Podcasty Handelextra

Lifestyle czy zwykła konsumpcja: gdzie tu jest miejsce dla żywności [PODCAST]

Czy zakup tego bądź innego batonu, napoju czy przekąski oznacza pokazanie stylu życia? I na ile w czasach inflacji jest miejsce na taką manifestację? Dyskutujemy z Szymonem Mordasiewiczem z GfK.

"Storytelling is everything" to wiedzą wszyscy, jednak na ile można poprzez jogurt, baton czy napój pokazać i zamanifestować konkretny styl życia, wartości czy przekonania? Na ile jest to w ogóle możliwe w przypadku żywności i na jaką skalę? Czy też - na ile produkty roślinne są właśnie odpowiedzią na takie potrzeby, a może to kupowanie w konkretnej sieci i pokazywanie tego może być elementem "lifestyle"? Oraz jak to wszystko ma się do słabnących nastrojów konsumentów i ich rosnącej chęci do oszczędzania? Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny GfK, przekonuje, że ów styl życia był w spożywce od zawsze. I to on może teraz pomóc producentom i detalistom w konkurowaniu czymś innym niż cena.

Ten podcast jest częścią projektu Next Day Studio, którego organizatorami są magazyny: „Handel”, „Media Marketing Polska” oraz „Food Service”. Trzy redakcje łączą siły w różnorakich kanałach (portale, miesięczniki, media społecznościowe, aplikacje podcastowe itp.) i we wszelkich formach dziennikarskich (artykuły, analizy, wywiady, case studies, podcasty, dyskusje).

Co tydzień, w każdą listopadową środę, omawiamy jedną z kluczowych zmian zachodzących na rynkach retailu, HoReCa i marketingowym. Tydzień z daną zmianą oznaczony jest hasłem przewodnim, które wraz z ekspertami, badaczami i rynkowymi graczami rozkładamy na czynniki pierwsze. Wszystko po to, aby uzyskać 360-stopniowe spojrzenie na konsumenta – jego zachowania, nawyki, sposób spędzania czasu, styl życia, potrzeby, obawy czy pragnienia.