YouTube ma już w Polsce 25 milionów dorosłych użytkowników

W czasie YouTube Brandcast ogłoszone zostało globalne partnerstwo YouTube z Shopify.

Personalizacja treści i reklam, krótkie formy wideo oraz social commerce – to główne trendy omawiane podczas tegorocznego YouTube Brandcast. W trakcie wydarzenia zaprezentowana została także integracja YouTube z Shopify. YouTube ma już 25 milionów dorosłych użytkowników w Polsce, a 12 milionów widzów ogląda treści z platformy na telewizorach.

W tym roku oglądaliśmy treści wideo w internecie o 30% dłużej niż rok temu. Równolegle oglądalność telewizji zmalała do najniższego poziomu w ostatniej dekadzie. Kolejna zmiana, jaka zaszła w ostatnich latach, to fakt, że telewizor definitywnie przestał nam kojarzyć się wyłącznie z oglądaniem telewizji. W Stanach Zjednoczonych więcej gospodarstw ma dzisiaj telewizor podłączony do internetu niż do telewizji kablowej. W przypadku YouTube w Polsce platformę na telewizorach podłączonych do internetu ogląda miesięcznie 12 mln polskich widzów. Connected TV to dla YouTube drugi rok z rzędu najszybciej rosnący sposób oglądania przez użytkowników.

Boom na social commerce niewątpliwie zbliża się do nas wielkimi krokami już dzisiaj. W czasie YouTube Brandcast ogłoszone zostało globalne partnerstwo YouTube z Shopify, dzięki czemu twórcy będą mogli zintegrować swoje sklepy z tworzonym przez siebie kontentem na YouTube. Oznacza to, że widzowie będą mogli kupić produkty od sprzedawców w ramach Shopify podczas oglądania filmów lub transmisji na żywo. Powtarzanie komunikatu i synergia – wyniki badania SAR, Google i Kantara. Podczas YouTube Brandcast zaprezentowane zostały też wyniki najnowszego badania Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR we współpracy z Google oraz Kantarem dotyczącego częstotliwości kontaktów reklamowych i ich przełożenia na skuteczność reklamy. W jego ramach testowany był 2-, 3- oraz 4-krotny kontakt z grupą reklam, które były oglądane maksymalnie na przestrzeni tygodnia. Respondenci mogli zobaczyć testowane reklamy na tej samej platformie lub na miksie różnych platform. – Im więcej razy powtórzymy komunikat, tym większe szanse, że konsument zapamięta hasło reklamowe marki. Wzrosty te są bardzo widoczne, nawet kiedy zwiększamy częstotliwość z 3 do 4 kontaktów i wszystkie te kontakty reklamowe rozgrywają się na przestrzeni tygodnia. Osiągamy wtedy przyrosty zarówno zapamiętywalności samej reklamy, jak i wskaźników marketingowych, takich jak świadomość marki czy intencja zakupowa – mówi Michał Protasiuk, senior marketing research & insights manager, Google.

W tym roku Google wprowadził w Polsce integrację danych telewizyjnych Nielsena z krzywymi zasięgu YouTube. Metodologia opracowana przez Google pozwala połączyć i zdeduplikować te dane. Reklamodawcy mogą korzystać w tym celu z dwóch nowych narzędzi: planera zasięgu, który umożliwia zaplanowanie kampanii, uwzględniając łączne zasięgi TV i YouTube, oraz raportu x-mediowego, który pozwala łączne zasięgi raportować. – W efekcie reklamodawcy mogą uzyskać odpowiedzi na wiele pytań, np. jak podzielić optymalnie budżet między telewizję i YouTube; jak wielu klientów obejrzy reklamę na YouTube, w telewizji oraz w obydwu tych mediach; z jaką częstotliwością kampania dotrze do różnych grup wiekowych. Pozwoli to lepiej zaplanować im kampanię w podziale na telewizję i YouTube – tłumaczy Dorota Bigo, industry head, Google.

Poniżej zapis całego tegorocznego YouTube Brandcast wraz z koncertem Ralpha Kamińskiego.

Katarzyna Kacprzak 706 Artykuły

Zajmuje się agencjami reklamowymi i eventowymi. Ma na oku studia produkcyjne i branżę OOH. Gdyby mogła wybrać byłaby kopistką w Bibliotece Aleksandryjskiej.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.