Channel Factory: 64% badanych ograniczy świąteczne wydatki

Badanie dotyczące preferencji konsumentów przeprowadzono na rynkach europejskich (Francja. Holandia, Niemcy, Wielka Brytania) oraz w Stanach Zjednoczonych.

W skali globalnej 64% respondentów w badaniu Channel Factory ma zamiar zmienić swoje zachowania zakupowe, aby zareagować na trudną sytuację gospodarczą, przede wszystkim wydając mniej pieniędzy. Aż 86% deklaruje, że wybierze zakupy świąteczne w internecie, 80% ma zamiar pozostać lojalnym wobec ulubionych sklepów. 41% twierdzi, że poświęci więcej czasu na szukanie w nich ofert i zniżek. W Stanach Zjednoczonych mniejsze wydatki i szukanie okazji cenowych zadeklarowało dwie trzecie respondentów. Nieco ponad połowa badanych w ujęciu globalnym (53%) twierdzi, że cena ma największy wpływ na ich decyzje o zakupie, 28% uważa, że najważniejsza jest jakość produktu.

Badanie pokazuje także rosnący wpływ reklam na YouTube na decyzje zakupowe. 45% kupujących w okresie świątecznym we Francji wyda więcej pieniędzy na zakupy zainspirowane reklamami marek na YouTube. Z kolei 49% dokonujących zakupy świąteczne w Niemczech deklaruje, że czuje się pewniej przy zakupie prezentu po obejrzeniu reklamy marki na YouTube.

Badanie zostało przeprowadzone przez wewnętrzny zespół badawczy Channel Factory przy użyciu
zewnętrznej platformy branżowej do dystrybucji ankiety, zbierania danych i dostarczania wyników od
ponad 2500 respondentów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji i Holandii.

Channel Factory jest amerykańską firmą technologiczną działającą globalnie (także w Polsce) w obszarze treści wideo, przede wszystkim optymalizacji efektywności reklam, na platformie YouTube.

Paweł Piasecki 948 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.