Advalue Engaged partnerem kreatywnym konkursu Timecode Akcja Animacja

O partnerstwie z Timecode Film Production przy organizacji konkursu i jego wpływie na branżę reklamową mówią Katarzyna Hryćko-Górnicka, Managing Director i Anna Lewicka, Business Development Director, Board Member Advalue Engaged.

MMP: W tym roku Advalue Engaged jest wyłącznym partnerem kreatywnym konkursu Timecode Akcja Animacja. Dlaczego jako agencja zdecydowaliście się wspierać tę inicjatywę?

Katarzyna Hryćko-Górnicka, Managing Director Advalue Engaged: Już w zeszłym roku partnerowaliśmy konkursowi jako jedna z kilku agencji kreatywnych. Kiedy Timecode Film Production, organizator konkursu, zaproponował nam partnerstwo, długo się nie zastanawialiśmy. Znaliśmy tę inicjatywę z mediów branżowych, miała bardzo dobry PR. Konkurs wystartował w 2017 roku, a jego głównym celem było poszukiwanie młodych utalentowanych twórców i ułatwienie im wejścia w świat reklamy poprzez realizację animacji promujących marki. Taka formuła się sprawdziła, zyskali na niej zarówno twórcy, jak i brandy partnerskie. Z czasem konkurs ewoluował i od 3 lat ma dodatkowo wymiar społeczny. Przez dwa lata tematem była Planeta, a w tym roku został rozszerzony na szeroko pojęty CSR. Animacje konkursowe nadal mają za zadanie promować marki, ale w kontekście ich działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Tym samym konkurs realizując nadal swoje cele, jest bliżej ważnych społecznie aspektów działalności jego partnerów biznesowych.

My chcieliśmy przyczynić się do rozwoju tego projektu, ponieważ jego tematyka jest nam bliska. Misją Advalue Engaged jest przecież wspieranie działań marek w obszarze zrównoważonego rozwoju, a animacje mają komunikować właśnie odpowiedzialność społeczną firm. Zaangażowaliśmy się więc w konkurs w pełni, bo chcemy uczestniczyć w projektach, które skłaniają marki, aby mówiły coraz więcej o tym, co dobrego robią dla świata, jakie działania podejmują, żeby ograniczać negatywny wpływ na otoczenie.

Jaka jest wasza rola w tym projekcie?

Anna Lewicka, Business Development Director, Board Member Advalue Engaged: Jako wyłączny partner strategiczny i kreatywny wspólnie z Timecode planowaliśmy komunikację tegorocznego konkursu, pozyskiwaliśmy partnerów korporacyjnych oraz odpowiadamy za przygotowanie voice overów do wszystkich animacji. Nasz Dyrektor Kreatywny Bartłomiej Szołajski i Senior Art Director Ruslana Nedaszkiwska zasiadają w Jury konkursu, które ocenia prace pod kątem kreatywnym i artystycznym. Sprawia nam to dużą przyjemność, ponieważ wiemy, że konkurs wspiera młode talenty w starcie w branży marketingowej, a branża też ich potrzebuje, komunikujemy tematykę ważną dla marek i ich konsumentów, a także dla nas, więc ta praca i współpraca przynosi satysfakcję wszystkim zaangażowanym stronom.

Bartłomiej Szołajski i Ruslana Nedaszkiwska podczas obrad jury. Fot. Marcin Dławichowski
Bartłomiej Szołajski i Ruslana Nedaszkiwska podczas obrad jury. Fot. Marcin Dławichowski
Co daje partnerstwo w konkursie firmom, które decydują się na udział w nim? Jak zachęcacie klientów do zaangażowania się w ten projekt? Co sprawia, że co roku macie tak ciekawych partnerów?

Anna Lewicka: Podstawowym efektem konkursu dla partnerów biznesowych są stworzone przez uczestników animacje, które opowiadają o działaniach firm w zakresie zadanego w danym roku tematu. Partnerzy przygotowują briefy, pod które my jako partner kreatywny piszemy voice overy. Finalnie partnerzy mogą publikować animacje w mediach w ramach swoich potrzeb i za ich pomocą w tym roku będą komunikować swoje działania CSR. Zachęcać partnerów mocno nie trzeba, dzięki temu, że konkurs jest już obecny od kilku lat, ma swoją renomę i daje świetne efekty wszystkim zaangażowanym. Mamy już listę chętnych na kolejną edycję.

Czy takie konkursy to sposób na poszukiwanie nowych pracowników do agencji?

Anna Lewicka: Niewątpliwie jest to sposób na pozyskiwanie talentów. Widzimy, że osoby które angażują się w ten projekt poświęcają swój czas na przygotowanie prac, mają chęć pokazania swoich możliwości i umiejętności, mają potencjał, są pełni zapału i pomysłów. Mają dzięki konkursowi realną szansę na zatrudnienie się w branży reklamowej, która przez młodych jest postrzegana jako hermetyczna.

Jaki wpływ na branżę reklamową mają takie konkursy jak Timecode Akcja Animacja?

Katarzyna Hryćko-Górnicka: Animacja świetnie sprawdza się w komunikacji marketingowej i PR-owej, zarówno w social mediach, jak i w telewizji. Wykorzystuje się ją też w serialach, teledyskach, grach. Konkurs na animację reklamową jest przeznaczony dla młodych twórców, bo to właśnie młodzi ludzie najbardziej lubią te krótkie, kreatywne formy ekspresji. Osoby kreatywne mogą się w nich wykazać swoją wyobraźnią i warsztatem. Poza tym stworzenie animacji jest zwyczajnie łatwiejsze niż nakręcenie filmu, bo dysponując odpowiednim oprogramowaniem i wizją artystyczną można to zrobić samemu w domu. Młodzi ludzie mogą też wnieść do tej formuły coś nowego, świeżego. Ze względu na popularność tej formy, agencje reklamowe i domy produkcyjne stale szukają zdolnych twórców, którzy umieją opowiadać historię za pomocą motion designu. Uczestnicy konkursu mają więc unikalną okazję pokazać swój talent potencjalnym pracodawcom, nawet jeśli są dopiero na początku swojej drogi zawodowej. Jeśli nasi doświadczeni już w branży jurorzy dostrzegają ten talent, wtedy dopracowują wspólnie z wybranymi uczestnikami ich dzieła, dając im unikalną lekcję tworzenia przekazu reklamowego dla znanych marek. A dodatkowo tegoroczna tematyka CSR, czy zrównoważonego rozwoju, jest bardzo na czasie. Konsumenci, zwłaszcza młodzi, wymagają od marek, żeby angażowały się w działania na rzecz społeczeństwa, środowiska, żeby naprawiały świat. To jest nowa rola nadawana brandom przez nabywców dóbr czy usług. I brandy takie zaangażowane działania prowadzą, ale nie zawsze je komunikują. A my ich do tego w konkursie zachęcamy. Nasi partnerzy biznesowi – Assecco, Clovin, Ergo Hestia i Rossmann - to są marki, które mają na swoim koncie wiele działań CSR-owych. Dla młodych ludzi, naszych uczestników, jest to tematyka zbieżna z wartościami, które sami wyznają i duży wkład w budowanie ich portfolio, stąd osiągamy efekt synergii. Promujemy młodych utalentowanych ludzi pomagając im wejść na rynek pracy, dając im okazję do tworzenia bliskich ich wartościom przekazów marketingowych, które nasi partnerzy mogą potem wykorzystać dla budowania wizerunku marki zaangażowanej społecznie. A agencje reklamowe mogą znaleźć i zatrudnić ciekawego twórcę.

Kiedy będziemy mieli szansę obejrzeć animacje, które powstały?

Katarzyna Hryćko-Górnicka: Jesteśmy na półmetku konkursu. Wybraliśmy właśnie szczęśliwców, z którymi jurorzy dopracowują teraz przesłany przez nich materiał. Przed nami więc jeszcze sporo pracy. Konkurs rozstrzygniemy 15 grudnia, wtedy to zwycięskie animacje ujrzą światło dzienne i partnerzy biznesowi będą mogli je publikować w mediach. A przed zwycięzcami otworzą się nowe możliwości.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.