Publicis Groupe: Rynek reklamy w Polsce wzrósł po trzech kwartałach o 5,1%

Prognoza dla całego roku wzrosła do 4,4%.

Publicis Groupe ogłosiła pierwsze dane z najnowszego “Raportu o rynku reklamy i mediów w Polsce”. Według analityków wydatki reklamodawców przez pierwsze trzy kwartały 2022 r. wzrosły o 5,1% w porównaniu z takim samym okresem ubiegłego roku. Oznacza to, że ich wartość wyniosła 7,7 mld zł. W III kwartale wartość rynku wzrosła o 3,8%.

– Rynek reklamy spowalnia, ale nie wyhamuje, jak się wcześniej wydawało. Trzy największe sektory, czyli handel, farmacja i finanse, nadal utrzymują dodatnią dynamikę wydatków. Oczywiście duży wpływ na obraz całej branży mają spadki wydatków na reklamę telewizyjną, które pociągają cały rynek w dół. To już drugi kwartał z rzędu z ujemną dynamiką w tym medium. Mimo wszystko z optymizmem patrzymy na dynamikę tegorocznych wydatków reklamowych we wszystkich mediach i podnosimy naszą prognozę wzrostu rynku do 4,4% w skali całego roku – mówi Iwona Jaśkiewicz-Kundera, chief investment officer w Publicis Groupe.

Maciej Florek 2378 Artykuły

Czujnym okiem przygląda się domom mediowym, agencjom interaktywnym i producentom OTC. Odtajnia najbardziej ukryte przetargi. Jego pasją jest kolej i wszystko co z nią związane.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.