Inbornmedia i Woodcut International ruszają do Cannes z "Podziemną armią"

4-odcinkowy serial dokumentalny zostanie po raz pierwszy zaprezentowany w Cannes na międzynarodowych targach MIPCOM.

„Podziemna armia” ("Underground Army") stała się już hitem w rankingach oglądalności na kanale Polsat Viasat History w Polsce. Serial pojawił się też już na zagranicznych rynkach Viasatu. Woodcut International zajmuje się globalną dystrybucją poza Europą Środkowo-Wschodnią i Skandynawią, gdzie za dystrybucję odpowiada Viasat.

Wyprodukowany przez Inbornmedia i Woodcut International serial (4 godzinne odcinki) opowiada historię Polskiego Państwa Podziemnego – największej organizacji antyhitlerowskiej partyzantki i akcji konspiracyjnych w okupowanej Europie podczas II wojny światowej, kładąc nacisk na kluczową rolę, jaką ruch podziemny odegrał w gromadzeniu informacji wywiadowczych, komunikowaniu się z aliantami i zakłócaniu niemieckiej machiny wojennej. Pokazuje m.in. unikalną broń i brawurowe działania militarne – likwidację zdrajców, oprawców, a nawet jeden z największych w historii napadów na bank.

"Armia podziemna" wykorzystuje materiały archiwalne – niektóre z nich w kolorze i sfilmowane potajemnie podczas Powstania Warszawskiego, a także spektakularne rekonstrukcje nakręcone w Polsce. Komentarzy eksperckich dostarczają uznani międzynarodowi historycy i autorzy, w tym Alexandra Richie, Jochen Boehler, Geoffrey Roberts, Roger Moorhouse i Anita Prażmowska, a z Polski m. in. Paweł Ukielski, Rafał Wnuk, Michał Mackiewicz i płk Piotr Gastal.

- Możliwość wyprodukowania serii we współpracy z tak znakomitymi, międzynarodowymi partnerami jak Woodcut International i Viasat World jest dla nas szczególnie cenna, ponieważ daje szansę, aby historia Polskiego Państwa Podziemnego została wreszcie rozpoznana na całym świecie. Eksportujemy polską telewizję od lat i będziemy to robić coraz intensywniej. To jest bardzo skuteczny sposób na promocję naszego kraju - mówi Maciej Pawelczyk, CEO, Inbornmedia.

Inbornmedia zajmuje się produkcją telewizyjną od 2005 r., dostarczając ponad 100 godzin kontentu telewizyjnego rocznie, dla takich nadawców jak: Polsat, Discovery Networks, BBC, Viasat, TVN, czy TVP. Firma stworzyła "Złomowisko PL" - najchętniej oglądany serial dokumentalny emitowanym na antenie Discovery Channel Polska. Wyprodukowała też pierwszą polski serial dla BBC pod tytułem “Spakowane życie”.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.