Co nowego w social mediach (33)
Kampanie świąteczne ruszyły pełną parą, o czym w przeglądzie nowości z mediów społecznościowych pisze Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w agencji marketingu efektywnościowego Performics.
Snapchat w swoim nowym przeglądzie pokazuje, jakie są możliwości poświątecznych kampanii reklamowych w swojej aplikacji. Pojawiło się też kilka nowych możliwości na niektórych platformach. WhatsApp uruchamia nową funkcję Business Search, dzięki której użytkownicy w łatwy sposób będą mogli wyszukać firmy, które ich interesują. Instagram natomiast pozwoli swoim użytkownikom na dodawanie muzyki w swoich postach, gdzie do tej pory było to możliwe tylko w Stories i Rolkach. TikTok z kolei wprowadza możliwość uruchomienia sklepów w swojej aplikacji, jednak na ten moment jedynie na rynku amerykańskim. O kolejnych nowościach wprowadzanych przez YouTube, LinkedIna i Mety dowiecie się w poniższej prasówce.
WhatsApp uruchamia nową funkcję wyszukiwania firm
Platforma ogłosiła, że umożliwi użytkownikom wyszukiwanie firm według kategorii lub nazwy bezpośrednio w interfejsie WhatsApp. Nowa opcja WhatsApp Business Search pozwoli użytkownikom m.in. łatwiej rozpocząć rozmowę z daną marką. Funkcja wyszukiwania będzie zawierać mini mapę, dzięki której będzie można sprawdzić pobliskie firmy, a także filtry kategorii i zweryfikowane konta firmowe, co ułatwi dostęp do różnych opcji zakupów w aplikacji. Oprócz tego Meta mówi, że rozszerza również płatności aplikacji WhatsApp, aby ludzie mogli dokonywać bezpiecznych płatności bezpośrednio z czatu za pomocą karty kredytowej lub debetowej. Niedawno wprowadzono tę usługę w Indiach, teraz będzie ona testowana w Brazylii z wieloma partnerami płatniczymi. Co do funkcji wyszukiwarki firm, na początek aplikacja udostępni ją w Brazylii, Indonezji, Meksyku i Wielkiej Brytanii.Meta dodaje nowe narzędzia i ustawienia, aby chronić młodych użytkowników
Meta ogłosiła nowy zestaw aktualizacji na Facebooku i Instagramie, aby lepiej chronić młodszych użytkowników przed potencjalnym narażeniem na szkodliwe zachowania w aplikacji. Po pierwsze, Meta będzie teraz domyślnie wdrażać zwiększoną kontrolę prywatności na Facebooku dla wszystkich użytkowników poniżej 16-tego roku życia, którzy zarejestrują konto. Bardziej rygorystyczne ustawienia prywatności ograniczą liczbę osób, które mogą zobaczyć ich listę znajomych i strony, które obserwują w aplikacji, a także ukryją posty, w których są oznaczone. Oprócz tego Meta testuje również nowy proces, który ograniczy dzieciom możliwość nawiązywania kontaktu z „podejrzanymi” dorosłymi w swoich aplikacjach. „Suspicious” to konto należące do osoby dorosłej, które mogło zostać niedawno zablokowane lub zgłoszone na przykład przez młodą osobę. W takich przypadkach Meta uniemożliwi teraz tym użytkownikom wysyłanie wiadomości do młodych użytkowników, a także usunie ich konta jako sugestie w rekomendacjach młodych użytkowników. Meta dodaje również nowe powiadomienia, które zachęcą młodych odbiorców do korzystania z różnych narzędzi ochronnych podczas korzystania z aplikacji. Więcej na temat nowych funkcji wprowadzanych na Instagramie i Facebooku można znaleźć tutaj.
YouTube testuje nowe tagi produktów dla krótkich filmów
YouTube uruchamia kolejną możliwość zarabiania na krótkich treściach video, wprowadzając test w ramach którego niektórzy twórcy będą mogli oznaczać produkty do kupienia w swoich klipach Shorts. Jak donosi The Financial Times, YouTube rozpoczął nowy program pilotażowy z wybranymi twórcami w USA, w którym tagi produktów będą wyświetlane w krótkich filmach, a widzowie w USA, Indiach, Brazylii, Kanadzie i Australii będą mogli zobaczyć tagi i robić zakupy bezpośrednio w aplikacji. Co więcej, YouTube umożliwi teraz twórcom umieszczanie w swoich filmach Shorts popularnych utworów trwających ponad 15 sekund. W przypadku większości utworów użytkownicy będą mogli wykorzystać fragmenty muzyki od 30 do 60 sekund. YouTube twierdzi, że nowa opcja dłuższych klipów muzycznych jest udostępniana użytkownikom od dziś.Snapchat podkreśla możliwości poświątecznych kampanii reklamowych
Według Snapa, piąty kwartał to okres od Bożego Narodzenia do końca stycznia, kiedy popyt na zasoby reklamowe spada, ale konsumenci wciąż szukają dobrych okazji. Snap twierdzi również, że okres piątego kwartału z roku na rok się wydłuża, co stanowi dla marek dużą szansę na wykorzystanie tego kluczowego okresu. Według platformy, kierowanie reklam na 5 kwartał oznacza nie tylko to, że marki oszczędzają na budżecie reklamowy, ale również, że mogą dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców. Snap przedstawia, że w Boże Narodzenie zauważalny jest znaczny wzrost aktywacji urządzeń mobilnych wśród użytkowników, a także gwałtowny wzrost liczby instalacji aplikacji w ramach przygotowań do nowego roku. Q5 według Snapa pokazuje szczególnie duże zainteresowanie konsumentów samodoskonaleniem, takimi jak zdrowie, dobre samopoczucie i kondycja, finanse, kariera i edukacja oraz hobby. Snap przedstawił również kilka „złotych zasad” marketingu Q5 m.in. wykorzystanie rekordowej liczby instalacji aplikacji w 5 kwartale czy automatycznego określania stawek, aby zarządzać swoimi kampaniami przez cały 5 kwartał. Więcej o zaleceniach Snap w Q5 można przeczytać tutaj.LinkedIn publikuje nowy przegląd swojej gamy narzędzi i opcji reklamowych
LinkedIn opublikował nowy przegląd różnych opcji reklam, aby lepiej zrozumieć, które typy reklam są najlepsze dla każdej kampanii i promocji w aplikacji. Przewodnik obejmuje wszystkie podstawy każdego rodzaju promocji na LinkedIn, w tym nowsze formaty, takie jak reklamy dokumentów. Przegląd zawiera również szczegółowe informacje na temat wymagań dotyczących reklam, sposobów korzystania z każdego formatu oraz poradnik najlepszych typów reklam dla różnych celów. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o dostępnych formatach i o tym, w jakich przypadkach najlepiej je wykorzystywać, to opublikowany przegląd z pewnością będzie pomocny. Przewodnik LinkedIn można pobrać tutaj.
TikTok uruchamia pierwsze sklepy w aplikacjach w USA w ramach rozszerzonego e-commerce
Chociaż zakupy w aplikacji nie przyjęły się jeszcze tak, jak można by się tego spodziewać, TikTok powoli rozszerza opcje zakupów w aplikacji. Platforma uruchomiła pierwszy etap swojej integracji TikTok Shops w USA pod koniec zeszłego tygodnia. Sklepy TikTok działają na profilach, w osobnej zakładce, gdzie użytkownicy mogą przeglądać produkty, a nawet dokonywać zakupów bez opuszczania aplikacji. TikTok po raz pierwszy uruchomił testy Sklepu w Wielkiej Brytanii w zeszłym roku, a następnie w Azji Południowo-Wschodniej, ale nie stało się to jeszcze wszechstronnym rozwiązaniem handlowym w aplikacji. TikTok pracuje również nad podkreślaniem zakupów podczas transmisji na żywo, aby zwiększyć zaangażowanie w e-commerce. A co ciekawe, źródła podają, że TikTok prowadzi rekrutację na stanowiska w centrach logistycznych w Stanach Zjednoczonych, które zapewnią usprawnioną dostawę i zwroty dla klientów. Czas pokaże, czy zachodni użytkownicy będą kiedykolwiek tak otwarci na zakupy w aplikacji, jak azjatyccy odbiorcy.Instagram zapewnia możliwość dodawania muzyki do postów ze zdjęciami
Instagram udostępnił funkcję, dzięki której użytkownik będzie mógł dodawać muzykę do postów ze zdjęciami tak, jak jest to możliwe w Reels i Stories. Nowy przycisk „Dodaj muzykę” pojawi się w opcjach po wybraniu zdjęcia, które użytkownik będzie chciał dodać na swój profil. Następnie po wyborze piosenki, będzie trzeba wybrać jego długość od 5 do 90 sekund. Podobnie jak w przypadku innych sekcji, gdzie Instagram korzysta z piosenek — tutaj również tytuł oraz wykonawca utworu będzie podany tuż pod nazwą profilu użytkownika.TikTok ze wskazówkami jak zmaksymalizować skuteczność kampanii
TikTok opublikował nowy przegląd kluczowych kroków, które można podjąć, aby poprawić skuteczność reklam w aplikacji, a możecie go znaleźć tutaj. Wskazówki dotyczące reklam są podzielone na pięć sekcji, m.in. targetowanie, licytacje czy budżet. Każdy segment zawiera szereg uwag dotyczących optymalizacji konkretnych aspektów z dogłębnymi, praktycznymi i pomocnymi wskazówkami. Wiele z nich to dość ogólne uwagi dotyczące systemów reklamowych, ale są też spostrzeżenia specyficzne dla TikToka, takie jak używanie piksela lub narzędzi Ad Manager do optymalizacji kreacji. Platforma opublikowała również bardziej dogłębny przegląd każdego elementu, aby dać więcej szczegółowych informacji i pomóc w planowaniu reklam, który jest dostępny tutaj.Raport na temat konsumpcji treści przez młodych odbiorców
Agencja badawcza WiseRabbit zbadała skąd i w jaki sposób przedstawiciele najmłodszego pokolenia konsumują treści. W badaniu uwzględniono osoby w wieku 15-25 lat, a łączna grupa wynosiła 1004 osób. Z raportu wynika, że 93 proc. przedstawicieli Generacji Z jako główne źródło wiedzy o świecie traktuje YouTube, 90 proc. wskazuje Facebooka, a 82 proc. Instagrama. Media społecznościowe to kluczowe źródła informacji dla młodego pokolenia szczególnie dla 15-19-latków, które plasują się daleko przed tradycyjną telewizją czy radiem. Z telewizji i radia korzysta dwóch na pięciu ankietowanych (41 i 40 proc.), podobny odsetek 39 proc. korzysta z portali informacyjnych. Wraz z wiekiem młodzi sięgają częściej po streamingi, podcasty czy blogi, jak i po tradycyjną prasę, jednak pozostaje ona nadal na końcu ich listy preferencji. Użytkownicy bardziej specjalistycznych mediów (LinkedIn, Twitter) zwracają uwagę na renomę autorów treści czy eksperckie polecenie źródła. Raport pokazuje również, że 73% pokolenia Z udostępnia treści, głównie po to, aby pokazać innym co myślą, co ich porusza, ale też aby stać się inspiracją dla innych. Więcej informacji na temat konsumpcji treści przez młodych odbiorców można znaleźć tutaj.Tekst: Małgorzata Obielak, Performics
Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas, klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.
Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.