Nadspodziewanie dobre wyniki Netfliksa

Nie tylko odzyskał to, co stracił od początku roku, ale jeszcze powiększył bazę subskrybentów.

Amerykański serwis streamingowy Netflix miał nadspodziewanie udany III kwartał br. Pozyskał bowiem nieco ponad 2,4 mln nowych użytkowników, powiększając liczbę płacących subskrybentów do 223,1 mln. Tym samym odrobił straty z I i II kwartału (łącznie: -1,17 mln).

Na koniec roku Netflix prognozuje, że będzie miał 227,6 mln płacących subskrybentów, o 5,75 mln (+26%) więcej niż na koniec zeszłego roku.

Jak już informowaliśmy, w przyszłym miesiącu Netflix wprowadzi w 12 krajach nowe najtańsze plany taryfowe z reklamami. Jednocześnie zapowiada od początku przyszłego roku zaostrzenie polityki względem tzw. współdzielenia kont, popularnego także w Polsce. Użytkownicy serwisu, którzy nadal będą chcieli je współdzielić z rodziną lub znajomymi, będą musieli do tego dopłacić albo – na co stawia serwis – przekształcić je właśnie w te najtańsze, z reklamami. W abonamentach (subskrypcjach) ma być tych reklam 5 minut na godzinę.

Maciej Burlikowski 1706 Artykuły

W "Media & Marketing Polska" od 2000 r. Zajmuje się m.in. branżą telekomunikacyjną, usług finansowych, samochodami i energetyką. Uwielbia podróże dalekie i bliskie.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.