Światowy Dzień Telewizji i jubileusz projektu tv♥ TVN Media

21 listopada świętujemy Światowy Dzień Telewizji ustanowiony przez ONZ. W ten dzień przypada również szósta rocznica powstania pierwszej w Polsce platformy wiedzy i inspiracji tv.tvnmedia.pl, będącej częścią projektu tv♥ TVN Media.

Tegoroczne obchody Światowego Dnia Telewizji podkreślają siłę tego medium, jaką jest przyciąganie uwagi widza. Od początku istnienia telewizja skupia uwagę wokół ważnych wydarzeń i kwestii społecznych i utrzymuje zainteresowanie widzów dzięki programom informacyjnym – którym ufają, wysokiej jakości serialom – które fascynują, filmom – które urzekają i różnorodnym treściom – które przykuwają ich uwagę.

- Branża telewizyjna stara się coraz lepiej zrozumieć czynniki wpływające na to, czy dana reklama przyciąga uwagę widza. Dostawcy treści i marki zabiegają o zainteresowanie konsumentów – wskaźnik uwagi jest dowodem na to, że telewizja pozwala uzyskiwać założone rezultaty zarówno w krótkim, jak i w długim terminie, zgodnie z oczekiwaniami nadawców oraz reklamodawców. W Światowym Dniu Telewizji przybliżamy zagadnienie ekonomii uwagi i zwracamy uwagę na rolę, jaką spełnia w niej Total TV” – zapewnia Katty Roberfroid, dyrektor generalna egta (European Group of Television Advertising - EGTA, od 2004 r. - egta: association of television and radio sales houses)

Zdolność skupienia uwagi widowni, która jest siłą telewizji, ma ogromne znaczenie również z perspektywy marek. Jest to jeden z kluczowych i pożądanych przez reklamodawców wymiarów efektywności działań komunikacyjnych. Wyższe zaangażowanie odbiorców w oglądane treści znacząco przekłada się na lepsze wyniki biznesowe marki. Przykład badania poruszającego znaczenie skupienia uwagi na reklamie został przedstawiony w tekście „Uwaga a zapamiętywanie czyli co tak naprawdę wpływa na zakup produktu”.

To jedna z ponad 800 inspirujących publikacji dostępnych na pierwszej w Polsce, istniejącej dokładnie od sześciu lat, platformie wiedzy i aktualnych danych na temat efektywnej komunikacji reklamowej we współczesnym ekosystemie mediów - tv.tvnmedia.pl, części projektu TVN Media tv♥. Publikacje te dotyczą m.in. trendów w komunikacji marketingowej, efektywnego lokowania budżetów mediowych, skutecznego dotarcia do danych grup docelowych i kierunków rozwoju poszczególnych mediów przy zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań. Część z nich powstała we współpracy ze Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR w ramach projektu #opiniejuroraeffie.

- Projekt tv.tvnmedia.pl powołaliśmy, uważnie wsłuchując się w potrzeby branży reklamowej w Polsce. Z roku na rok obserwujemy coraz wyższe tempo zmian w przestrzeni społecznej oraz ekonomicznej, co istotnie przekłada się na potrzebę ciągłej weryfikacji działań marketingowych. Tym samym na znaczeniu zyskuje dostęp do aktualnej wiedzy w obszarze możliwości budowania efektywnych strategii komunikacyjnych. Chcąc sprostać temu wyzwaniu, cyklicznie dostarczamy naszym Klientom inspiracji o nowoczesnych rozwiązaniach reklamowych wraz z przykładami i efektami ich użycia na rynkach światowych oraz polskim. Istotną rolą platformy tv.tvnmedia.pl jest wsparcie reklamodawców w dostępie do wiedzy na temat najnowszych rozwiązań i technologii komunikacji w środowisku TV, jak np. możliwości telewizji adresowalnej łączącej moc telewizji z precyzją digitalu – powiedział Andrzej Karasowski, dyrektor Zespołu Produktowego TVN Media.

Informacje o projekcie tv♥ można na bieżąco śledzić na profilach na profilach Facebook, Instagram oraz Linkedin Biura Reklamy TVN Media.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.