Metoda TikTok Friendly, czyli jak efektywnie produkować treści na TikToka

Case study: New Balance stawia pewne kroki na TikToku.

Planując produkcję treści na TikToka, marketer stoi na rozdrożu. Albo idzie w stronę profesjonalnej produkcji filmowej, która, jak wiadomo, generuje niemałe koszty dla marki. Albo idzie w stronę domowej produkcji oddanej w ręce samych twórców. Ta ścieżka, chociaż kusząca niższymi kosztami, nie daje pełnych możliwości komunikacyjnych oraz kontroli nad produkowanym materiałem. Czy nie istnieje nic pomiędzy?

METODA PRODUKCJI TIKTOK FRIENDLY

Nasz model produkcji treści przeznaczonych na TikToka to nic innego jak zachowanie profesjonalnej jakości filmów przy jednoczesnym zachowaniu autentyczności i efektywności kosztowej. To masowa produkcja materiałów, które posłużą na wiele tygodni, a nawet miesięcy komunikacji na tej platformie.

W Space Cat Industries, wypracowaliśmy model, w ramach którego jesteśmy w stanie wyprodukować treści, które spełniają trzy główne założenia: natywności, obfitości i efektywności. Pozwólcie, że przyjrzymy się teraz kolejno każdemu z nich.

NATYWNOŚĆ

Chyba żadna inna platforma nie jest tak wymagająca pod względem natywności  jak TikTok. Treści tworzone na tę platformę nie tylko muszą odpowiadać aktualnym trendom czy specyficznej tonalności, ale niezwykle istotna jest również odpowiednia postprodukcja materiałów. Sposób montażu, nakładania efektów czy kolorkorekcji to niezbędne składowe do stworzenia jakościowego, chętnie oglądanego contentu.

Drugi aspekt natywności to odpowiednie dobranie twórców wywodzących się ze środowiska TikTokowego. Znajomość ich charakterów i możliwości aktorskich, pozwala nam zaproponować rozwiązania, które zarówno będą odpowiednie dla marki, jak i sprawią, że twórca będzie mógł pokazać się od jak najlepszej strony.

OBFITOŚĆ

Jeden dzień zdjęciowy to jeden materiał? To przechodzi do lamusa. W Space Cat Industries maksymalizujemy liczbę materiałów produkowanych w trakcie jednego dnia zdjęciowego. Dzięki wcześniej przygotowanej strategii komunikacji na TikToku, jesteśmy w stanie wyprodukować od razu wszystkie materiały na każdy etap prowadzonej komunikacji, zarówno tej wizerunkowej, jak i performance.

EFEKTYWNOŚĆ

Profesjonalne produkcje nie muszą być związane z wielkimi kosztorysami. Ekipa produkcyjna, w naszym modelu  jest zoptymalizowana pod specyfikę projektu. To samo tyczy się osprzętowania. Używamy tylko tego, co jest konieczne. Plany produkcyjne w tej metodzie trwają zazwyczaj jeden dzień, ale jest on tak intensywny, że klientom radzimy założyć wygodne buty. Dzień zdjęciowy wyciskamy jak cytrynę, a do tematu butów jeszcze wrócimy w dalszej części.

Podsumowując, trzy filary produkcji materiałów metodą TikTok Friendly  to natywność, obfitość i efektywność. Ten model stosowany przez Space Cat Industries został wypracowany na bazie doświadczenia w pracy produkcyjnej z wieloma markami, między innymi marką New Balance, z którą zastosowaliśmy go przy produkcji materiałów dla kampanii „Grey Day 2022”.

PRODUKCJA TIKTOK FRIENDLY W KAMPANII NEW BALANCE

Niestandardowo, zacznijmy od podsumowania kampanii Grey Day 2022 marki New Balance na TikToku:

Liczba dni zdjęciowych: 1.

Liczba zaangażowanych twórców: 4.

Liczba wyprodukowanych materiałów: 44.

Liczba impresji: ponad 41 milionów.

Liczba klików: ponad 257 tysięcy.

Wtórując za obecnym trendem na TikToku - robi wrażenie! Ale o co chodziło w kampanii i w jaki sposób zadziałał tu model produkcji TikTok Friendly? Już odpowiadam.

Grey Day to międzynarodowe święto marki New Balance. Święto, które szerokim echem miało odbić się na TikToku i zarówno zwiększyć świadomość marki, jak i wypromować nową kolekcję butów. Założenia komunikacji były dwa: ma być tiktokowa w swoim charakterze oraz nawiązywać do assetów globalnych, których motywem przewodnim były różne odcienie szarości. Kampania obejmowała 3 rynki: Polskę, Węgry i Czechy. Zobaczmy jak w wypadku takiego briefu zadziałał model produkcji TikTok Friendly.

NATYWNOŚĆ

Tutaj liczyły się dwie kluczowe kwestie. Pierwsza to dopasowanie treści do klimatu platformy. Odpowiednia dynamika montażu, ciekawe przejścia i łapiące uwagę użytkownika efekty. Natomiast druga to dobranie odpowiednich Twórców. Agencja wybrała influencerów, którzy działają w różnych obszarach zainteresowań: lifestyle i beauty reprezentowała Ewa Zawada, taniec i gaming Loczniki, a storytelling Jan Strojny. Dzięki temu udało się wyprodukować materiały w różnym klimacie, autentyczne dla różnych grup odbiorców.

OBFITOŚĆ

W trakcie  jednego dnia zdjęciowego powstały treści video, które posłużyły do stworzenia aż 44 materiałów na TikToka. Tempo pracy było zawrotne, ale dzięki dyscyplinie całej ekipy udało się zakończyć plan bez zbędnych  nadgodzin.

Aby model produkcji TikTok Friendly miał sens, konieczne jest oczywiście wcześniejsze strategiczne zaplanowanie komunikacji. W przypadku tej kampanii zaproponowaliśmy podział kampanii na 4 fazy i do każdej z nich przygotowaliśmy dedykowane materiały wideo.

Jak wyglądały wyprodukowane w ten sposób materiały możecie zobaczyć na poniższym wideo.

EFEKTYWNOŚĆ

Ekipa produkcyjna oraz sprzęt zostały ograniczone do niezbędnego minimum. Jak widać, nie ucierpiała na tym jakość przygotowanych materiałów. Wręcz przeciwnie – osiągnęliśmy efekt, na którym klientowi najbardziej zależało – tiktokowej lekkości i autentyczności, co potwierdzają słowa Miłosza Krywańskiego, digital marketing managera w New Balance Polska.

- Faktycznie, kampanie kierowane do młodych odbiorców na TikToku charakteryzują się specyficzną dynamiką, autentycznością i lekkością. Ale nie można zapomnieć przy tym o jednym - o jakości produkowanych materiałów. Ich finalny wygląd dopasowany do klimatu marki i spójność z globalnymi wytycznymi to coś na czym mi osobiście bardzo zależało. I w przypadku kampanii Grey Day 2022, razem ze SpaceCat Industries, udało się nam spełnić to założenie w 100 procentach. To oczywiście przekłada się na satysfakcjonujące wyniki samej kampanii reklamowej. Współpraca ze SpaceCat zapewniła nam zarówno wysoki poziom strategiczno-kreatywny, jak i mądre rozplanowanie mediów na TikToku. Dlatego już niebawem kolejne produkcje przed nami - konkluduje Miłosz Krywański.

Oprócz tego, że model TikTok Friendly obfituje w wyprodukowane materiały, to również obficie wynagradza wynikami. Dzięki tak zaplanowanej i zrealizowanej kampanii osiągnęliśmy blisko 41 milionów impresji na wszystkich rynkach oraz 257 tysięcy klików w kampanii trafficowej. Te wyniki to wypadkowa odpowiedniej strategii komunikacji, dobrania twórców, mnogości i jakości wyprodukowanych materiałów oraz kompleksowego podejścia mediowego. Bez ogromnych kosztorysów produkcyjnych, za to z wielkimi wynikami.

A jeśli jesteście ciekawi, jak wygląda taki TikTokowy plan zdjęciowy razem z Space Cat Industries, koniecznie zobaczcie zakulisowe materiały kampanii Grey Day dla marki New Balance.

Tekst: Roman Terelak, managing partner, Space Cat Industries

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.