Channel Factory: 64% badanych ograniczy świąteczne wydatki
Badanie dotyczące preferencji konsumentów przeprowadzono na rynkach europejskich (Francja. Holandia, Niemcy, Wielka Brytania) oraz w Stanach Zjednoczonych.
Badanie pokazuje także rosnący wpływ reklam na YouTube na decyzje zakupowe. 45% kupujących w okresie świątecznym we Francji wyda więcej pieniędzy na zakupy zainspirowane reklamami marek na YouTube. Z kolei 49% dokonujących zakupy świąteczne w Niemczech deklaruje, że czuje się pewniej przy zakupie prezentu po obejrzeniu reklamy marki na YouTube.
Badanie zostało przeprowadzone przez wewnętrzny zespół badawczy Channel Factory przy użyciu
zewnętrznej platformy branżowej do dystrybucji ankiety, zbierania danych i dostarczania wyników od
ponad 2500 respondentów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Holandii.
Channel Factory jest amerykańską firmą technologiczną działającą globalnie (także w Polsce) w obszarze treści wideo, przede wszystkim optymalizacji efektywności reklam, na platformie YouTube.

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.