pierwszy w historii gdyńskiego Festiwalu chcemy nagrodzić wysiłki branży filmowej na rzecz zielonej zmiany i zachęcić kolejnych producentów i ekipy, aby w przyszłości większą uwagę poświęcili zrównoważonej produkcji filmowej – mówi Natalia Kostera, brand manager Electrolux Polska.

Strój z filmu Wielki szu w reż. Sylwestra Chęcińskiego (1982) na wystawie Dobre kreacje cieszą dłużej podczas 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni
Strój z filmu Wielki szu w reż. Sylwestra Chęcińskiego (1982) na wystawie Dobre kreacje cieszą dłużej podczas 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni
Za pomysł współpracy z FPFF w Gdyni oraz za działania w kanałach digital, w obszarze social media i media relacji odpowiada agencja Cut The Mustard. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith.

W zeszłym roku, w ramach globalnej strategii "Pierz, susz i noś dłużej”, Electrolux nawiązał po raz pierwszy współpracę z FPFF w Gdyni, promując ideę mody cyrkularnej. Marka zachęcała gwiazdy i gości gdyńskiej imprezy, żeby na czerwony dywan wybrali kreacje tworzone z myślą o środowisku. Kampania ta, zrealizowana przy współpracy Cut The Mustard, Zenith Poland i LiquidThread, otrzymała nagrodę główną w tegorocznym konkursie Golden Arrow w kategorii "Kampania zintegrowana – Business to consumer (B2C)".

Paweł Piasecki 913 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.