Direct marketing skłania nas do zakupów

Kilka dni temu poznaliśmy wyniki badania “Stosunek Polaków do drukowanych materiałów reklamowych". Tegoroczna edycja potwierdziła, że Polacy lubią i cenią papierowe reklamy, a Direct Mail przykuwa uwagę i skłania do działania.

W październiku 2022 r. firma badawcza ARC Rynek i Opinia zrealizowała cykliczne badanie “Stosunek Polaków do drukowanych materiałów reklamowych” i po raz kolejny przeanalizowała postawę wobec papierowych reklam. Ciekawe wyniki dotyczą wydawanych przez sklepy gazetek reklamowych, które dla wielu gospodarstw domowych są głównym źródłem wiedzy o promocjach, a także listów które są wskazywane jako wiarygodne źródło informacji o ofertach. 

Zasięgowe medium

Gazetki papierowe dostarczane do skrzynki otrzymała w minionym roku ponad połowa osób. Ten rodzaj materiałów należy do tych, którym odbiorcy poświęcili najwięcej uwagi – ponad 2/3 osób zapoznało się z nimi choć raz, zaś 18% zadeklarowało, że robi to bardzo często lub często. Aż 36% wszystkich respondentów preferuje gazetki papierowe - to najlepszy wynik wśród wszystkich rodzajów gazetek: gazetki elektroniczne wybiera co trzeci Polak, a gazetki mobilne w aplikacji - co piąty. Dla 43% źródłem informacji o promocjach są gazetki wrzucane do skrzynki, dla 30% - te, które znajdują się w aplikacji sklepu.

Cotygodniowa dawka użytecznych informacji zakupowych

Są trzy główne powody, dla których lubimy korzystać z papierowych gazetek. 43% badanych deklaruje, że korzystają z gazetek, bo dostaje gazetki do swojej skrzynki, a 35% - bo gazetka to dobra forma przeglądania i porównywania promocji. Po drugiej stronie najważniejszym powodem niekorzystania z gazetki jest niechęć do gromadzenia papieru - takie zdanie wyraził do drugi respondent.
Warto zaznaczyć, że aż 86% osób czyta gazetki dostarczane do skrzynki; 60% użytkowników gazetek korzysta z nich co najmniej raz w tygodniu, 45% deklaruje, że znajduje atrakcyjne dla nich promocje, a 44% robi zakupy wykorzystując informacje z tego medium.

Co się w skrzynce chowa?

Ponad połowa Polaków sprawdza przynajmniej raz dziennie, co trafiło do ich skrzynki pocztowej, a korespondencja reklamowa jest chętnie przeglądana: 82% respondentów deklaruje, że czyta listy reklamowe, 86% przegląda gazetki, a 83% zapoznaje się z ulotkami.
Z badania wynika, że najczęściej imienne listy wysyłają do nas sklepy internetowe (36% osób otrzymało taką korespondencję w ciągu ostatniego roku), banki i instytucje finasowe (odpowiednio 34% badanych) i tradycyjne sklepy spożywcze i wholesale (odpowiednio 33% respondentów). Najrzadziej z tej formy dotarcia do potencjalnego klienta korzystają firmy z branży meblowej, optycznej i motoryzacyjnej - taką przesyłkę doręczono 6%, 7% i 9% badanych odpowiednio.

Personalizacja przesyłek działa!

Aż 63% Polaków uważa, że kupony rabatowe wysyłane pocztą mogą być atrakcyjną formą skłaniającą do zakupu, 61% deklaruje, że imienny list reklamowy skłania do zapoznania się z jego treścią, a 55% chce otrzymywać listy z przeznaczonymi dla danej osoby promocjami i kuponami rabatowymi. Dla 40% respondentów imienna przesyłka reklamowa to swego rodzaju wyróżnienie, zaś dla 37% oferta w formie listu z imieniem i nazwiskiem odbiorcy jest bezpieczna i godna zaufania.

Informacja o badaniu “Stosunek Polaków do drukowanych materiałów reklamowych”
Badanie zostało wykonane metodą CAWI na reprezentatywnej próbie N=1046 Polaków w wieku od 18 do 65 lat. Respondentów rekrutowano z panelu badawczego ARC Rynek i Opinia epanel.pl. Zrealizowano również dodatkowe wywiady z osobami, które w ciągu ostatniego roku zetknęły się z ulotkami i gazetkami papierowymi wrzucanymi do skrzynki pocztowej – łączna liczba wywiadów z takimi osobami wyniosła 919.

 

 

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.