Co nowego w social mediach (30)

Od pewnego czasu największe aplikacje social mediowe koncentrują swoją uwagę na twórcach, dążąc do tego, by coraz częściej publikowali treści na poszczególnych platformach - pisze Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w agencji marketingu efektywnościowego Performics.

Coraz częstsze są zmiany i wprowadzanie nowych funkcji, które mają ułatwiać autorom treści ich tworzenie. Meta udostępnia na Facebooku funkcję „Branded Content Tags”, w której twórcy będą mogli oznaczać w swoich rolkach treści marketingowe. Instagram planuje wprowadzić odznaki dla użytkowników, którzy tworzą rolki na platformie, co z pewnością mogłoby być dla nich motywatorem do tworzenia jeszcze więcej materiałów. Pinterest natomiast przygotował coś dla marketerów, aby zrozumieli dynamicznie zmieniające się trendy, które cieszą się aktualnie największą popularnością.

Meta udostępnia „Branded Content Tags” wszystkim twórcom rolek na Facebooku

Od teraz twórcy mogą używać etykiety „Branded Content” dla treści markowych na rolkach na Facebooku, a uczestniczący sponsorzy będą mogli łatwo przekonwertować je na reklamy treści markowych. Jak zauważa Meta, dzięki użyciu tagu dotyczącego treści markowych, partnerzy biznesowi zostaną powiadomieni o takim poście i otrzymają pewne dane dotyczące jego skuteczności. Meta ponadto zauważa, że ​​wszystkie treści twórców, na które ma wpływ marka lub produkt w celu wymiany wartości, muszą oznaczyć tę firmę, aby pozostać w zgodzie z wytycznymi Mety. Meta po raz pierwszy umożliwiła korzystanie z tagu dotyczącego marki dla rolek na Instagramie w 2020 roku, więc nie jest to w żaden sposób nowa koncepcja, natomiast zostaje ona rozszerzona w obszarze samego Facebooka. Wszyscy twórcy, którzy przestrzegają zasad Mety dotyczących zarabiania przez partnerów i treści markowych, będą mogli od dziś korzystać z narzędzia Branded Content. Więcej informacji – w tym przewodnik dotyczący korzystania z Branded Content dla rolek dostępny jest tutaj.

Pinterest udostępnia nowe informacje dla marketerów

Pinterest ogłosił aktualizację swojego narzędzia Pinterest Trends, które ma pomóc marketerom uzyskać lepszy wgląd w najnowsze zmiany. Po pierwsze, Pinterest dodał kilka nowych skrótów do trendów na stronie głównej, co ułatwi znalezienie kluczowych informacji, a nowy interfejs zapewni łatwiejszy dostęp do raportów i notatek, które mogą pomóc w podejmowaniu strategicznych decyzji.

Użytkownicy będą teraz mogli uzyskać dostęp do:

  • Trendów, które uwielbiają odbiorcy – ten widżet pozwoli reklamodawcom zobaczyć, jakie trendy cieszyły się popularnością wśród zaangażowanych użytkowników i obserwatorów w ciągu ostatnich 90 dni.

  • Trendów według danych demograficznych – umożliwi to również reklamodawcom filtrowanie według wieku, tematu, czasu i miejsca.

  • Trendów sezonowych – ma to na celu pomóc reklamodawcom lepiej dopasować treści i kalendarze marketingowe do momentów, w których użytkownicy są najbardziej zaangażowani w różne tematy.

Pinterest rozszerza również dostęp w Pinterest Trends dla 30 dodatkowych krajów i 22 języków na całym świecie.

Narzędzie Pinterest Trends można znaleźć tutaj

Twitter uruchamia wstępny test czatów audio

Twitter chce jeszcze bardziej zwiększyć zaangażowanie społeczności w aplikacji, wprowadzając nowy test, który umożliwi administratorom społeczności tworzenie specjalnych przestrzeni audio w ich grupach. Teraz niektórzy administratorzy społeczności w USA na Twitterze będą mogli uruchomić czaty audio, które będą widoczne tylko w obrębie grupy. Gdy przestrzeń zostanie uruchomiona w społeczności, której użytkownik jest członkiem, zostanie ona podświetlona na pasku na górze osi czasu. Użytkownicy odwiedzający społeczność również będą mogli zobaczyć i dołączyć do przestrzeni utworzonej w tej grupie, ale tylko członkowie społeczności gospodarzy będą mogli odpowiadać oraz angażować się.

TikTok ogłasza nowe partnerstwo z Linktree

TikTok ogłosił nowe partnerstwo z Linktree, które zapewni twórcom więcej opcji linków polecających, bezpośrednio zintegrowanych z ich profilem na TikToku, co pomoże zwiększyć ruch z aplikacji. Linktree to aplikacja webowa, która tworzy bardzo prostą stronę internetową, na której użytkownik umieszcza linki do wszystkich miejsc, na jakich mu zależy. Następnie w bio danej platformy podaje już adres tylko do tej strony. Nowa integracja umożliwi twórcom zalogowanie się na swoje konta na TikToku za pośrednictwem Linktree, aby wyróżnić swój profil i wyświetlić do sześciu filmów. Twórcy będą mogli wybrać wyświetlanie swoich najnowszych lub najpopularniejszych filmów lub ręcznie wybrać filmy, które chcą wyświetlić w linku w bio. Użytkownicy będą mieli możliwość przeglądania profilu twórcy i odtwarzać filmy natywnie w Linktree bez opuszczania aplikacji. Przewodnik dotyczący konfigurowania Linketree z TikTokiem można znaleźć tutaj.

Snap wprowadza nowy przewodnik AR dotyczący prowadzenia resuscytacji krążeniowo-oddechowej

Snapchat nadal rozwija potencjał i praktyczną wartość AR, tym razem poprzez współpracę z Międzynarodową Federacją Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca nad nowym przeglądem AR RKO, który pomoże ludziom przeprowadzić kluczowe lekcje z ratujących życie technik RKO. Nowe środowisko AR zapewnia przegląd tego, jak wykonywać resuscytację krążeniowo-oddechową, wraz z elementami quizu i innymi szczegółami, które pomagają edukować ludzi na temat tego procesu. Inicjatywa została uruchomiona z okazji Światowego Dnia Przywracania Czynności Serca, której celem jest podniesienie świadomości i edukacja w zakresie RKO i automatycznych defibrylatorów zewnętrznych w społeczności. Aby wypróbować efekt AR, wystarczy zeskanować poniższy Snapcode w aplikacji.

Instagram pracuje nad nowymi odznakami dla twórców

Według badacza Alessandro Paluzzi, który regularnie wychwytuje nadchodzące funkcje znajdujące się w aplikacji, platforma opracowuje nową funkcję o nazwie „Achievements” dla rolek. Być może wkrótce pojawi się nowy element w opcjach rolek, który będzie wyświetlał odznaki takie jak „Trendsetter” i „Creative Streak” za udostępniane treści. Odznaki byłyby widoczne tylko dla twórców, co mogłoby działać jako element zachęcający do tego, aby użytkownicy jeszcze częściej publikowali rolki. Jak dotąd nie ma oficjalnej informacji, czy takie testy są przeprowadzane przez Instagrama.

Twitter wprowadza nowy przycisk CTA „Link Spotlight” dla kont profesjonalnych

Po przetestowaniu ich w ciągu ostatnich kilku miesięcy, Twitter oficjalnie uruchomił nową funkcję „Link Spotlight” dla amerykańskich kont profesjonalnych, która umożliwia markom dodawanie adresu URL ze zmiennym przyciskiem CTA do swojego profilu w aplikacji. „Link Spotlight” jest teraz dostępny dla użytkowników z USA w ustawieniach profilu zawodowego, jako kolejny element funkcji, który można umieścić na ekranie swojego profilu na Twitterze. Po wybraniu, użytkownik będzie mógł wpisać docelowy adres URL i wybrać wybraną etykietę przycisku CTA. Co ważne, Twitter zezwala na wprowadzenie tylko niektórych adresów URL w wyświetlaniu „Link Spotlight”, a tylko 34 domeny faktycznie kwalifikują się do uwzględnienia ich w tej opcji. Twitter twierdzi, że w przyszłości rozważy rozszerzenie listy CTA i adresów URL, na podstawie próśb od użytkowników. Wiecej informacji o tym rozwiązaniu, można znaleźć tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas, klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku.

Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.