Co nowego w social mediach (34)

WhatsApp ułatwia wysyłanie wiadomości, LinkedIn - planowanie postów, a Twitter wprowadza nowe opcje kierowania reklam. O tych i innych nowościach ze świata social mediów pisze Małgorzata Obielak, e-PR & social media specialist w agencji marketingu efektywnościowego Performics.

W poprzednich prasówkach wspominaliśmy o nowej funkcji na Instagramie, dzięki której użytkownicy będą mogli planować posty czy rolki bezpośrednio z aplikacji. LinkedIn nie pozostaje w tyle i również wprowadza podobną funkcję, która pozwoli użytkownikom planować udostępnienia swoich wpisów z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. O kolejnych ciekawych nowościach i funkcjach, które wprowadzane są na takie platformy jak Twitter, WhatsApp oraz YouTube w dalszej części artykułu.

Facebook będzie usuwał pewnie informacje z profili użytkowników

Facebook powiadamia użytkowników, że od przyszłego miesiąca usunie cztery pola informacyjne z profili. Pola te obejmują poglądy religijne, poglądy polityczne, adresy oraz pole „Zainteresowany”, które wskazuje orientację seksualną użytkownika. Zmiana wejdzie w życie 1 grudnia. Rzecznik firmy powiedział, że powodem zmiany jest ułatwienie korzystania z sieci społecznościowej, co więcej zmiana ta nie wpływa na możliwość udostępniania tych informacji o sobie w innym miejscu na Facebooku. Warto zauważyć, że pola informacyjne, które Facebook chce usunąć, to pola, których nie oferują inne duże sieci społecznościowe. Platformy takie jak Instagram i TikTok mają proste biografie, które pozwalają użytkownikom podzielić się kilkoma informacjami o sobie bez wchodzenia w konkretne szczegóły, takie jak poglądy polityczne lub religijne.

WhatsApp wprowadza funkcję, która ułatwia wysyłanie wiadomości

WhatsApp zaczął wprowadzać funkcję umożliwiającą czatowanie ze sobą. Wysyłanie wiadomości na własne konto może być sposobem na łatwy dostęp do informacji, tuż obok innych rozmów WhatsApp. Funkcja o nazwie „Message Yourself” umożliwia użytkownikom wysyłanie do siebie notatek, przypomnień i list zakupów za pośrednictwem WhatsAppa. Nowa funkcja przesyłania wiadomości w nadchodzących tygodniach dotrze do wszystkich użytkowników Androida i iPhone'a. Początkowo była testowana z niektórymi beta testerami pod koniec października. Firma potwierdziła, że funkcja zaczęła być wdrażana na całym świecie. Użytkownicy zobaczą swój kontakt na górze listy w WhatsApp podczas tworzenia nowego czatu. Chociaż natywna funkcja wysyłania wiadomości do siebie jest nowa w aplikacji, to niektórzy użytkownicy już od jakiegoś czasu stosują obejście. Wiadomości można wysłać do siebie za pomocą funkcji „kliknij, aby porozmawiać” w aplikacji. Niemniej nowa oferta usuwa dodatkowe kroki, które użytkownicy musieli wcześniej wykonywać.

LinkedIn wprowadza możliwość planowania postów

LinkedIn wprowadza nową funkcję, która pozwala użytkownikom planować wysyłanie postów w późniejszym czasie. Gdy użytkownik kliknie ikonę zegara, która jest umieszczona obok przycisku „opublikuj” w polu redagowania wiadomości, otrzyma opcję wyboru konkretnej daty i półgodzinnego przedziału, na który chce zaplanować swój post. Na razie funkcja jest ograniczona do internetu i Androida, a na iOS pojawi się wkrótce. Ponadto funkcja planowania będzie początkowo działać z postami tekstowymi, filmami i obrazami z maksymalnie trzymiesięcznym wyprzedzeniem.Źródło: Techcrunch.com

YouTube uruchomił dwa nowe testy funkcji postów na karcie „Społeczności”

YouTube uruchomił dwa nowe testy funkcji postów na karcie Społeczności, które zapewnią twórcom więcej sposobów angażowania się i interakcji z odbiorcami w aplikacji. Posty te to aktualizacje oparte na kanałach, które można przeglądać na karcie „Społeczność”, dostępnej na YouTube z liczbą ponad 500 subskrybentów. A teraz platforma dodaje kilka nowych opcji, które mogą zwiększyć liczbę interakcji ze społecznością. Po pierwsze, YouTube rozszerza swój nowy proces edycji wizualnej postów opartych na obrazach. Wybrani twórcy biorący udział w tym eksperymencie, będą mogli używać aplikacji YouTube do dodawania filtrów, tekstu i naklejek do obrazów we wpisach. Ten eksperyment będzie dotyczył niewielkiego odsetka twórców, którzy korzystają z urządzeń z systemem iOS i mają włączoną kartę „Społeczność”. YouTube dodaje również quizy jako kolejną opcję publikowania w społeczności, zapewniając więcej sposobów na bezpośrednie zaangażowanie i interakcję z widzami. Jak wyjaśnia YouTube quizy to nowy, interaktywny sposób interakcji twórców z widzami, a w przypadku kanałów edukacyjnych pomagają im się uczyć. Twórcy korzystający z wersji beta mogą tworzyć quizy w taki sam sposób, jak inne rodzaje postów na karcie „Społeczność”. Platforma zaczyna testować wersję beta quizów z niewielką liczbą twórców, jednak ma rozszerzyć ją w przyszłości.

TikTok uruchamia zaktualizowaną platformę „Partnerów marketingowych”

W zeszłym tygodniu TikTok zaprezentował zaktualizowaną stronę internetową partnerów marketingowych, która zawiera teraz listę 186 zatwierdzonych dostawców z ponad 35 krajów, którzy mogą zapewnić bezpośrednią pomoc we wszystkich aspektach procesu marketingowego TikToka. TikTok po raz pierwszy uruchomił swoją witrynę dla partnerów marketingowych w 2020 roku i od tego czasu rozszerzył swoje oferty o szereg kreatywnych i reklamowych narzędzi technicznych, aby pomóc firmom w jak najlepszym wykorzystaniu ich możliwości w aplikacji. Teraz platforma odnowiła wygląd witryny, ułatwiając przeglądanie ofert i przykładów najlepszych kreacji w aplikacji. Lista partnerów marketingowych TikToka jest podzielona na sześć kategorii, a pomoc ekspertów jest dostępna m.in. z obszarów commerce, kreacji czy zarządzania kampaniami. Zaktualizowany katalog partnerów marketingowych TikToka można sprawdzić tutaj.

Pinterest dodaje obsługę większej liczby języków w aplikacji

Pinterest rozszerza swoje opcje językowe i jest teraz dostępny dla Pinnerów na całym świecie w języku afrykanerskim, chorwackim i bułgarskim. Pinterest jest teraz dostępny w 41 językach dla wszystkich Pinnerów na iOS, Androida i w internecie. Aby wybrać jeden z nowo dodanych języków na Pintereście na iOS i Androidzie, Pinnerzy mogą zmienić ustawienia swojego telefonu i wybrać „Język i region”, a następnie odpowiednią opcję językową. Aplikacja Pinterest będzie domyślnie dostosowywać język do ustawień urządzenia. To otworzy szereg nowych możliwości w większej liczbie regionów, co może pomóc Pinterestowi utrzymać stałą dynamikę wzrostu, jaką obserwuje się w tym roku. Międzynarodowa ekspansja i budowanie możliwości biznesowych są kluczowym celem Pinteresta, ponieważ podczas gdy większość jego użytkowników znajduje się obecnie poza Stanami Zjednoczonymi, Pinterest nadal generuje prawie 84% swoich dochodów od użytkowników z Ameryki Północnej, co można zobaczyć na poniższej grafice.

Google Smart Shopper przedstawia trendy świątecznego sezonu

Polacy w trakcie pandemii zmienili swoje zachowania zakupowe i postawili na internet, co również utrzymało się pomimo otwarcia sklepów. Co więcej, można stwierdzić, że ta zmiana się nawet nasiliła. Badania Google Smart Shopper pokazują, że 92% badanych dalej chce dokonywać zakupów w internecie i nie zamierza z nich rezygnować. Natomiast, ze względu na kryzys ekonomiczny, ludzie starają się bardziej zwracać uwagę na wydatki i chcą lepiej zarządzać swoimi budżetami. Z tego powodu podczas zakupów świątecznych, ważne są dla nich okazje cenowe np. typu Black Friday. Zainteresowanie niższymi cenami może być również związane z popularnością kupowania przez internet. Według 23% respondentów cena jest jednym z głównych powodów, dla których wybierają zakupy online, 46% kupuje ponieważ jest to dla nich wygodne. Równie ważnym czynnikiem dla 40% badanych jest szybkość transakcji. Zauważyć można również, że częściej kupujemy za pomocą telefonu. W 2022 r. polscy internauci korzystali z wyszukiwarki 2,5 razy częściej na smartfonach niż na tradycyjnych komputerach. Więcej ciekawych informacji na temat trendów świątecznego sezonu można znaleźć tutaj.

Twitter wprowadza nowe opcje kierowania reklam

Twitter ogłosił kilka nowych opcji kierowania reklam, które wyglądają dość podobnie do istniejących celów reklamowych, ale z pewnymi istotnymi różnicami. Pierwsza aktualizacja jest zgodna z celem „Konwersje”, a reklamodawcy mogą teraz skoncentrować swoje promocje na użytkownikach, którzy z większym prawdopodobieństwem podejmą określone działania. Dlatego zamiast skupiać się wyłącznie na dotarciu do osób, które prawdopodobnie klikną w reklamę, można rozszerzyć ten cel, aby dotrzeć do użytkowników, którzy z większym prawdopodobieństwem podejmą dalsze działania, takie jak: dodanie do koszyka, zakup, zarejestrowanie danych kontaktowych, subskrypcja. Algorytmy platformy na poziomie użytkownika będą wtedy kierować reklamy z większą trafnością, docierając do osób, które z największym prawdopodobieństwem osiągną określony cel. Do tej pory reklamodawcy na Twitterze mogli optymalizować swoje kampanie, koncentrując się na: kliknięcia linków, wizyty w witrynie, konwersje. Proces ten wykorzystuje śledzenie pikselowe (trzeba użyć piksela Twittera lub interfejsu API konwersji dla tego typu kampanii). Co więcej Twitter uruchomił również „Dynamiczne reklamy produktów” (DPA), które umożliwiają reklamodawcom pokazywanie najbardziej odpowiedniego produktu właściwemu klientowi we właściwym czasie. Dzięki DPA można wyświetlać reklamy docelowym konsumentom, prezentując produkty, którymi byli zainteresowani (np. dodali do koszyka) w danej witrynie, ale jeszcze ich nie kupili. Więcej o najnowszych aktualizacjach reklam na Twitterze można znaleźć tutaj.

Tekst: Małgorzata Obielak, Performics

Chcesz wiedzieć więcej? Napisz do nas, klikając Pytania i Odpowiedzi na TikToku. Odpowiemy filmem.

Poprzedni artykuł z cyklu o social mediach dostępny tutaj.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.