Wspólna oferta handlowa Radia Nowy Świat i Eurozetu

To pierwsza tego typu współpraca na polskim rynku wykorzystująca potencjał radia tradycyjnego i internetowego.

Obowiązująca od 1 grudnia br. wspólna oferta handlowa internetowego Radia Nowy Świat (RNŚ) i Grupy Eurozet obejmie sponsoring oraz akcje niestandardowe. Na antenie RNŚ, zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, nie pojawią się bloki reklamowe, a dodatkowe przychody przyczynią się do zapewnienia stacji większej stabilizacji finansowej. RNŚ utrzymuje się z dobrowolnych comiesięcznych wpłat słuchaczy – patronów dokonywanych poprzez portal crowdfundingowy Patronite.pl. Obecnie 33 610 patronów zasila RNŚ kwotą ponad 685 tys. zł miesięcznie (prawie 21 mln zł od kwietnia 2020 r.)

W ramach oferty znajdą się pakiety sponsoringowe stacji Grupy Eurozet i RNŚ, w tym: Pakiet Moto, Pakiet Business, Pakiet Inspiracje i Pakiet Pogoda. Oferta obejmie wskazania sponsorskie przy wybranych audycjach RNŚ dostępnych dla wszystkich słuchaczy (stacja oferuje część treści, głównie podcasty, wyłącznie patronom). Wyłącznym brokerem pakietów będzie Biuro Reklamy Eurozet, które będzie również odpowiadać za sprzedaż akcji niestandardowych organizowanych przez Radio Nowy Świat. Współpraca dotyczy zarówno domów mediowych, jak i klientów bezpośrednich.

– Najważniejsza jest dla nas ochrona anteny. Dlatego została podjęta decyzja o odrzuceniu pewnych
kategorii produktów, jak również maksymalny czas, jaki jesteśmy w stanie przeznaczyć na sponsoring.
Zdecydowaliśmy się udostępnić minimalną część naszej przestrzeni i już dzisiaj zapraszam klientów do
współpracy, ponieważ jak widać, tej anteny do sprzedaży nie ma dużo i akurat to uważam za ogromny
atut zarówno dla nas, jak i dla potencjalnych partnerów – zapewnia Sławomir Gołębiowski, dyrektor
marketingu i sponsoringu w Radiu Nowy Świat.

W ramach umowy RNŚ zastrzegło, że we wskazaniach sponsorskich nie pojawią się m.in. suplementy diety i leki typu OTC. W przeprowadzonej przez stację w pierwszym kwartale 2022 r. ankiecie z udziałem ponad 6 tys. patronów ponad 90% z nich opowiedziało się za wprowadzeniem sponsoringu, ale z pewnymi ograniczeniami.

– Współpraca z Radiem Nowy Świat to nowe rozdanie na rynku radiowym. Wykorzystanie synergii radia FM i radia internetowego to naturalny kierunek, który wyznacza nam rzeczywistość. W gronie naszych partnerów jest liczna grupa firm, która poszukuje nowych, ciekawych form sponsorskich. Myślę, że przygotowana wspólnie oferta spotka się z bardzo dobrym przyjęciem z ich strony – mówi Ewa Rosiewicz, dyrektor biura reklamy i członek zarządu Grupy Eurozet.

Paweł Piasecki 946 Artykuły

Specjalizuje się w e-commerce i nowych technologiach. Pracował m.in jako tłumacz i redaktor, przez ponad 5 lat przygotowywał codzienny serwis prasowy dla przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce. Miłośnik muzyki klasycznej i jazzu.

Komentarze

Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk. Komentując akceptujesz regulamin publikowania komentarzy.