Co nowego w social mediach (28)

Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w agencji marketingu efektywnościowego Performics, zebrała kolejną porcję informacji o nowych rozwiązaniach oferowanych przez platformy społecznościowe.

Według raportu Brand Finance Global 500, TikTok1 jest najszybciej rozwijającą się aplikacją, stając na czele globalnej rewolucji w konsumpcji mediów. Mogliśmy więc się spodziewać, że inni gracze wezmą przykład z TikToka i zaczną wprowadzać podobne funkcje w swoich aplikacjach. Zrobił to YouTube, Instagram, a teraz przyszedł czas na Twittera. Co więcej, platformy szczególnie stawiają na twórców, z tego powodu Instagram zaczął opracowywać nową funkcję, w której użytkownicy tworzący treści będą mogli stworzyć swoje portfolio, aby zaprezentować się markom i nawiązać współpracę. Z kolei na Facebooku ma pojawić się możliwość dla twórców tworzenia postów tylko dla subskrybentów.

Instagram opracowuje nową opcję zestawu medialnego

Instagram kontynuuje swoje plany dotyczące nowej opcji tworzenia zestawu medialnego w aplikacji, która poprowadzi twórców przez proces budowania własnego portfolio do marek, w celu zapewnienia większej liczby umów marketingowych z influencerami. Funkcja była testowana już w zeszłym miesiącu, jednak Instagram najwyraźniej przeszedł do następnego etapu rozwoju tej opcji, z nowym ekranem powitalnym i podglądem, jak będzie działać ten proces. Jak widać na udostępnionych materiałach, Instagram dodał nowy ekran z intro do swojego Media Kit, który teraz nazywa się „Creator Portfolio”. Jak zauważa Instagram, zaletą portfolio twórców w porównaniu z listą Creator Marketplace jest to, że umożliwi to użytkownikom udostępnianie swojego profilu bezpośrednio potencjalnym partnerom w aplikacji. Instagram już potwierdził, że eksperymentuje z tą opcją, choć na tym etapie pozostaje ona wewnętrznym prototypem.

Twitter wprowadza nowe opcje przeglądania treści wideo

Twitter chce pochylić się nad pojawiającymi się trendami konsumpcji wideo, dzięki dwóm nowym aktualizacjom zaprojektowanym w celu poprawy jakości wideo na Twitterze. Po pierwsze, Twitter dodaje nową opcję, która jednym kliknięciem rozszerzy tweetowane filmy do trybu pełnoekranowego. Jak przedstawia platforma, po uruchomieniu filmu w trybie pełnoekranowym, użytkownik będzie mógł dalej odkrywać kolejne. Aby użytkownik rozpoczął przeglądanie bardziej interesujących treści wideo, wystarczy że przewinie je w górę. Jeśli będzie chciał wyjść z przeglądarki i wrócić do oryginalnego tweeta, będzie musiał kliknąć strzałkę wstecz w lewym górnym rogu. Jak nietrudno się domyślić, jest to opcja bardzo przypominająca TikToka czy IG Reels. Użytkownik dzięki nowej funkcji, będzie mógł odkryć więcej treści wideo, w szczególności w aplikacji, poprzez wprowadzenie przewijanego w pionie kanału klipów. Nowość będzie dostępna w najbliższych dniach dla osób korzystających z Twittera w języku angielskim na iOS. Oprócz tego Twitter chce również położyć większy nacisk na treści wideo w karcie „Eksploruj”, dzięki nowej karcie „Dla Ciebie” z karuzelą wideo. Ta opcja jest obecnie dostępna dla osób w wybranych krajach korzystających z Twittera w języku angielskim na iOS i Androida.

Nowe badanie pokazuje, że Snapchat wywołuje silniejsze emocje

Według badań użytkownicy Snapchata są szczęśliwsi podczas korzystania z aplikacji w porównaniu z innymi platformami społecznościowymi. Istnieje wiele powodów, ale Snap twierdzi, że dzieje się tak, ponieważ ludzie czują się swobodniej, żeby „wyrażać swoje autentyczne ja”, ponieważ na ogół komunikują się z najbliższymi przyjaciółmi i rodziną w aplikacji. Snapchat wraz z Neuro-Insight, która jest firmą neuroanalityczną i neuromarketingową, zagłębili się w to, co dokładnie dzieje się z użytkownikami podczas korzystania z aplikacji. Aby się tego dowiedzieć, przeprowadzili badanie na próbie 126 osób w wieku od 16 do 39 lat, aby zobaczyć, jak reagują na reklamy w Snapchacie w porównaniu z trzema innymi konkurencyjnymi platformami. Użytkownicy nosili słuchawki z osadzonymi elektrodami, które umożliwiły firmie Neuro-Insight pomiar aktywności mózgu i uzyskanie prawdziwej reprezentacji tego, jak ludzie reagują psychicznie na różne elementy. Według kluczowych ustaleń, poziomy zaangażowania neurologicznego pozostawały stosunkowo wysokie podczas korzystania ze Snapa, niezależnie od tego, co robili. Co więcej, wyświetlono uczestnikom te same reklamy na każdej platformie, gdy użytkownicy widzieli je na Snapchacie, wyniki zaangażowania były 1,6 razy wyższe niż w innych aplikacjach. Z pełnym raportem badania można zapoznać się tutaj.

Meta dodaje ulepszenia dla reklam połączeń

Meta ogłosiła kilka nowych aktualizacji swoich „reklam telefonicznych”, które mają na celu zachęcenie użytkowników Facebooka i Instagrama do skontaktowania się z daną firmą w celu uzyskania dodatkowych informacji. Po pierwsze, Meta testuje nową opcję „oddzwaniania”, która da ludziom możliwość zażądania oddzwonienia z danej firmy, jeśli jest zbyt zajęta, aby odebrać ich pierwsze połączenie. Meta obecnie testuje tę opcję z wybranymi firmami. Reklamy telefoniczne umożliwiają reklamodawcom kontaktowanie się z klientami w czasie rzeczywistym, umieszczając w reklamach przycisk ”Zadzwoń teraz”. Aby zwiększyć wartość dla firm korzystających z reklam połączeń, platforma ogłasza kilka nowości takich jak m.in. uwzględnienie reklam telefonicznych jako formatu w ramach celu sprzedaż/konwersje, czy 60-sekundową opcję optymalizacji połączeń w celach związanych z generowaniem leadów, ruchem i sprzedażą, aby umożliwić firmom optymalizację reklam tak, aby docierały do ​​osób, które najprawdopodobniej zaangażują się w dłuższą rozmowę. Więcej informacji o wprowadzanych nowościach można znaleźć tutaj.

Funkcje testowe i eksperymenty YouTube

YouTube stara się zapewnić więcej informacji na temat usuwania treści i naruszeń, a także eksperymentuje z nową formą analityki średnich wyników wideo, wraz z ulepszonym odkrywaniem hashtagów, co może mieć wpływ na planowanie przyszłych działań. Jak przedstawia YouTube, wielu użytkowników komunikowało, że chcieliby wiedzieć, czy i kiedy ich komentarz został usunięty z powodu naruszenia wytycznych dla społeczności. Z tego powodu platforma testuje nowe powiadomienia, które poinformują użytkownika o usunięciu komentarza. Co więcej, jeśli ktoś zostawi wiele obraźliwych opinii, może otrzymać tymczasowy limit czasu, który zablokuje możliwość komentowania na maksymalnie 24 godziny. Jeżeli dany użytkownik będzie brał udział w eksperymencie, zobaczy sygnatury czasowe w YouTube Studio, a także w wiadomości e-mail, jeśli platforma stwierdzi, że doszło do naruszenia zasad. YouTube twierdzi, że pomoże to zmniejszyć liczbę obraźliwych komentarzy na platformie, jednocześnie zwiększając przejrzystość procesu, aby pomóc ludziom zrozumieć, w jaki sposób złamali zasady, co może również pomóc w kierowaniu ich przyszłym zachowaniem. Dodatkowo YouTube testuje również nową kartę analityczną w YouTube Studio, która pokaże twórcom liczbę wyświetleń, które otrzymują na różnych formatach, w tym VOD, Shorts i streamach na żywo. Nowa karta danych zapewni wgląd w średnią liczbę wyświetleń w każdym formacie na podstawie ostatnich 10 przesłanych plików. Więcej o wprowadzanych testach można znaleźć tutaj.

Facebook testuje posty „tylko dla subskrybentów”, aby ulepszyć ofertę dla twórców

Facebook testuje nową opcję dla twórców, która umożliwiłaby ograniczenie dostępu do swojego posta subskrybentom tylko przez początkowy okres po opublikowaniu – czy to 24 godziny, 48 godzin, czy tydzień. Jak widać na poniższym screenie, niektórzy użytkownicy mają teraz dostęp do przełącznika „Wczesnego dostępu dla subskrybentów” w swoich ustawieniach, który umożliwia ograniczenie dostępu do posta dla wybranego okresu czasu. Oczywiście, aby korzystać z tej opcji, użytkownik musi najpierw posiadać subskrybentów. Opcja ta może być kolejnym przydatnym narzędziem w rozwijającym się dążeniu Mety do zwiększenia jej atrakcyjności dla twórców, aby więcej z nich częściej publikowało treści w jej aplikacjach.

YouTube dodaje lektora w krótkich filmach oraz nową opcję odpowiedzi na komentarze

YouTube dodał nową opcję, która pozwala twórcom na dodanie głosu do swoich Shortsów w aplikacji. Oczywiście od jakiegoś czasu można używać takiej funkcji na TikToku i Instagram Reels, więc funkcjonalnie nie jest to rewolucyjny dodatek. Ale nie musi tak być – ta opcja zapewni więcej możliwości kreatywnych w ramach podejścia twórców do filmów krótkometrażowych i może pomóc poprawić prezentację ich klipów na różne sposoby.

YouTube twierdzi, że głos lektora krótkich filmów jest już dostępny na iOS, natomiast nie ma informacji kiedy pojawi się na o Androidzie. Co więcej platforma wprowadza możliwość odpowiedzi na komentarze za pomocą wideo, co możemy znaleźć już na TikToku. Użytkownik będzie mógł odnieść się do umieszczonego pod swoim filmem komentarza za pomocą filmu, jednak nie będzie pojawiać się ona pod samym komentarzem, a w Shortsach. Nowa opcja jest już wprowadzana i będzie dostępna dla wszystkich twórców krótkich filmów na iOS i Androida w nadchodzących tygodniach.

1 Raport Brand Finance Global

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas, klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku.

Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.