Co nowego w social mediach (31)

Cotygodniowy przegląd nowości prezentuje Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w agencji marketingu efektywnościowego Performics.

W dzisiejszym przeglądzie m.in. coś dla użytkowników konta Google - nowe narzędzie, które pozwala decydować, czy spersonalizowane reklamy mają trafiać do nich, a także dowiedzieć się, dlaczego dana reklama wyświetliła się właśnie im. Podobną funkcję możemy zauważyć również na Facebooku, klikając w ikonę znajdującą się w lewym dolnym rogu na wyświetlającej się reklamie. Nie zabraknie również nowości dla miłośników Instagrama - to m.in. kilka funkcji, które mają zwiększyć bezpieczeństwo w aplikacji. Wspominamy także o zmianach, które wprowadził YouTube, Snapchat czy Pinterest.

Nowe narzędzie do personalizacji reklam od Google

Nowe narzędzie od Google „Moje Centrum Reklam” pozwoli użytkownikom na większą kontrolę nad tym, jakie reklamy będą im wyświetlane w wyszukiwarce Google, na YouTube oraz w karcie Discover. Najnowsze rozwiązanie pozwoli na szybkie blokowanie reklam oraz personalizowanie informacji, na bazie których pojawiają się reklamy. Użytkownik po zalogowaniu się do konta Google, będzie miał możliwość wybrania opcji, która pozwoli na częstsze wyświetlanie reklam marek i tematów, które interesują danego odbiorcę, jednocześnie niwelując częstotliwość tych, którymi jest mniej zainteresowany. Użytkownik będzie mógł również zupełnie wyłączyć reklamy spersonalizowane. Nadal będzie mógł wtedy widzieć reklamy, ale prawdopodobnie mniej trafne. Ustawienia będą obowiązywały we wszystkich miejscach, które użytkownik odwiedzi po zalogowaniu się na konto Google. Dotyczy to również ponad 2 milionów stron i aplikacji, które współpracują z Google przy wyświetlaniu reklam. Co więcej, w wielu przypadkach użytkownik będzie mógł usunąć pokazywane reklamy. W zależności od ustawień reklam, wprowadzone zmiany zaczną obowiązywać na wszystkich zalogowanych urządzeniach, zarówno w produktach Google, jak i na stronach oraz w aplikacjach partnerów. Platforma dodatkowo wprowadza funkcję „Dlaczego ta reklama?”, dzięki której użytkownik może dowiedzieć się, czemu to właśnie on widzi daną reklamę.

 Więcej o tych i innych rozwiązaniach można znaleźć tutaj.

Większe bezpieczeństwo na Instagramie

Instagram dodał kilka nowych narzędzi bezpieczeństwa, aby zapewnić użytkownikom większą kontrolę nad ich doświadczeniami w aplikacji. Na przykład zaawansowane blokowanie użytkowników, automatyczne ukryte słowa, aby chronić ludzi przed obraźliwymi odpowiedziami czy nowe komunikaty o negatywnym zachowaniu. Już w zeszłym roku Instagram wprowadził aktualizację swoich narzędzi blokujących, które umożliwiły użytkownikom blokowanie nie tylko jednego konta, ale także wszelkich kolejnych kont utworzonych przez tego użytkownika. Nowa aktualizacja umożliwia blokowanie istniejących kont, które dana osoba może już posiadać. Dzięki tej funkcji, użytkownik po zablokowaniu kogoś na Instagramie, będzie miał także możliwość zablokowania każdego innego konta należącego do tej osoby. Instagram rozszerza również swoją funkcję „Ukrytych słów”, która blokuje wybrane przez użytkownika słowa, wyrażenia i emotikony, które może chcieć ukryć. Wszelkie odpowiedzi na relacje zawierające te słowa, będą następnie przenoszone do przefiltrowanych folderów. W tej funkcji ulepszone zostało filtrowanie tak, aby wykryć i ukryć bardziej celowe błędy pisowni obraźliwych terminów, na przykład, jeśli ktoś używa „1” zamiast „i”. Co więcej, Instagram dodaje również nowe powiadomienia w wiadomościach prywatnych, przypominające o uprzejmości podczas rozmowy, które użytkownik zobaczy na dole czatu. Takie drobne elementy mogą odegrać znaczącą rolę w zmniejszeniu obraźliwych interakcji.

Więcej informacji na temat wprowadzanych aktualizacji można znaleźć tutaj.

Zaktualizowany wygląd i styl YouTube

YouTube ogłosił szereg poprawek wizualnych i aktualizacji interfejsu, które mają sprawić, że aplikacja będzie łatwiejsza w użyciu. Największą zmianą jest pinch to zoom, która umożliwia użytkownikom rozszerzenie ekranu odtwarzania w celu zbadania niektórych szczegółów lub elementów filmu. YouTube wprowadza również bardziej precyzyjne próby pomocy użytkownikom w znalezieniu dokładnego punktu klipu wideo, do którego muszą przejść. Co więcej, platforma aktualizuje również strefę wizualną, w tym tryb otoczenia, który zapewnia lepiej dopasowane wizualnie wrażenia podczas oglądania. Tryb otoczenia dostosowuje się do koloru filmów na ekranie, a tło nieznacznie się przesuwa, aby skupić się na głównej treści. Dodatkowo pojawia się zmiana prezentowania linków w opisach filmów, będą teraz wyświetlać się w postaci przycisku, a częste czynności, takie jak polubienie, udostępnienie i pobieranie, zmieniły swój wygląd w celu zminimalizowania rozpraszania uwagi.

Więcej o zmianach wprowadzonych na YouTube można znaleźć tutaj.

Pinterest wprowadza nowe podejście do treści wideo przez partnerstwo z Luwrem

Pinterest ogłosił nową aktywację we współpracy z Luwrem, która umożliwi użytkownikom oglądanie historycznej galerii sztuki za pomocą elementów wideo w aplikacji. Seria filmów zabierze użytkowników za kulisy i zaprezentuje niewidoczne elementy przestrzeni, zapewniając więcej możliwości zaangażowania. Jak wyjaśnia sam Pinterest: „Seria oryginalnych filmów „A look at the Louvre” dzieli się arcydziełami muzeum i architekturą na przestrzeni wieków. Treści obejmują wycieczki poza utartymi szlakami, pozwalające odkryć zarówno zbiory, jak i dziedzińce i klatki schodowe muzeum, a także inne nietypowe miejsca. Filmy zapraszają widzów do podziwiania szczegółów w muzeum, takich jak pięknie wykonane sufity i widoki z okien. Z całą serią można zapoznać się tutaj.

Pinterest nawiązuje współpracę z Warner Music Group i Merlin

Pinterest ogłosił nowe partnerstwo z Warner Music Group, Warner Chappell Music, Merlin i BMG, które ma na celu wprowadzić na platformę najlepszych współczesnych artystów i muzykę. Dzięki tej współpracy użytkownicy będą mogli dodawać utwory Eda Sheerana, Silk Sonic, Anitty i wielu innych do swoich przypinek Idea Pins. To partnerstwo rozszerza istniejącą bibliotekę muzyki na Pintereście o licencjonowane popularne utwory, obsługiwane przez 7Digital, wiodącą platformę cyfrowych rozwiązań muzycznych B2B, która umożliwi społeczności Pinteresta dostęp do globalnego katalogu muzyki. Oprócz nowego katalogu muzyki i wykonawców, który jest teraz dostępny na iOS i Androida, Pinterest wprowadził także nowe środowisko muzyczne, aby jeszcze bardziej ułatwić Pinnerom i twórcom znajdowanie i dodawanie ulubionych utworów do Idea Pins. Ta nowa opcja umożliwi użytkownikom wyszukiwanie interesującego ich utworu według tytułu, wykonawcy lub słowa kluczowego. Obecnie muzyka w Idea Pins jest dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych.

TikTok o potencjale transmisji na żywo dla marek

Transmisje na żywo to ogromna część chińskiej wersji TikToka (Douyin), a każdego roku w regionie wydawane są miliardy na transmisję na żywo. Natomiast zachodnia publiczność jak dotąd nie jest aż tak otwarta na to rozwiązanie. TikTok nadal pracuje nad integracją handlu na żywo i stara się przekonać do tego zachodnich widzów. Platforma opublikowała nowy przegląd możliwości transmisji na żywo na TikToku dla marek., w którym można znaleźć informacje m.in. o tym, że 62% użytkowników codziennie ogląda transmisje live w aplikacji, a ponad połowa użytkowników TikToka po obejrzeniu transmisji live dokonała zakupu. Takie dane wskazują na szereg nowych możliwości dla wielu marek, dla których ta funkcjonalność może szybko stać się kluczowym elementem w ich strategii. Więcej informacji, znajdziecie w poniższej grafice.

Snapchat ogłasza nowe funkcje dla Snapchata+

Snapchat dodaje kilka nowych elementów do swojego pakietu subskrypcji Snapchat +, który oferuje kilka dodatkowych funkcji w aplikacji za cenę 3,99 USD miesięcznie. Snapchat dodaje m.in. opcję Custom Story Expiration dla subskrybentów Snapchat+, co umożliwi użytkownikom S+ ustawianie wygaśnięcia Snapów w ich historii po godzinie lub w opcji do tygodnia. Snapchat dodaje również niestandardowe dźwięki powiadomień, a subskrybenci S+ mogą ustawić różne tony dla różnych znajomych. Oprócz tych nowych aktualizacji Snapchat umożliwia także użytkownikom zakup subskrypcji Snapchat + dla innych osób w aplikacji w okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia. Mimo, że nie są to spektakularne zmiany, to użytkownicy chętnie zapisują się do programu Snapchat+, co może tylko potwierdzić liczba płacących subskrybentów, która wynosi 1,5 miliona.

Zmiany w reklamie wyrobów medycznych

Na początku 2023 roku mają wejść w życie nowe przepisy dotyczące reklamowania wyrobów medycznych przez influencerów, a za złamanie przepisów grozić będzie kara nawet 2 milinów złotych. Zakazane będzie promowanie w mediach tradycyjnych, internecie i social mediach sprzętów specjalistycznych, w tym implantów, wyrobów opartych na działaniu lasera czy kwasu hialuronowego. Nowe ograniczenia odnoszą się również do reklamy działalności gospodarczej lub zawodowej, w której wykorzystuje się dany produkt, w tym promowanie wyrobów w czasie spotkań z klientami, sponsorowanie targów, pokazów, konferencji, kongresów naukowych itp. W przypadku pozostałych wyrobów medycznych, reklama musi być „sformułowana w sposób zrozumiały dla laika”, czyli osoby bez wykształcenia medycznego. Reklamodawcy, producenci leków, suplementów oraz właściciele gabinetów medycyny estetycznej mają czas na dostosowanie swoich kampanii reklamowych do 30 czerwca 2023 roku, jeżeli zaczną się one przed 1 stycznia.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas, klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.