Jak skutecznie poprawić widoczność produktów na Allegro?

W ostatnich latach możemy zauważyć wzrost popularności sprzedaży w Internecie. Na rynku zakupowym w Polsce, niekwestionowanym liderem wśród platform typu marketplace jest Allegro, które miesięcznie odwiedza ponad 20 milionów użytkowników.

Według najnowszych badań, użytkownicy najchętniej korzystają z platformy podczas robienia zakupów. Aż 86% konsumentów twierdzi, że kupuje różnego rodzaju produkty za pośrednictwem Allegro.1 Platforma ta stwarza duże możliwości zarówno dla mniejszych, jak i tych większych sklepów, przez co w marketplace zaczęła rosnąć również konkurencja. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki sprzedażowe, powinniśmy dbać o to, by nasze oferty były nie tylko atrakcyjne cenowo, ale też o to, by produkty były dobrze widoczne na Allegro. Kluczem do sukcesu jest niewątpliwie odpowiednie przygotowanie aukcji. Kupując online nie mamy fizycznego kontaktu z towarem, a co za tym idzie kompletna i szczegółowa prezentacja wystawianych produktów jest niezwykle ważna. Nie tylko zachęci konsumenta do zakupu, ale też pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie naszej oferty.

Co powinniśmy zrobić, aby pojawiała się ona wyżej w wynikach wyszukiwania?

Podstawą jest stworzenie odpowiedniego tytułu. Limit 50 znaków stwarza nam ograniczenie, przez które nie możemy wpisać wszystkich informacji definiujących produkt. Ważne jest umieszczanie w tytułach aukcji takich fraz, aby kampanie Allegro Ads generowały jak największy ruch. Nasze doświadczenie pokazuje, że ten system płatnych reklam pozwala zwiększyć konkurencyjność i szybko wygenerować ruch na wybranych ofertach. Przy tworzeniu tytułów warto korzystać z raportów oraz narzędzi. Jednym z nich jest planer kampanii, dzięki któremu wiemy czego szukają potencjalni klienci i jak do ich zapytań dopasować tytuły ofert. Istotne są również zdjęcia w karcie produktowej, które powinny być zgodne z regulaminem Allegro i szczegółowo prezentować przedmiot. Produkty na jednolitym tle zdecydowanie korzystniej wypadają na tle wszystkich wyników wyszukiwania i ułatwiają kupującym zapoznanie się z ofertą. Kolejnym istotnym elementem jest szczegółowy opis, który powinien zawierać maksymalnie dużo informacji o produkcie. Podczas zakładania aukcji dobrze jest zadbać o uzupełnienie jak największej ilości parametrów, ponieważ to właśnie po nich algorytm Allegro wyświetla poszukiwane przez nas produkty. Karty produktowe w sklepie sprzedającego powinny być spójne. Warto też pokazać na aukcji ten sam produkt w różnych wariantach. Dzięki temu przy wyszukiwaniu po trafności, oferta zostanie lepiej dopasowana do zapytania kupującego.

Od 1 sierpnia tego roku wszyscy sprzedający mają wymóg połączenia 100% aukcji z katalogiem produktów Allegro. Wpływa to na przyspieszenie wyszukiwania ofert, zapewnia komplet informacji o produkcie oraz ułatwia porównanie warunków sprzedaży oferowanych przez innych sprzedających.

W tym roku Allegro wprowadziło też na swojej platformie nową metodę tworzenia zestawów. Są to oferty utworzone z kilku różnych produktów lub kilku sztuk tego samego produktu. Warunkiem wystawienia takiej formy zestawu jest połączenie z katalogiem produktów Allegro. Dzięki temu w łatwy sposób możemy zwiększyć zasięg swoich ofert, a tym samym szansę na sprzedaż.

Allegro daje sprzedającym możliwość skorzystania z różnego rodzaju form promowania ofert. Kupujących możemy przyciągnąć do swoich aukcji poprzez wyróżnienia, pakiet promo, a także promowanie na stronie działu. Marketplace ofertuje także kilka rodzajów oznaczeń w strefie okazji, dzięki którym nasze oferty staną się bardziej popularne. Możemy także wyróżnić oferty monetami, kuponami oraz specjalnymi oznaczeniami. Dzięki monetom, kupujący otrzymują punkty za zrealizowane zakupy. Punkty te, mogą następnie wymienić na kupony, odpowiednio zmniejszające wartość ich przyszłego koszyka. Najbardziej efektywną formą promocji jest dodanie produktów do strefy okazji. Zastosowanie tego rodzaju promowania pozwala na to, aby nasza aukcja znalazła się przed ofertami sprzedających, którzy nie skorzystali z tej możliwości. Według analiz, które wykonaliśmy na wyróżnionych aukcjach liczba wizyt wzrosła o 100%, a w przypadku pakietu promo ponad dwukrotnie więcej.

Poza standardowymi metodami promowania aukcji, mamy też możliwość skorzystania z reklam Allegro Ads. Poprzez panel reklamowy na platformie, możemy samodzielnie ustawiać co, kiedy oraz za ile chcemy promować. Taka forma reklamy daje możliwość wyświetlania naszych ofert w najpopularniejszych miejscach na Allegro, przed ofertami innych sprzedających. Z praktyki wiemy, że najlepszą formą optymalizowania kampanii Allegro Ads, poza wyselekcjonowaniem odpowiednich słów kluczowych i fraz wykluczających, jest uruchomienie kampanii w odpowiednim czasie. To kiedy przyciągamy ruch jest ważne, aby nie generować pustych wejść i spadków trafności.

Pozycjonowanie aukcji oraz dbanie o dobrą widoczność ofert na Allegro jest w tej chwili koniecznością dla każdego sprzedającego, ze względu na dużą konkurencję i profesjonalizowanie się sprzedawców Allegro. Istotnym czynnikiem jest zbieranie danych na temat skuteczności form promocji i na ich postawie ustalanie KPI wykorzystania odpowiednich narzędzi.

Tekst: Natalia Chrościcka, e-commerce specialist, LVL UP MEDIA

1 Atena Research&Consulting, Raport Ścieżki zakupowe online w Polsce 2022

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.