O czym należy pamiętać otwierając Strefę Marki na Allegro?

Paulina Rougerie, digital manager LVL UP Media doradza, jakie kroki należy podjąć po otwarciu sklepu, by zaistnieć na marketplace, przebić się przez konkurencję oraz zmaksymalizować obroty i zwrot z inwestycji.

Obecność na Allegro to w obecnych czasach bezdyskusyjna konieczność w Polsce. Według najnowszego raportu Gemiusa Allegro uzyskało aż 85% w spontanicznej znajomości serwisów e-handlu:

Źródło: Raport E-commerce w Polsce w 2022 roku, Gemius
Źródło: Raport E-commerce w Polsce w 2022 roku, Gemius

O czym należy pamiętać otwierając swój sklep na platformie? Jakie są kolejne kroki, które pozwolą zaistnieć na marketplacie, przebić się przez konkurencję oraz zmaksymalizować obroty i zwrot z inwestycji?

Integracja z narzędziem do synchronizacji magazynu ze sklepem Allegro

Najpopularniejszym, lecz oczywiście nie jedynym jest Baselinker. Integracja Naszej Strefy Marki z narzędziem pozwoli w pełni kontrolować stany magazynowe oraz ceny w sklepie. Dzięki temu możemy zapomnieć o niezgodnościach cenowych czy ilościowych, a także wstrzymywać oferty, gdy stany magazynowe są niskie (co ma szczególne znaczenie, gdy operujemy na kilku platformach jednocześnie i dany produkt może się sprzedać na jednej z nich, a na innej nadal widnieje jako aktywny).

Baselinker oferuje jeszcze jedną niezwykle ważną funkcję – autoresponder. Komunikując się z kupującymi, bardzo ważne jest aby odpowiedzieć na ich pytania w ciągu 4h od zapytania (zarówno w dyskusjach jak i wiadomościach). Dzięki temu otrzymamy maksymalną liczbę punktów przy obliczaniu jakości konta. Allegro nie uwzględnia weekendów i świąt, licząc ten czas, jednak w godzinach nocnych autoresponder staje się niezastąpiony.

Wystawienie znaczącej ilości ofert w Strefie Marki

Istotne jest, aby wystawić około 100-150 ofert w swoim Sklepie. Może się to wydawać dużo jednak nie należy w tym miejscu szukać oszczędności. Szeroki listing produktowy umożliwi kupującemu dobranie koszyka produktowego. Jeżeli nie mamy tylu produktów w ofercie należy stworzyć odpowiednie zestawy, bundle czy multipacki tak, aby zapełnić listing.

Jeden z klientów LVL UP Media wystartował, mimo rekomendacji, z mniejszą liczbą ofert i wyniki sprzedażowe nie był zadowalające. Dopiero po rozszerzeniu ilości aukcji sprzedaż zaczęła rosnąć (nie zmieniając pozostałych parametrów konta):

Wartość sprzedaży w czasie dla klienta FMCG w PLN, źródło: Tradeanalytics, dane indeksowane
Wartość sprzedaży w czasie dla klienta FMCG w PLN, źródło: Tradeanalytics, dane indeksowane

Zanotowaliśmy ponad 21-procentowy wzrost w wartości sprzedaży tylko dzięki rozszerzeniu listingu produktowego.

Opracowanie tytułów ofert

Od 2022 roku jeszcze ważniejsze jest odpowiednie napisanie tytułów na Allegro. Jest to spowodowane usunięciem targetowania po słowach kluczowych w kampaniach ofert sponsorowanych. Przed styczniem 2022 osoba zarządzająca panelem Allegro Ads przygotowywała strukturę słów kluczowych, które następnie użyte były w kampanii. Teraz to algorytm Allegro bierze pod uwagę słowa znajdujące się właśnie w tytule oferty. Stąd istotnym jest aby jak najlepiej je dobrać. Oprócz informacji stricte o produkcie należy uwzględnić tam generyczne słowa o dużej popularności na Platformie. Narzędziem które nam w tym pomoże jest Planner Allegro.

Źródło: https://ads.allegro.pl/panel/planner
Źródło: https://ads.allegro.pl/panel/planner

 

Abonament Allegro

Warto zainwestować także w narzędzia oferowane przez samo Allegro. Pomogą one w zwiększeniu efektywności sprzedaży oraz w jej zarządzaniu. Obecnie możemy wybierać spośród trzech abonamentów:

  1. Abonamentu eksperckiego

  2. Abonamentu profesjonalnego

  3. Abonamentu podstawowego

Dzięki takiemu abonamentowi będziemy mieli dostęp do funkcji takich jak tagi ofertowe, statystyki sprzedaży czy logotypy dostępne na różnych poziomach. Oczywiście każdy sprzedający musi policzyć, która z dostępnych opcji jest dla niego najlepsza. Ceny abonamentów plasują się od 49,00 zł do 3 000,00 zł. za 30 dni. Koszt doliczany jest do miesięcznego rachunku Allegro. Najlepszym wariantem zapewniającym dostęp do maksymalnej ilości funkcji jest oczywiście abonament ekspercki. Jednak nie każdy merchant będzie mógł sobie pozwolić na wydatek rzędu 3000,00 zł już na początku swojej przygody z Allegro.

Wsparcie reklamowe

Bez wsparcia reklamowego bardzo ciężko będzie przebić się przez konkurencje na Platformie. Allegro skupia zbyt wiele ofert, wiec jeżeli nasze konto nie ma jeszcze historii, płatne kampanie będą koniecznością.

Wyróżniamy dwa rodzaje reklamy w Marketplace – oferty sponsorowane oraz reklamę graficzną. Aby osiągnąć jak najlepsze wyniki sprzedażowe należy połączyć obie formy promocji. Warto w tym przypadku skorzystać z 

doświadczenia agencji takiej jak LVL UP Media, która pomoże przygotować strukturę kampanii, a następnie będzie je optymalizować w celu maksymalizacji sprzedaży czy zwrotów z inwestycji.

Inne metody promocji

Oprócz samej reklamy Allegro pozwala na promowanie ofert także na inne sposoby. Mogą to być Wyróżnienia, Monety czy Strefa Okazji. Warto testować dostępne opcje, ponieważ ich efektywność może różnić się pomiędzy kategoriami na Platformie.

Dla przykładu prezentujemy wyniki sprzedażowe dla wybranej marki spożywczej. Do testu wybrano 18 produktów z kategorii napoi energetycznych oraz pieczywa. Test objął okres 34 dni, po których sprawdziliśmy jak wzrosła sprzedaż dla testowanych SKU:

 

 

Źródło: dane własne LVL UP Media
Źródło: dane własne LVL UP Media

Zanotowaliśmy 128-procentowy wzrost w wartości sprzedaży oraz 125-procentowy w ilości sprzedanych sztuk. Sam zysk (oferty wyróżnione podlegają dodatkowej opłacie) wzrósł o ponad 134%.

Dbałość o jakość konta

Po starcie sklepu należy monitorować jakość konta i wszystkie składowe jego części. Wspomniane wcześniej odpowiedzi na pytania i dyskusje są jednym czynnikiem. Kolejnym jest zarządzanie negatywnymi komentarzami. Naturalnym jest, że nawet w najlepszym sklepie pojawią się niepochlebne opinie od kupujących. Należy próbować dojść do porozumienia z kupującym i anulowania komentarza. Często negatywy związane są z błędem przewoźnika, na co rzadko kiedy Sprzedający ma wpływ. Należy wtedy odpowiedzieć na komentarz i wyjaśnić sytuacje. Użytkownicy Allegro czytają negatywne komentarze, a także odpowiedz Sklepu na nie.

Duża liczba negatywnych komentarzy może kosztować nas utratę statusu Super Sprzedawcy oraz Smarta co momentalnie odbije się na sprzedaży. Wykres poniżej prezentuje ponad 32% spadek w sprzedaży spowodowany utratą Smarta przez zbyt duża liczbę negatywnych komentarzy:

Podsumowując, dobre przygotowanie Strefy Marki na Allegro to jeden z elementów sukcesu. Pomijając któryś z kroków, ryzykujemy utratą cennych Kupujących. Solidne wdrożenie pozwoli naszym ofertom wyróżnić się spośród konkurencji i wyświetlić się wyżej na listingu. Profesjonalne przygotowanie sklepu pozwoli też na lojalizację klientów – dzięki temu chętniej będą do nas powracać i ponawiać zakupy w Strefie Marki.

Tekst: Paulina Rougerie, digital manager LVL UP Media

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.