RMF, Radio Zet i Jedynka Polskiego Radia na podium badania Krajowego Instytutu Mediów
Opublikowane przez KIM po raz pierwszy w Polsce wyniki badań pasywnych odbioru stacji radiowych dają RMF FM 26-procentowy udział w czasie słuchania, Radio Zet ma 10,2%, a Jedynka Polskiego Radia - 9,9%.
Cała grupa RMF, w skład której obok RMF FM wchodzi RMF Maxx (3,3%) i RMF Classic (1,5%), ma prawie 31-procentowy udział w czasie słuchania, zaś Polskie Radio – 20-procentowy (Trójka PR – 5,9%, Polskie Radio 24 – 2,8%, Dwójka PR – 1,3%). Jeśli doliczyć rozgłośnie regionalne Polskiego Radia zrzeszone w Audytorium 17 (7,5%), publiczny nadawca mógłby się nawet pochwalić łącznym udziałem na poziomie 27,5%.
Jak podaje KIM, badanie opiera się na liczącym ponad 3 tys. osób panelu pasywnym. Paneliści otrzymali smartfony z zainstalowanym oprogramowaniem pomiarowym, które codziennie dostarczają dane o konsumpcji mediów elektronicznych. Do realizacji badania wykorzystywana jest technologia audiomatchingu – dopasowania dźwięku. Dane oparte są na analizie próbek dźwięków pochodzących z otoczenia użytkowników mediów – próbkowanie odbywa się co 5 sekund. “W przeciwieństwie do badania deklaratywnego nie zdajemy się na pamięć badanych. Wyniki odzwierciedlają więc faktyczne korzystanie z mediów” – czytamy na stronie KIM.
W porównaniu z badaniem Radio Track (ostatnia dostępna fala to sierpień-październik br.) w badaniu KIM znacznie wyższe udziały notują stacje Polskiego Radia, zwłaszcza Jedynka (9,9% wobec 5%, czyli dwa razy tyle) i Trójka (5,9% wobec 2%, czyli trzy razy tyle).
Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.