Co nowego w social mediach (32)

W przeglądzie przygotowanym jak zwykle przez Małgorzatę Obielak, e-PR & social media specialist w agencji marketingu efektywnościowego Performics, m.in. o nowych narzędziach Mety dla twórców, świątecznym przewodniku marketingowym TikToka oraz partnerstwie Snapchata z Amazonem.

Meta wprowadziła kilka nowych funkcji przydatnych dla twórców, w tym m.in. tryb profesjonalny na Facebooku, subskrypcję na Instagramie czy możliwość planowania publikacji Instagram Reels z poziomu samej aplikacji. Kolejny wielki gracz na rynku udostępnia kilka wskazówek dla marketerów, a mowa o TikToku. W nowej publikacji będzie można znaleźć wiele ciekawych porad o tym, jak najlepiej wykorzystać formaty reklam, zaplanować w odpowiednim czasie publikację kampanii i wiele innych. Nowości pojawiły się również w aplikacji WhatsApp oraz na YouTube i Snapchacie.

Meta z nowymi narzędziami dla twórców

Wśród nowych funkcji Mety dla twórców są rozszerzone możliwości zarabiania oraz narzędzia ułatwiające tworzenie i sprzedaż NFT. Instagram po raz pierwszy uruchomił subskrypcje fanów z wybranymi twórcami w styczniu, w ramach rozszerzającego się zestawu narzędzi do zarabiania dla twórców, a teraz udostępnia tę funkcję wszystkim kwalifikującym się użytkownikom z USA. Pozwoli to z pewnością znacznie większej liczbie osób zarabiać na Instagramie, dzięki bezpośredniemu, stałemu wsparciu innych użytkowników. Za sprawą subskrypcji, twórcy posiadający ponad 10 tys. obserwujących, będą mogli pobierać miesięczną opłatę od 0,99 do 99,99 USD, która następnie daje płatnym członkom dostęp m .in. do dodatkowych transmisji na żywo, postów czy Stories. Meta wprowadza również nowe prezenty w rolkach na Instagramie, które umożliwią widzom wysyłanie wirtualnych podarunków twórcom rolek, natomiast jest to na razie testowane tylko u USA. Co więcej Meta dodaje również nowe ustawienie profilu, czyli tryb profesjonalny na Facebooku. Dzięki temu, twórcy i osoby w wieku 18 lat lub starszym dostaną dostęp do zestawu narzędzi, które pozwolą na rozwinięcie swojej społeczność z poziomu osobistego profilu na Facebooku. Inne możliwości, które Meta przygotowała dla twórców można znaleźć tutaj.

Instagram wprowadza kilka nowości do Rolek

Instagram chce ułatwić twórcom wyrażanie siebie poprzez wideo na Instagramie bez przerywania ich pracy. Teraz twórcy mogą udostępniać krótkie filmy bezpośrednio na Instagram Reels z niektórych swoich ulubionych aplikacji. Będzie to możliwe w najbliższych tygodniach w następujących aplikacjach mobilnych: Videoleap, Reface, Smule, VivaVideo, SNOW, B612, VITA i Zoomerang, a wkrótce pojawią się kolejne. Te i inne aplikacje umożliwiają również bezpośrednie udostępnianie na Facebooku. Instagram wprowadza również nowe narzędzia do planowania postów w aplikacji na wszystkich profesjonalnych kontach. Nowa opcja umożliwi planowanie zdjęć, karuzeli i rolek bezpośrednio w aplikacji, nawet z 75-dniowym wyprzedzeniem. Funkcjonalnie nie jest to nadzwyczajna nowość, ponieważ od 2020 r. można planować posty za pośrednictwem Creator Studio, może to jednak ułatwić zarządzanie treścią m.in. w podróży.

Nowa funkcja na WhatsApp

WhatsApp uruchomił dziś nową aktualizację „Społeczności”, która zapewnia dodatkowe funkcje dla czatów grupowych w aplikacji. Każda „Społeczność” WhatsAppa będzie zawierać opis, do czego służy, a także menu podgrup w ramach tej Społeczności, do których członkowie mogą dołączyć. Zaktualizowane opcje czatu obejmują również większe udostępnianie plików, reakcje emoji, czy dodatkowe funkcje takie jak możliwość tworzenia ankiet na czacie, 32-osobowe rozmowy wideo i grupy do 1024 użytkowników. Nowa karta Społeczności pojawi się u góry w sekcji czatów na Androidzie i na dole na iOS, w najnowszej wersji aplikacji. Więcej o nowościach na w aplikacji dowiecie się tutaj. Dodatkowo Meta przygotowała przegląd wykorzystywania WhatsAppa w biznesie, z którym możecie zapoznać się tutaj.

TikTok ze wskazówkami dla marketerów

TikTok zlecił niedawno wykonanie nowego zestawu badań pomiarowych partnerom zewnętrznym z różnych branż w ramach nowej serii, pod nazwą „TikTok Works”, która zapewnia kluczowe spostrzeżenia i wskazówki dla marketerów i reklamodawców, którzy chcą jak najlepiej wykorzystać aplikację. Po pierwsze, w przypadku pakowanych towarów konsumpcyjnych (CPG) – analiza Nielsen wykazała, że ​​TikTok zapewnia wysoki zwrot z wydatków na reklamę i efektywność sprzedaży marek CPG. TikTok zlecił również grupie badawczej Fairing zbadanie rosnącej roli, jaką odgrywa w odkrywaniu produktów. Po dokonaniu zakupu online konsumenci zostali poproszeni o wskazanie kanału, w którym po raz pierwszy usłyszeli o produkcie, który kupili online, a prawie 15% odkryć produktów rozpoczęło się na TikToku. Jeszcze rok temu liczba ta wynosiła 4%, więc wpływ TikToka gwałtownie rośnie.

Możesz przeczytać o tym więcej tutaj

TikTok publikuje nowy świąteczny przewodnik marketingowy

Przewodnik zawiera przegląd kluczowych statystyk zaangażowania wokół wydarzeń sezonowych, przykładowe harmonogramy planowania kampanii oraz różne opcje reklamowe i nie tylko. Po pierwsze, TikTok zapewnia wgląd w trendy zaangażowania użytkowników w okresie świątecznym oraz to, jak planują świętować. Zgodnie z danymi od TikToka, istnieją znaczne możliwości dotarcia do osób wokół kluczowych wydarzeń i działań świątecznych, ponieważ 63% użytkowników TikToka używa aplikacji do planowania świąt. Przewodnik zawiera również listę kluczowych dat, o których należy pamiętać. W rzeczywistości 68% użytkowników TikToka rozpoczyna zakupy co najmniej kilka tygodni przed świętami, dlatego warto wziąć to pod uwagę.

Przewodnik prezentuje również przegląd różnych opcji reklamowych na TikToku i jak najlepiej z nich korzystać oraz przegląd kluczowych wskazówek dotyczących optymalizacji reklam. Może być to przydatny materiał, który pomoże w kwestii podejścia do działań marketingowych na TikToku oraz zoptymalizowania ich pod kątem każdego konkretnego wydarzenia.

Cały przewodnik jest dostępny tutaj.

YouTube ogłasza rozszerzenie funkcji gościa transmisji na żywo

YouTube ogłosił, że udostępni opcję „Go Live Together” dla większej liczby użytkowników. Funkcja Go Live Together umożliwia zaproszenie innego użytkownika YouTube do swojej transmisji, który następnie jest wyświetlany podczas live na podzielonym ekranie w pionie. Może to otworzyć przed markami nowe możliwości przeprowadzania wywiadów na żywo, a także ułatwić sesje pytań i odpowiedzi oraz inne opcje budowania zaangażowania społeczności na YouTube. Gospodarze będą mogli zmieniać osoby podczas transmisji na żywo, ale tylko jeden gość naraz będzie mógł brać udział w transmisji. To mniej niż na TikToku, który ostatnio rozszerzył liczbę gości transmisji na żywo do pięciu, z kolei na Instagramie jest możliwość zaproszenia do live’a trzech osób. Gospodarz będzie mógł sprawdzać gości przed rozpoczęciem transmisji na żywo, podczas gdy kanał gościa i informacje o użytkownikach będą ukryte podczas transmisji. YouTube zezwoli również na reklamy przed filmem, w trakcie filmu i po nim w transmisjach Go Live Together, które będą przypisane do kanału gospodarza transmisji. YouTube twierdzi, że wszystkie kanały z co najmniej 50 subskrybentami będą wkrótce mogły uruchamiać transmisje na żywo razem, a uruchomienie rozpocznie się w najbliższych tygodniach.

Snapchat ogłasza nowe partnerstwo Virtual Try-On AR z Amazon

Snapchat nawiązuje nowe partnerstwo z Amazonem, w ramach którego tysiące najlepiej sprzedających się modeli okularów Amazon zostaną dodane jako soczewki Snap do wirtualnego przymierzania w aplikacji. Profil „Amazon Fashion” w aplikacji będzie zawierał szeroką gamę wirtualnych opcji przymierzania okularów, zasadniczo działając jako kanał uzupełniający do zakupu online tego samego za pośrednictwem Amazon. Snap twierdzi, że klienci będą mogli przeglądać, kupować i cyfrowo przymierzać tysiące okularów bezpośrednio w aplikacji, a następnie „bezproblemowo kupować w sklepie Amazon Fashion”. Proces ten działa we współpracy z niedawno wprowadzonymi przez Amazon opcjami wyświetlania przymiarek AR do okularów w swojej aplikacji, a sprzedawcy detaliczni mogą teraz łączyć swoje kreacje AR również ze Snapchata, aby zmaksymalizować zasięg.

Snapchat integruje się z BigCommerce

Snapchat ogłosił kolejny krok w dążeniu do integracji elementów zakupów, przez nową integrację z BigCommerce, która umożliwi sprzedawcom wyświetlanie swoich produktów na Snapchacie. Sprzedawcy BigCommerce dowolnej wielkości w Stanach Zjednoczonych będą mogli teraz bezpośrednio zintegrować swój sklep, aby synchronizować katalogi produktów i tworzyć kampanie reklamowe. Integracja pozwoli również sprzedawcom śledzić i mierzyć skuteczność kampanii Snapchata za pomocą Snap Pixel. Użytkownicy BigCommerce w USA mogą teraz automatycznie synchronizować swój katalog produktów ze Snapchata za pośrednictwem pulpitu BigCommerce. Opcja zostanie rozszerzona o kolejne rynki w przyszłym roku.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.