Misja Katar - rozmowa z Jackiem Stańczykiem [Tylko w MMP Online]

Z Jackiem Stańczykiem, redaktorem naczelnym Przeglądu Sportowego Onet, rozmawiamy o tym, jak do "misji Katar" - zaspokojenia głodu wrażeń i informacji wśród milionowych rzesz kibiców - szykuje się największy portal w Polsce, nagrodzony przez nas niedawno za platformę Onet Audio.

MMP: Mistrzostwa świata w piłce nożnej po raz pierwszy rozgrywane będą późną jesienią i również po raz pierwszy na Bliskim Wschodzie i w kraju islamskim. Wojna w Ukrainie nie da o sobie zapomnieć, ale przez ponad miesiąc to piłka nożna będzie dominować w mediach. Czy w związku z tym wydarzeniem planujecie jakieś nowości w formatach audio i wideo?

Jacek Stańczyk: W sumie planujemy dla naszych czytelników pięć nowych formatów redakcyjnych, w tym dwa dedykowane formaty wideo. Pierwszy z nich to „Misja Katar” - codzienny, poranny program wideo prowadzony rotacyjnie przez Jarosława Kolińskiego, Łukasza Olkowicza i Radosława Majdana. Do studia będą zapraszani goście, będziemy też łączyć się z trójką naszych korespondentów: Izabelą Koprowiak, Dariuszem Dobkiem i Robertem Błońskim. W „Misji Katar” podsumujemy najważniejsze wydarzenia mijającego dnia i zapowiemy najciekawsze wydarzenia nadchodzącego dnia.

Drugą nowością będzie "Studio meczowe". To format wideo, który pojawi się przed i po każdym meczu reprezentacji Polski w Katarze. Zapowiemy w nim mecz, a następnie przeanalizujemy to, co działo się na boisku. Prowadzenie, podobnie jak w „Misji Katar”, będzie rotacyjne: Koliński, Majdan, Olkowicz. Do tego piłkarscy goście w studio.

Ponadto planujemy trzy formaty redakcyjne (tekstowe), które będziemy publikować od początku listopada, w oczekiwaniu na największą piłkarską imprezę tego roku. W „Korzeniach kadry” będziemy rozmawiać z obecnymi kadrowiczami i osobami związanymi z kadrą przed mundialem. W "Polskich mundialach" pokażemy historię występów Polaków na turniejach mistrzostw świata. W ramach cyklu "Ikony mundialu" porozmawiamy z polskimi i zagranicznymi piłkarzami, którzy kształtowali historię międzynarodowych turniejów.

Czy już istniejące formaty, takie jak np. "W cieniu sportu", "Misja sport" czy "Prześwietlenie", będą nawiązywały i odwoływały się do trwających mistrzostw świata w Katarze?

Jako serwis ogólnosportowy nie możemy skupiać się wyłącznie na piłce. Mundial będzie najważniejszym wydarzeniem, ale nie jedynym - „Misja sport i „W cieniu sportu” będą toczyły się dalej zgodnie z ramówką. W „Misji sport” tematy piłkarskie pewnie będą się pojawiać, ale nie tylko one, bo program ukierunkowany jest też na inne sporty. „W cieniu sportu” z racji formuły nie zawsze nawiązuje do bieżących wydarzeń. Dobór, goście i tematyka rozmowy w dużej mierze zależy od prowadzącego Łukasza Kadziewicza. Nie planujemy też zmian w „Prześwietleniu”, który jest podcastem o polskiej piłce. Tutaj także decyzja o doborze rozmówców zależy od prowadzącego program.

Jak wykorzystujecie to, że macie różne formaty (artykuły z "Przeglądu Sportowego" i inne materiały do czytania, materiały wideo i audio), by odsyłać odbiorców do treści, które mogą ich najbardziej zainteresować i zaangażować?

Rzeczywiście, tam gdzie widzimy potrzebę, staramy się promować inne wydawnictwa, formaty, interesujące rzeczy, które robimy. Jednym z przykładów takiego przenikania się naszych różnych aktywności jest promocja książek. Większość nowych wydawnictw z Biblioteki „Przeglądu Sportowego” jest omawiana i pokazywana w naszych programach wideo (zwykle w „Misji sport”). Kiedy startowaliśmy z redesignem internetowego serwisu sportowego w sierpniu tego roku, pokazywaliśmy go w naszych produkcjach wideo. Działa to też w druga stronę - sfera digitalowa przenika do świata druku, czy też szerzej - świata słowa pisanego. Po starcie serwisu jego promocja prowadzona była również w prasie. Nasz cykl „Ikony sportu”, czyli sześć rozmów ze sportowcami rozpoznawalnymi na całym świecie (takimi jak Usain Bolt czy Iga Świątek), pojawił się najpierw w serwisie internetowym, a potem w gazecie.

Jak będziecie promować ekskluzywne treści związane z mistrzostwami?

Będziemy promować się wielokanałowo i na wiele różnych sposobów. Poza obsługą redakcyjną w serwisie nasze treści będą pojawiać się na stronie głównej Onet.pl. Planujemy też oddać w ręce użytkowników serwis ze statystykami, tabelami i terminarzem. Będziemy  wysyłać powiadomienia push, planujemy również kampanię promującą nasze formaty mundialowe - zarówno w mediach Ringier Axel Springer Polska, jak i zewnętrznych.

Na ile ważne są dla Was poszczególne formaty w obszarze sportu?

Największą część naszej oferty stanowią jednak treści pisane i to one ze względu na masę i skalę przyciągają do nas największą rzeszę użytkowników. Wideo jest dziś drugą po tekstach formułą, w jakiej docieramy do odbiorców. Trzecim, najmniejszym, ale najdynamiczniej rosnącym obszarem, są podcasty.

Rozmawiał Paweł Piasecki

1 marca 2022 r. Ringier Axel Springer Polska (RASP) połączył redakcje sportowe w jeden newsroom i jedną redakcję - Przegląd Sportowy Onet. Na czele internetowej redakcji składającej się z zespołów „Przeglądu Sportowego” („PS”) i Onet Sport, stanął Jacek Stańczyk, obejmując także stanowisko redaktora naczelnego gazety „PS”. Jego zastępcą został Paweł Wołosik, dotychczasowy redaktor naczelny „PS”. Serwis Przegladsportowy.onet.pl ruszył w sierpniu br.

Onet Audio został nagrodzony tytułem Platformy Podcastowej Roku w naszym raporcie „Nadawcy 2022” opublikowanym w październikowym numerze "MMP". Raport w wersji PDF dostępny jest w naszym sklepie.

Paweł Piasecki 932 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.