Co nowego w social mediach (26)

Jak co tydzień, nie zabraknie nowości i testów, które wprowadzają na rynki najwięksi gracze social mediowi - zapewnia Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w agencji marketingu efektywnościowego Performics.

Instagram dalej stara się pracować nad swoimi algorytmami, aby dogonić TikToka, dlatego zaczął testy nowej funkcji, podczas tworzenia rolek, która pomoże lepiej kategoryzować udostępniane treści w aplikacji. A to nie koniec nowinek od Instagrama, ponieważ platforma testuje nową opcję „Repost” w głównym kanale, na razie na małej grupie użytkowników. Co więcej, platformy coraz bardziej starają się rozwijać możliwości analizy zarówno grup odbiorców, jak i udostępnianych treści. TikTok wprowadził do swojego narzędzia TikTok Insights więcej danych, które zapewnią wskazówki na temat kluczowych trendów, a YouTube zapowiada dodanie klika funkcji analitycznych w Creator Studio. Ale to nie wszystko - zachęcamy do zapoznania się z nowinkami w poniższym artykule.

Instagram ​​testuje funkcję „Reposts” w głównym kanale

Instagram testuje nową zakładkę „Odśwież”, aby dać użytkownikom możliwość ponownego publikowania postów i rolek innych. Nową funkcję po raz pierwszy zauważył Matt Navarra, konsultant ds. mediów społecznościowych, który opublikował zrzut ekranu przedstawiający zakładkę Reposts. Zakładka prawdopodobnie będzie zawierała wszystkie posty i rolki, które użytkownicy udostępnili na swoich kontach. Zgodnie ze zrzutem ekranu, zakładka Repost pojawi się na profilach użytkowników obok postów, rolek i oznaczonych zdjęć. Jak przedstawia sam Instagram, nowa opcja ma wkrótce być testowana z niewielką liczbą osób.

YouTube eksperymentuje z nowymi statystykami wyszukiwania i zaangażowania

YouTube zapowiedział kilka nowych funkcji analitycznych, które pojawią się w Creator Studio, i które dostarczą więcej danych o tym, czym interesują się odbiorcy, na podstawie ich aktywności związanej z wyszukiwaniem i zaangażowaniem oraz sposobu, w jaki wchodzą w interakcję z różnymi tematami w aplikacji. Nowe elementy będą częścią „Statystyk wyszukiwania” YouTube, których podgląd po raz pierwszy pojawił się pod koniec zeszłego roku. YouTube opublikował w kwietniu pierwszą fazę Search Insights, która dostarcza więcej danych na temat tego, czego ludzie szukają w aplikacji. Teraz YouTube dodaje jeszcze więcej szczegółów do swoich danych Search Insights, aby pomóc twórcom zidentyfikować więcej kluczowych trendów i tematów, które będą kierować ich strategią. Pierwszym nowym elementem jest „Watch Interest”, gdzie twórcy będą mogli przeglądać najpopularniejsze, zyskujące popularność lub najnowsze filmy na dany temat, dzięki czemu dowiedzą się, co nowego pojawiło się na platformie i jest warte uwagi. Co więcej, platforma dodaje również nowy wgląd w aktywność oglądania odbiorców na dany temat oraz opracowuje nowe spersonalizowane statystyki na podstawie unikalnych zainteresowań odbiorców. YouTube twierdzi, że na ten moment eksperymentuje z nowymi elementami i ma nadzieję na udostępnienie ich wszystkim twórcom w najbliższej przyszłości.

Meta startuje z nowym programem ambasadorskim

Twórcy Jutra” to pierwszy program ambasadorski od Mety, który zaprasza do współpracy twórców z 15 rynków w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Meta wykorzystując swoje platformy, chce dać głos młodym i inspirującym twórcom internetowym. Przez najbliższy rok, twórcy będą mogli brać udział w różnorodnych wydarzeniach, rozwijać swoją obecność w sieci ze wsparciem Mety oraz testować nowe funkcje zarówno na Instagramie, jak i na Faceboooku. Jak działa taki program? W każdym kraju biorącym udział w kampanii – w tym w Polsce – Meta wybrała 10 twórców, którzy zostali pierwszymi oficjalnymi ambasadorami firmy. Każdy z nich reprezentuje ciekawą osobowość oraz talent w wielu dziedzinach od makijażu, fotografii, po ogrodnictwo i kulinaria. Całą listę polskich twórców, którzy znaleźli się w programie można znaleźć tutaj. Kampania opiera się na ścisłej współpracy z twórcami, aby pomóc im w przygotowaniu się na przyszłość. W miarę postępu prac nad metawersum, Meta będzie nadal wspierać Twórców Jutra i zapewniać im oraz innym twórcom dostęp do najnowocześniejszych narzędzi, edukacji i zasobów.

TikTok dodaje więcej danych do narzędzia „TikTok Insights”

Może to być pomocne w planowaniu działań reklamowych – TikTok ogłosił, że dodał dużo więcej danych do swojego narzędzia „TikTok insights”, które zapewnia wskazówki na temat kluczowych trendów rynkowych, które można przefiltrować. TikTok Insights udostępnia notatki danych, które można również pobrać jako karty do wykorzystania w prezentacjach. Jest to kolejny sposób na badanie kluczowych trendów i zachowań związanych z użytkowaniem, z możliwością wybrania danego regionu. Co może pomóc w pokierowaniu procesem marketingowym w tej aplikacji. Możesz sprawdzić TikTok Insights klikając tutaj.

Instagram testuje nową opcję „Add Topics” w procesie przesyłania rolek

Niektórzy użytkownicy mogą teraz testować i dodawać tematy do swoich rolek, aby lepiej kategoryzować klipy. Nowa opcja „Add Topics” ma na celu pomóc dotrzeć do innych użytkowników, którzy mają podobne zainteresowania. Funkcja „Add Topics” może być kolejną ewolucją hashtagów na Instagramie, w końcu oba są używane do kategoryzowania treści. Dodanie tematów do filmów, ułatwiłoby skuteczniejsze docieranie do osób w aplikacji i poprawiłoby wydajność Reels. Pomogłoby to również udoskonalić rekomendacje Reels, co jest obecnie kluczowym elementem aplikacji.

Twitter ogłasza nową serię warsztatów z marketingu biznesowego

Twitter ogłosił nową serię bezpłatnych warsztatów „Twitter Flight School”, które zapewnią informację na temat tego, jak skonfigurować firmę, aby odnieść sukces w aplikacji. Nowe warsztaty skupią się na dwóch obszarach: „Jak założyć firmę na Twitterze”, gdzie będzie omawiane to, jak najlepiej wykorzystać najnowsze dodatki biznesowe Twittera, w tym profile zawodowe, sklepy itp., oraz jak odpowiednio tweetować i angażować odbiorców. Drugi obszar „Przygotuj się na święta na Twitterze”, poświęcony jest trendom marketingu świątecznego w aplikacji oraz sposobom ich wykorzystania, aby zmaksymalizować bożonarodzeniową sprzedaż. Sesje będą prowadzone przez manageraa ds. marketingu produktów na Twitterze, gdzie przedstawione zostaną wskazówki, jak zmaksymalizować obecność firmy na Twitterze, dzięki nowym narzędziom. Na dowolną z nadchodzących sesji, można zapisać się tutaj.

TikTok przedstawia nowe efekty programistyczne i kreatywne na miesiąc mody

TikTok ogłosił nową serię aktywacji na Fashion Month 2022, w tym prezentację twórców, programowanie transmisji na żywo, czy nowe efekty. Przez następny miesiąc TikTok zaprezentuje szereg influencerów i projektantów mody za pomocą hashtagu #FashionMonth. TikTok będzie również gospodarzem sesji na żywo z różnymi znanymi osobistościami ze świata mody, w tym Julią Fox, Paper Magazine i WhoWhatWear. Platforma będzie współpracowała również z magazynem Vogue, aby zaprezentować wschodzących projektantów mody. Co więcej, TikTok wprowadza również nowe, inspirowane modą efekty kreatywne od Fenty Beauty, Glamour UK i innych. Warto zobaczyć i śledzić to wydarzenie, aby lepiej zrozumieć branżę modową i zobaczyć w jaki sposób wpływowe marki wykorzystują TikToka, aby uzyskać jak najlepsze efekty.

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas, klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.