Startuje usługa Empik Ads

Umożliwia sprzedawcom, dostawcom, producentom i agencjom prowadzenie samodzielnych kampanii reklamowych na Empik.com w dwóch opcjach: produkt sponsorowany oraz marka sponsorowana.

– Mamy bardzo duży potencjał jako kanał mediowy i przestrzeń reklamowa dla partnerów biznesowych. Dlatego zdecydowaliśmy się uruchomić zautomatyzowany, samoobsługowy system Empik Ads – mówi Artur Malinowski, CMO w Empiku. Z Empik Ads mogą korzystać sprzedawcy działający na platformie EmpikPlace oraz dostawcy, producenci, wydawcy, agencje reklamowe. Nowi klienci otrzymują voucher o wartości 200 zł do wykorzystania na pierwszą kampanię na Empik Ads.

Dostępne są dwa formaty działań. “Produkt sponsorowany” zakłada dotarcie do użytkowników, którzy są na etapie poszukiwania produktu, ale jeszcze nie podjęli decyzji zakupowej. Umożliwia kontekstowe wyróżnienie wystawionej oferty w wynikach wyszukiwania. Aby taka reklama została wyświetlona, dana oferta musi znajdować się na pozycji nr 1 na karcie produktu. “Marka sponsorowana” to pakiet dla producentów i sprzedawców, którzy chcą zwiększyć rozpoznawalność marki, sklepu bądź oferowanych produktów. Reklama wyświetla się nad wynikami wyszukiwania m.in. na podstawie słów kluczowych i składa się z grafiki (np. logo sklepu), krótkiego hasła/opisu oraz min. 3 wskazanych produktów. W przypadku reklamy „Marka sponsorowana” oferta nie musi być nr. 1 na karcie produktu.

Empik Ads opiera się na modelu CPC (cost per click) i mechanizmie licytacji stawek. Sprzedawca decyduje, ile chce zapłacić za klik i jaki maksymalny budżet przeznaczy na kampanię: za dzień lub za cały okres działań. Reklamodawcy otrzymują też narzędzia analityczne i mogą na bieżąco monitorować wyniki.

Według danych Mediapanel Gemius Polska z czerwca br. strona Empik.com oraz aplikacja Empik miały łącznie prawie 7,15 mln użytkowników miesięcznie, więcej niż Amazon (6,4 mln), ale trzy razy mniej niż lider rynku Allegro (21,5 mln). Marketplace Emiku, czyli EmpikPlace, ma ponad 5 mln ofert od sprzedawców zewnętrznych w 20 kategoriach.

Paweł Piasecki 948 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.