Sequel "Na noże" z sukcesem w amerykańskich kinach

Produkcja Netfliksa "Glass Onion: A Knives Out Mystery" przyniosła w miniony weekend przychody w wysokości 9,2 mln dolarów. W przeliczeniu na ekran to średnio 13,2 tys. dolarów - najwyższy wynik w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Film Netfliksa okazał się jasnym punktem w weekend po Święcie Dziękczynienia, tradycyjnie dobrym dla dystrybutorów i kin, ale w tym roku znacznie słabszym, z kilkoma niewypałami z czołowych studiów, takimi jak animacja “Strange World” (Walt Disney Co.) czy “Bones and All” (“Do ostatniej kości”) z United Artists Releasing (joint venture Metro-Goldwyn-Mayer i Annapurna Pictures).

Netfliks zdecydował się na nietypową strategię dystrybucyjną “Glass Onion”, kontynuacji “Knives Out” (“Na noże”). Film z udziałem Daniela Craiga i Edwarda Nortona jest wyświetlany w kinach amerykańskich tylko między 23 a 29 listopada, miesiąc przed premierą (23 grudnia) na platformie. Spodziewane wpływy z biletów za cały ten okres to 13,3 miliona dol. (ok. 19 tys. dol. na ekran). Dobre wyniki sprzedaży mogą pozytywnie wpłynąć na gotowość Netfliksa i jego rywali, by pokazywać premierowe własne produkcje w kinach przed udostępnieniem ich online.

Netflix podejmował już podobne działania m.in. w przypadku takich filmów jak “Roma” w reżyserii Alfonso Cuarona z 2018 r., zdobywca trzech Oscarów (w kinach przez około trzy tygodnie, zanim pojawiła się w streamingu) oraz “Irlandczyk” Martina Scorsese z 2019 r., który spędził prawie miesiąc w kinach, zanim stał się dostępny na platformie online. Tym razem jednak po raz pierwszy produkcja Netfliksa pojawiła się nie w kilkuset kinach, ale we wszystkich trzech głównych sieciach kinowych w Stanach Zjednoczonych, w tym AMC Entertainment Holdings i Regal Cinemas, które wcześniej odmawiały wyświetlania tytułów streamingowego giganta.

Paweł Piasecki 946 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.