Erli.pl przeznaczy 50 milionów złotych na wsparcie sprzedawców

Inwestycja ma pozwolić na radykalne obniżenie kosztów dla sprzedających w internecie, a tym samym - cen dla kupujących na platformie.

Platforma e-commerce Erli.pl wdraża model biznesowy, chcąc umożliwić sprzedawcom radykalne obniżenie kosztów działania sklepu, na które składają się m.in. zakup reklamy, obsługa dostaw i procesowanie płatności. Obniżenie kosztów dla sprzedawców ma przełożyć się na niższe ceny dla kupujących. Erli.pl stworzyły ten model we współpracy z firmami InPost (logistyka), Google (rozwiązania reklamowe) oraz PayU (płatności). Chcąc wesprzeć polskich przedsiębiorców, Erli.pl pokryje nie tylko koszt dostaw i obsługi płatności, ale przeznaczy do końca br. 50 mln zł na wsparcie kampanii reklamowych Google Ads.

Model opiera się na czterech filarach. Oprócz łatwego w konfiguracji sklepu w jego skład wchodzą: Erli Campaigns – aplikacja w panelu sprzedającego do promowania produktów w Google Ads, dostawa z InPost darmowa dla kupujących (dla zamówień o wartości od 39 zł, czyli o 1 zł mniej niż w Allegro Smart!), a tania dla sprzedających (od 1,99 zł za dostawę do paczkomatu) oraz darmowe płatności dla sprzedających.

Jak mówi Adam Ciesielczyk, prezes Erli S.A. (na zdjęciu), platforma chce stworzyć warunki, w których całkowite koszty e-commerce dla sprzedawców obecnych na platformie spadną poniżej 10% wartości obrotu. – Model jest prosty: niższe koszty – niższe ceny – większa sprzedaż – większy zysk dla sprzedawcy i większe zadowolenie konsumenta. Jak wynika z naszej wiedzy, nikt na świecie nie zdobył się na taki gest w kierunku sprzedających, by każdy z nich otrzymał 3000 zł na start w kuponach na Google Ads, a dodatkowo co miesiąc zwrot 100% prowizji od sprzedaży w postaci kuponów Google Ads na kolejne kampanie – przekonuje Ciesielczyk.

Obecnie na platformie Erli.pl zarejestrowanych jest 12 300 polskich sprzedawców oferujących ponad 10 milionów produktów. Platforma deklaruje, że odwiedza ją co miesiąc niemal 5 milionów kupujących. Właścicielem platformy jest Erli S.A., z wyłącznie polskim kapitałem, zarejestrowana w grudniu 2021 r. (zastąpiła Erli sp.z o.o. istniejącą od stycznia 2019 r.).

Paweł Piasecki 913 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.